Kijk nu vertrekt de Jambes in Essen om ..u16, maar omstreeks ..u10 komt daar eerst de benelux nog voorbij gereden richting Brussel Zuid. Dus tussen de benelux en de IR zit amper 6 minuten. Iedereen weet dat de benelux vaak in vertraging is, en bij vertragingen van minder dan 15 minuten krijgt die nog altijd voorrang in Essen, en moet de IR erop wachten. Vanaf december vertrekt de IR om ..u28 in Essen, en zit er tussen de doorrit van de benelux te Essen en de IR 18 minuten.Adler schreef:Zelfs de 8 minuten van nu zijn nog niet genoeg.
Ik kan je nu al verzekeren dat met die 2 minuten er weer elke dag vertragingen zullen zijn en treinen hun rijpad zullen kwijt zijn op de zeer drukke lijn 12.
In de andere richting is het ook aangepast, nu komt het meermaals voor dat de IR op ontblokking bolt van de L trein komende uit Geraardsbergen, of van de L Brussel-Puurs. En die marge is veel breder geworden.
Als ik even de optimist mag uithangen, zie ik voor de IR Essen-Brussel geen al te grote problemen meer vanaf 9 december. Als er geen factoren als koperdiefstal, of persoonsaanrijdingen roet in het eten komen smijten natuurlijk

Geloof me die 2 minuten in FN zijn echt genoeg hoor, in Brussel Zuid waar er meer volk in of uitstapt dan in FN hebben de meeste treinen ook maar 2 minuten.