opleiding onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
markske

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door markske »

Zie kaart in bijlage.
Bijlagen
%20GBI-N%20&#47%20Seinposten%20-%209981-00-EBP%20-%20%2801&#4701&#472010%29.pdf
(444.44 KiB) 566 keer gedownload
dentheo

Bericht door dentheo »

Waar zien jullie die 9 ?? ik zie vanalles maar steeds meer dan negen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Rob1986

Bericht door Rob1986 »

Nicky' schreef:Naar mijn weten is het plan om er 9 te hebben tegen 201x in héél België?
Vandaag werd toch op de infosessie van onderstationschef gemeld dat ze tegen 2014, 31 seinhuizen willen hebben. Ik denk dat dit wel overeenkomt met het kaartje dat hier werd vermeld. Zo is er maar één voorzien voor Limburg in Hasselt en vijf voor Brussel als ik goed had opgelet met de sessie.

Cheerio
markske

Bericht door markske »

Het worden er inderdaad 31 zoals op de kaart staat.
Deze kaart is wel een beetje klein maar voor een grotere (en een veel duidelijkere) versie moet je maar eens komen kijken aan de ingang van Traffic Control.
Nicky'

Bericht door Nicky' »

Inderdaad, het zijn er officieel 31 tot nu toe (waar haalde ik dan die 9 vandaan?)
mr_pinky

Bericht door mr_pinky »

bedankt voor de overzichtelijke kaart. Dat helpt me goed op weg om een duidelijk zicht te krijgen op de toekomstige seinhuizen.

merci
annemie

Bericht door annemie »

Hoi

Ik ben geslaagd voor de geschiktheidstest ondersationschef en wacht nu
op de uitnodiging voor mondeling gesprek.
Ik zou me daar zo goed mogelijk willen op voorbereiden.

Bestaat er een website waar ik de jobinhoud en de indeling van de nmbs( holding-nmbs en infrabel en hun specifieke taken ) nog eens kan nalezen? eventueel de ppt van op de infosessie.
Ik weet dat de opleiding uit 6fases bestaat en er 3 eliminerende examens zijn als ik het goed begrepen heb, en tussendoor ook stages maar hoe lang duurt de gehele opleiding, 1 jaar???
groentje

Bericht door groentje »

Veel hangt af van de plaats die men heeft om de opleidingen te geven. Als alles direct kan volgen, ben je op een half jaar uit de opleiding. Als er, door gebrek aan klaslokalen of opleiders, moet worden gewacht tussen de verschillende modules door, kan het makkelijk uitlopen tot een jaar.
Je kan al eens bij een blokpost binnenstappen (bijvoorbeeld in Lokeren, of Deinze, of Willebroek...: makkelijk bereikbaar en vrij makkelijk toegankelijk), op een rustig moment, natuurlijk, en die mens een beetje uitleg vragen bij wat hij doet. Op de website zou ik zo niet meteen een samenvatting weten staan, maar ik ken die website dan ook niet zo goed.
annemie

Bericht door annemie »

hoi

Goed idee thx, ik zal zeker eens binnenspringen in Brugge.
Dan heb ik al zeker een zicht van wat de job er in het 'echt' uitziet.

Heeft er onlangs iemand een mondelinge proef afgelegd?
Wat zijn de vragen die ik zoal kan verwachten?
groentje

Bericht door groentje »

Brugge is misschien iets lastiger om binnen te geraken, het is immers geen klein postje met 1 of 2 bedienden waar de deur quasi permanent open staat, maar een grote blokpost waar toch enkele tientallen mensen werken, en waar je niet zomaar de deur kunt open duwen. Wellicht zal je ook de toestemming van de verantwoordelijke nodig hebben. Zeker op de uren van de aflos (14u lijkt me het interessantst) gaan, dan kan je iemand buiten aantreffen die je kan binnenlaten.
Ik weet niet of de post van Blankenberge nog bestaat, of anders die aan vertakking Dudzele (waar de lijn naar Knokke aftakt van die naar Zeebrugge). Dat zijn anders posten die wat dichterbij zijn dan pakweg Deinze of Lokeren.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Blankenberge is er nog en het is misschien beter om daar eens te kijken omwille van het feit dat men er meer tijd zal hebben om allerhande zaken uit te leggen.
Nadeel is dat er qua verkeer niet zoveel te beleven is.
De trein.
Alleen voor durvers.
groentje

Bericht door groentje »

Tja, voor de 'buzz' moet je inderdaad in een groter station zijn. Voor een toekomstscenario als OSTCH eigenlijk ook, posten als Blankenberge verdwijnen binnenkort. Maar de basis blijft wel dezelfde, hoe je het verkeer regelt, de taken van een OSTCH, werken toestaat...
matheos

Bericht door matheos »

geslaagd voor geschiktheidsproeven

geslaagd voor mondeling gedeelte (was tof gesprek, gewoon uzelf zijn)

eind dec start opleiding

top !
Olivier

Bericht door Olivier »

Ben ook geslaagd voor geschiktheidstesten en het mondelinge gedeelte van 1e onderstationschef. Gesprek was opt gemak, waren super vriendelijk.

Ik heb gehoord dat de medische testen rond half november doorgaan.
Opleiding begin december maar hangt af van je rangschikking, zo vertelden ze mij toch...
Iemand iets anders gehoord of nog updates?
Ghabe

Bericht door Ghabe »

Olivier schreef:Ben ook geslaagd voor geschiktheidstesten en het mondelinge gedeelte van 1e onderstationschef. Gesprek was opt gemak, waren super vriendelijk.

Ik heb gehoord dat de medische testen rond half november doorgaan.
Opleiding begin december maar hangt af van je rangschikking, zo vertelden ze mij toch...
Iemand iets anders gehoord of nog updates?
Heb gehoord december voor de opleiding.

Tegen mij zeiden ze dat de rangschikking geen invloed meer had op de plaats waar je terechtkomt (geen mogelijkheid tot kiezen)!
Plaats reactie