
Ten zuiden van Mechelen, vlak na de aansluiting op L25.
Ik kan er niets aan doen, maar ik blijf het zielig vinden dat de ooit zo machtige reeks 55 vrijwel uitsluitend nog voor dit soort taakjes wordt ingezet...LHOON schreef:Vanavond (vrijdag 04/06/10, 20:20) voor de allereerste keer een trein gezien op lijn 25N!
Een reeks ballastwagens, ingesloten tussen de 5531 enerzijds en de 5526 en 5517 anderzijds.
Bij de aanleg van een nieuwe spoorlijn legt men altijd eerst tijdelijke sporen, van daarop worden dan de uiteindelijke rails en dwarsliggers aangevoerdLHOON schreef:Wat is daar gaande? Op het eerste stuk tot aan de E19 hebben al treinen gereden, en nu is men daar kennelijk terug bezig dwarsliggers te leggen? Moet alles dan opnieuw?
Oh hoera. Net nu dat de werken goed vooruit gaan is er zo een stomme fout gebeurd...Door een fout van het bedrijf Carmeuse is er met kalk vervuild beton gebruikt in minstens honderd bouwwerven van het land. Er wordt nagegaan of de gebouwen afgebroken of hersteld worden.
In de Naamse vestiging van Carmeuse raakte zo'n 100 ton kalk in 20.000 m3 granulaat dat wordt gebruikt om beton mee te maken. Verschillende aannemers merkten in mei al op dat het beton oppervlakkig begon af te schilferen. Na lang zoeken bleek dat er kalk in het beton zit. Die slorpt water op waardoor het beton uitzet.
Onder meer de Diabolo-spoorlijn in Zaventem, het nieuwe hoofdkantoor van BNP-Paribas Fortis in Brussel en een nieuw studentencomplex in Gent zijn enkele van de honderden werven die getroffen zijn door het beton.
Wegenwerken
Ook bij de wegenwerken op de E19 in Nijvel zou het slechte beton gebruikt zijn. Het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer gaat maandag na of er nog meer wegenwerken getroffen zijn. "Onze grote bouwwerven kunnen alvast niet getroffen zijn. Gelukkig hebben we daarvoor veiligheidshalve onze eigen betoncentrale", verklaart woordvoerster Ilse Luypaerts.
Verzekeraars gaan nu na of de werven afgebroken of hersteld moeten worden. Er is al zeker voor miljoenen euro's schade.
Glodenox schreef:http://www.vandaag.be/binnenland/47016_ ... beton.html
Oh hoera. Net nu dat de werken goed vooruit gaan is er zo een stomme fout gebeurd...Door een fout van het bedrijf Carmeuse is er met kalk vervuild beton gebruikt in minstens honderd bouwwerven van het land. Er wordt nagegaan of de gebouwen afgebroken of hersteld worden.
In de Naamse vestiging van Carmeuse raakte zo'n 100 ton kalk in 20.000 m3 granulaat dat wordt gebruikt om beton mee te maken. Verschillende aannemers merkten in mei al op dat het beton oppervlakkig begon af te schilferen. Na lang zoeken bleek dat er kalk in het beton zit. Die slorpt water op waardoor het beton uitzet.
Onder meer de Diabolo-spoorlijn in Zaventem, het nieuwe hoofdkantoor van BNP-Paribas Fortis in Brussel en een nieuw studentencomplex in Gent zijn enkele van de honderden werven die getroffen zijn door het beton.
Wegenwerken
Ook bij de wegenwerken op de E19 in Nijvel zou het slechte beton gebruikt zijn. Het Vlaamse Agentschap Wegen en Verkeer gaat maandag na of er nog meer wegenwerken getroffen zijn. "Onze grote bouwwerven kunnen alvast niet getroffen zijn. Gelukkig hebben we daarvoor veiligheidshalve onze eigen betoncentrale", verklaart woordvoerster Ilse Luypaerts.
Verzekeraars gaan nu na of de werven afgebroken of hersteld moeten worden. Er is al zeker voor miljoenen euro's schade.
Groeten,
Glodenox
Gaat overigens binnenkort wat aan gedaan worden. De SBB heeft grootste plannen met dat station.kika schreef:Ach zo'n overdaad van kalk heeft ook zijn charmes: Bern hf heeft zo ook stalagmieten
R3 kan je redelijk makkelijk vervangen door 25kV, dat is geen punt. Hebben ze alleen de bakens gelegd voor TBL1+ of ligt meteen de etcs infrastructuur er ook al? Dat is natuurlijk een belangrijk verschil hemsts.be schreef:Ondertussen nog eens langs de L25N gereden: men heeft geopteerd voor R3-bovenleiding ipv 25kV bovenleiding met 3kV draad (zoals op L147), en om het hele ETCS-debacle te vergeten is men maar teruggevallen op klassieke lichtseinen met TBL1+. Vrij dom als je het mij vraagt, maar goed, we zullen tevreden mogen zijn dat de lijn nog voor 2013 in dienst is..
Waarom is dat dom?msts.be schreef:Ondertussen nog eens langs de L25N gereden: men heeft geopteerd voor R3-bovenleiding ipv 25kV bovenleiding met 3kV draad (zoals op L147), en om het hele ETCS-debacle te vergeten is men maar teruggevallen op klassieke lichtseinen met TBL1+. Vrij dom als je het mij vraagt, maar goed, we zullen tevreden mogen zijn dat de lijn nog voor 2013 in dienst is..