IC/IR2007
P7906 Kortrijk 6.32 - Vichte - Anzegem - Oudenaarde - Sint Denijs Boekel - Munkzwalm - Zottegem 7.13/7.15 - Brussel Z - C - N - Schaarbeek (stopt dus niet meer in Burst, Haaltert, Denderleeuw en Liedekerke)
P7907 zal ook in Haaltert én Liedekerke stoppen.
P8905 Schaarbeek 16.53 - Brussel N - C - Z - Zottegem 17.39/17.41 - Munkzwalm - Sint Denijs Boekel - Oudenaarde - Anzegem - Vichte - Kortrijk 18.24
P7907 zal ook in Haaltert én Liedekerke stoppen.
P8905 Schaarbeek 16.53 - Brussel N - C - Z - Zottegem 17.39/17.41 - Munkzwalm - Sint Denijs Boekel - Oudenaarde - Anzegem - Vichte - Kortrijk 18.24
En welke trein stopt er dan extra tijdens de avondspits in Haaltert??? (ter compensatie)am62 schreef:P7906 Kortrijk 6.32 - Vichte - Anzegem - Oudenaarde - Sint Denijs Boekel - Munkzwalm - Zottegem 7.13/7.15 - Brussel Z - C - N - Schaarbeek (stopt dus niet meer in Burst, Haaltert, Denderleeuw en Liedekerke)
P7907 zal ook in Haaltert én Liedekerke stoppen.
P8905 Schaarbeek 16.53 - Brussel N - C - Z - Zottegem 17.39/17.41 - Munkzwalm - Sint Denijs Boekel - Oudenaarde - Anzegem - Vichte - Kortrijk 18.24
Als der niets verandert aan de dienstregeling zitten der bovendien tussen de 2 respectievelijke P-treinen naar Schaarbeek het CR treintje tussen!
Dus zal het er voor Haaltert als volgt uit zien 7u12 P-trein naar Schaarbeek; 7u33 CR-trein naar Brussel-Noord/Aalst, 7u44 P-trein naar Schaarbeek 7u 52 P-trein naar Brussel –Zuid via Jette (met te Denderleeuw aansluiting op de IC-trein naar Brussel-Noord & Dendermonde).
Maar ja het zal moeten lukken dat er niets verandert, ze hebben bovendien nog veel werk op lijn 89 met hun dienstregeling 2 voorbeelden!!
Neem je in één van de tussenstations tussen Zottegem en Denderleeuw de CR-trein (die niet stopt te Liedekerke, gelukkig want daar stoppen der al genoeg) dan moet deze CR-trein +- 7 min. stilstaan in Denderleeuw want de IC naar Genk (komende van Gent) moet 1st rijden (deze stopt wel in Liedekerke). Eén van de oorzaken van dat lang rond de pot draaien in Denderleeuw is één van de troeven van het IC/IR plan 98, ,waardoor die P-trein stellen van Geraardsbergen moeten aangekoppeld worden!
En zo duurt het nu al jaren op lijn 89, ge kunt niet van bijvoorbeeld in Haaltert of Burst naar Brussel sporen met de CR zonder veel tijdverlies in Denderleeuw om ofwel een stelleken af te koppelen of om te wachten op den één of de andere trein van of naar Gent.
Wil je van in één van de tussenstations tussen Zottegem en Denderleeuw naar Kortrijk of Oudenaarde buiten de spits dan mag je maar liefst 30 minuten vertoeven in het station van Zottegem (de CR-trein komt in Zottegem aan om UU:44 en de IC naar Kortrijk vertekt telkens om UU:15).
De website van de NMBS adviseert echter van eerst van in Haaltert naar Denderleeuw te sporen en daar dan de IC naar Kortrijk te nemen en Haaltert terug voorbij te rijden……….
Met de trein zou je der al zijn??
Dus zal het er voor Haaltert als volgt uit zien 7u12 P-trein naar Schaarbeek; 7u33 CR-trein naar Brussel-Noord/Aalst, 7u44 P-trein naar Schaarbeek 7u 52 P-trein naar Brussel –Zuid via Jette (met te Denderleeuw aansluiting op de IC-trein naar Brussel-Noord & Dendermonde).
Maar ja het zal moeten lukken dat er niets verandert, ze hebben bovendien nog veel werk op lijn 89 met hun dienstregeling 2 voorbeelden!!
Neem je in één van de tussenstations tussen Zottegem en Denderleeuw de CR-trein (die niet stopt te Liedekerke, gelukkig want daar stoppen der al genoeg) dan moet deze CR-trein +- 7 min. stilstaan in Denderleeuw want de IC naar Genk (komende van Gent) moet 1st rijden (deze stopt wel in Liedekerke). Eén van de oorzaken van dat lang rond de pot draaien in Denderleeuw is één van de troeven van het IC/IR plan 98, ,waardoor die P-trein stellen van Geraardsbergen moeten aangekoppeld worden!
En zo duurt het nu al jaren op lijn 89, ge kunt niet van bijvoorbeeld in Haaltert of Burst naar Brussel sporen met de CR zonder veel tijdverlies in Denderleeuw om ofwel een stelleken af te koppelen of om te wachten op den één of de andere trein van of naar Gent.
Wil je van in één van de tussenstations tussen Zottegem en Denderleeuw naar Kortrijk of Oudenaarde buiten de spits dan mag je maar liefst 30 minuten vertoeven in het station van Zottegem (de CR-trein komt in Zottegem aan om UU:44 en de IC naar Kortrijk vertekt telkens om UU:15).
De website van de NMBS adviseert echter van eerst van in Haaltert naar Denderleeuw te sporen en daar dan de IC naar Kortrijk te nemen en Haaltert terug voorbij te rijden……….
Met de trein zou je der al zijn??

Hafas geeft die tijden aan die de NMBS zelf in MERITS (het Europese systeem) gestopt heeft. Die zijn minstens 1 keer per jaar correct en soms ook vaker, als de NMBS eraan denkt om MERITS van updates te voorzien. De NMBS heeft de updates van afgelopen september in ieder geval weer vergeten, wat betekent dat de gewijzigde dienstregelingen buiten België niet bekend zijn. Overigens bevat de internationale planner op de NMBS-website en in de stations dezelfde foute informatie uit MERITS. Mijn klacht ligt al een maand bij de NMBS, maar het heeft nog niet geholpen. Ik vrees dat net als 2 jaar geleden de ombudsman weer nodig zal zijn.Elgar schreef:Met die hafas moet je wel opletten, want die geeft soms wel verkeerde uren weer (voor treinen in Belgïe dan toch).
Groetjes,
Rian
die nieuwe p-trein stopt ook in Munkzwalm zie ik. Mogen we die dan ineens maar de Tuybens-express
heten ?
Blijkbaar wordt dat nu de opdracht van onze geliefde NMBS : excellenties (of hun wingewest) een rechtstreekse verbinding met Brussel aanbieden.
Zie ook :
Di Rupo-express (Bergen-Brussel direct)
Reynders-express (Luik-Brussel direct)

Blijkbaar wordt dat nu de opdracht van onze geliefde NMBS : excellenties (of hun wingewest) een rechtstreekse verbinding met Brussel aanbieden.
Zie ook :
Di Rupo-express (Bergen-Brussel direct)
Reynders-express (Luik-Brussel direct)
Dag,
Ik vind dat deze discussie wel aan het ontsporen is. Je zult wel altijd een politicus vinden die in een of andere stad of dorp woont. Niet elke goede verbinding is daarom politie geïnspireerd.
Overigens is een rechtstreekse trein Luik - Brussel, Mons - Brussel etc. toch een fantastisch middel om de reizigersstromen te kanaliseren en andere treinen te ontlasten. Ik wacht alleen nog op gelijkaardige treinen uit andere hoeken van het land. Hasselt - Brussel, Antwerpen - Brussel...
Ik heb niets tegen stoptreinen maar treinen doen het nu eenmaal beter over middellange afstanden.
Ik vind dat deze discussie wel aan het ontsporen is. Je zult wel altijd een politicus vinden die in een of andere stad of dorp woont. Niet elke goede verbinding is daarom politie geïnspireerd.
Overigens is een rechtstreekse trein Luik - Brussel, Mons - Brussel etc. toch een fantastisch middel om de reizigersstromen te kanaliseren en andere treinen te ontlasten. Ik wacht alleen nog op gelijkaardige treinen uit andere hoeken van het land. Hasselt - Brussel, Antwerpen - Brussel...
Ik heb niets tegen stoptreinen maar treinen doen het nu eenmaal beter over middellange afstanden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
Dag,
Zeg nu eens eerlijk: zie je echt een kliënteel voor 2 treinen per uur tussen Herentals en Neerpelt, of tussen Mol en Hasselt? Overigens zijn die treinen er al tijdens de spits. Natuurlijk is het voor iedereen prettig om een halfuurdienst of beter te hebben, maar er moet ook een publiek voor zijn. Die zijn er volgens mij niet in de Kempen.
Zeg nu eens eerlijk: zie je echt een kliënteel voor 2 treinen per uur tussen Herentals en Neerpelt, of tussen Mol en Hasselt? Overigens zijn die treinen er al tijdens de spits. Natuurlijk is het voor iedereen prettig om een halfuurdienst of beter te hebben, maar er moet ook een publiek voor zijn. Die zijn er volgens mij niet in de Kempen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ik weet niet of je al ooit op de IR e Neerpelt - Antwerpen hebt gezeten, maar die zit toch altijd lekker vol hoor, 's morgens tot 11u en 's avonds vanaf 3u. Voor de rest van de uren zit hij meestal ook nog redelijk vol, maar daar is dan nog plaats genoeg met 2 MW's.overweg13 schreef:Dag,
Zeg nu eens eerlijk: zie je echt een kliënteel voor 2 treinen per uur tussen Herentals en Neerpelt, of tussen Mol en Hasselt? Overigens zijn die treinen er al tijdens de spits. Natuurlijk is het voor iedereen prettig om een halfuurdienst of beter te hebben, maar er moet ook een publiek voor zijn. Die zijn er volgens mij niet in de Kempen.
Een halfuurdienst is zeker niet nodig denk ik, maar een P-trein 's morgens van bv Mechelen naar Mol (voor studenten uit het Mechelse die naar de KHK in Geel moeten) zou toch heel wat minder drukte op de IR tot gevolg hebben, waardoor die ook beter op tijd kan rijden.