Geplaatst: 28 feb 2007, 19:42
Het Zuiden overleeft door het Noorden.
Zonder het Noorden is het Zuiden niets (meer) en dat beseffen ze maar al te best
Zonder het Noorden is het Zuiden niets (meer) en dat beseffen ze maar al te best
Tja, ik geloof geen ministers (en andere mensen) die 100 % goed nieuws verkopen, dat is pas laag bij de grond en eenvoudigSteven schreef:ik doe gewoon zo omdat ik niet geloof in mensen die 100% slecht nieuws verkopen, das nu eenmaal goedkoop en eenvoudig
Wat is erger? Iemand die van de staat trekt om niets te doen of iemand die als ambtenaar 'werkt' en feitelijk niets doet en nog meer krijgt van diezelfde staat.Steven schreef:idd de walen zien een splitsing totaal niet zitten, daar waar zij nu veel werk aan de spoorwegen hebben (nmbs is overwegend franstalig trouwens) zou een splitsing de werkloosheidscijfers aan waalse kant wel is een serieus negatieve deuk kunnen geven denk ik zo
splitsing hoeft niet communautair te zijn, maar kan ook functioneel zijn: cargo, internationaal,...Steven schreef:idd de walen zien een splitsing totaal niet zitten, daar waar zij nu veel werk aan de spoorwegen hebben (nmbs is overwegend franstalig trouwens) zou een splitsing de werkloosheidscijfers aan waalse kant wel is een serieus negatieve deuk kunnen geven denk ik zo
En in Vlaanderen denkt je dat dat niet gebeurt? In Oostende zie ik er daar ook regelmatig nieksen.Gregske schreef:Wat is erger? Iemand die van de staat trekt om niets te doen of iemand die als ambtenaar 'werkt' en feitelijk niets doet en nog meer krijgt van diezelfde staat.Steven schreef:idd de walen zien een splitsing totaal niet zitten, daar waar zij nu veel werk aan de spoorwegen hebben (nmbs is overwegend franstalig trouwens) zou een splitsing de werkloosheidscijfers aan waalse kant wel is een serieus negatieve deuk kunnen geven denk ik zo
Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.
Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.
Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
Hoe lang heb je die man geobserveerd? Misschien had hij toevallig pauze? En misschien had hij ook liever een zinvollere job (gesteld dat zijn huidige taak dat niet is)?Gregske schreef:
Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.
Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.
Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
Ik had het niet specifiek over de Waalse situatie, die betrekt u eruit. Ik gaf enkel een voorbeeld en toevallig ligt Trois-Ponts in Wallonië.Jonathan schreef:En in Vlaanderen denkt je dat dat niet gebeurt? In Oostende zie ik er daar ook regelmatig nieksen.Gregske schreef:Wat is erger? Iemand die van de staat trekt om niets te doen of iemand die als ambtenaar 'werkt' en feitelijk niets doet en nog meer krijgt van diezelfde staat.Steven schreef:idd de walen zien een splitsing totaal niet zitten, daar waar zij nu veel werk aan de spoorwegen hebben (nmbs is overwegend franstalig trouwens) zou een splitsing de werkloosheidscijfers aan waalse kant wel is een serieus negatieve deuk kunnen geven denk ik zo
Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.
Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.
Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
Ik was er die zaterdag in de morgen.KB schreef:Hoe lang heb je die man geobserveerd? Misschien had hij toevallig pauze? En misschien had hij ook liever een zinvollere job (gesteld dat zijn huidige taak dat niet is)?Gregske schreef:
Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.
Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.
Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij.Steven schreef:tja greg voorbeelden zat he, waarom werkt die loketbediende aan de gemeente niet sneller, ook al is hij betaald met UW geld en zo verder, duizende voorbeelden van dingen die slecht gaan en evenveel van die er goed gaan, het antwoord is al even duidelijk als onduidelijk hier op. Meestal samen te vatten onder scheef gegroeide situaties in de loop der jaren. Maar laat me zeggen dat er meestal (een uitzondering niet te na gesproken) bij de meeste 'jongere' mensen die heden in deze functies komen te werken toch een iets andere mentaliteit heerst, ook omdat er gerichter aangeworven zal worden bij alle overheden. vroeger was het bijna altijd zo da je een job had door bij de juiste partij te zijn, heden is het toch iets anders (waarmee ik niet zeg dat dit soort dingen totaal niet meer zou gebeuren natuurlijk, dat zou pas naief zijn)
En maar normaal ook zeker? Mensen ontslaan, daar komt nooit iets goed van.Gregske schreef:VLD zou gaan verkondigen dat er in 2 jaar tijd 15.000 amtenaren moeten afvloeien.
Ach, ik protesteer dus hun krijgen mijn stem nietJonathan schreef:En maar normaal ook zeker? Mensen ontslaan, daar komt nooit iets goed van.Gregske schreef:VLD zou gaan verkondigen dat er in 2 jaar tijd 15.000 amtenaren moeten afvloeien.
Daarbij, het is wel compleet belachelijk, maar het is Open VLD!