Steve schreef: ↑27 aug 2021, 15:38
Er is nog een hemelsbreed verschil tussen een uitzonderlijke rit vanwege het uitvallen van een andere trein, en een permanente bediening waarbij beide in elkaars weg dreigen te rijden (plus een systematische frontwissel). En de rechtstreekse IC naar Brussel dan maar permanent beperken tot Dendermonde ten voordele van een onbeduidend stoppertje zullen ze in Lokeren, Sint-Niklaas, Zele, Sinaai en Belsele wellicht maar matig kunnen appreciëren. Benieuwd dus wat de plannen zijn.
Als de IC toch ingekort zou worden zouden ze misschien het rijpad kunnen geven om beiden S34's tot Lokeren te laten rijden, het feit dat de S34 in beiden richtingen net een overstap mist met die IC26 lijkt me jammer, hoewel het aantal reizigers Sinaai - Melsele wel niet al te groot zal zijn.
Het kan zijn dat dat niet gaat vanwege de rijpaden met al die goederen- en IC-treinen, dat weet ik niet, maar dat zou het probleem kunnen inperken voor die stationnetjes, voor reizigers vanuit Zele hoeft de overstap naar Brussel niet eens meer tijd te nemen want keren in Dendermonde moet dan niet meer gebeuren.
Een halfuur bediening Lokeren - Dendermonde zou ook kunnen maar ik denk dat er andere lijnen daarop voorrang moeten krijgen, hoewel ze nu al met een verschil van 30 minuten rijden en dus technisch mogelijk is...