Pagina 14 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 23 feb 2009, 22:58
door msts.be
Steven schreef:IC J (Brussel Luxemburg), op deze laatste zou men nog meer M6 willen inzetten eens de 18 geleverd zijn heb ik opgevangen.
En als dat het geval wordt, wordt een Luxemburg-keuring en inbouw van Memor2+ in de M6 stuurstanden een noodzaak. Ook komt de ombouw van het baanvak Sterpenich Gr.-Luxemburg stad naar 25kV dan in zicht, waardoor de kostenpost van een afwijkende bovenleidingsspanning eindelijk komt te vervallen. Dikke pech voor de L-treinen Arlon-Luxembourg, de EC's met de HLE20'ers en de laatste paar goederentreinen naar Lux-Triage/Hollerich.

Die probleempjes kunnen evenwel zéér eenvoudig opgelost worden: op Arlon-Luxemburg zet je de 628'ers en de MW41'ers (de stellen van de Athus-Meuse, met het in dienst komen van de Desiro's komt er weer een hele rotatie van het materieel op gang) in pool in, de EC-treinen kan je dan doen met de CFL3000 (als alle 13'en naar Cargo gaan kunnen de resterende CFL3000 die in de Sibelit-pool zitten terug naar de CFL voor eigen diensten) en de treinen naar Lux-Triage/Hollerich kunnen dan met de gehuurde G1000/G1206 (reeks 1800 die nu deze diensten doet zal tegen dan waarschijnlijk buiten dienst zijn).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 23 feb 2009, 23:09
door Steven
Momenteel doet men op de L trein Arlon Luxemburg al diensten met ms96 (kunnen er dan worden van de 400 reeks met inbouw van memor 2), de M6 stuurrijtuigen gebruiken ze nog niet op de lijn naar Arlon, ik weet niet of ze de bedoeling hebben daar trek te duw te willen rijden.
Ook rijden er tussen Arlon en Luxemburg een paar keer per dag een trein met een cfl 3000 en dosto's. Deze geven al zeker aansluiting op de trein 2117 van maandag tot vrijdag (deze is beperkt te Arlon wegens de werken in Luxemburg, net zoals de 2115 en 2116). Kortweg er zijn mogelijkheden genoeg.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 15:11
door sammarco1
Ja,heb het even geinformeerd, Het is de 1802 die naar Schaerbeek komt op 2 maart....

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 15:17
door Stijn82
Kunnen ze de 18 eigenlijk gebruiken om de Benelux te rijden? Hij kan 1,5 Kv aan en heeft ATB, enige probleem is de stuurstand, maar dat is voor elke andere loc dan de HLE11 het geval.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 15:32
door Steven
ze zouden dat kunnen maar dat is niet de bedoeling, de benelux is een product van HSA.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 16:21
door timothy_Vermeulen
waar staan deze nieuwe locs nu?
of zijn ze ze nog steeds aan het testen?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 16:35
door Steven
timothy_Vermeulen schreef:waar staan deze nieuwe locs nu?
of zijn ze ze nog steeds aan het testen?
Momenteel is er nog geen in België te vinden.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 17:15
door Joris
Hallo,
msts.be schreef:En als dat het geval wordt, wordt een Luxemburg-keuring en inbouw van Memor2+ in de M6 stuurstanden een noodzaak. Ook komt de ombouw van het baanvak Sterpenich Gr.-Luxemburg stad naar 25kV dan in zicht, waardoor de kostenpost van een afwijkende bovenleidingsspanning eindelijk komt te vervallen. Dikke pech voor de L-treinen Arlon-Luxembourg, de EC's met de HLE20'ers en de laatste paar goederentreinen naar Lux-Triage/Hollerich.
Kan het niet eenvoudiger?
msts.be schreef: Die probleempjes kunnen evenwel zéér eenvoudig opgelost worden: op Arlon-Luxemburg zet je de 628'ers en de MW41'ers (de stellen van de Athus-Meuse, met het in dienst komen van de Desiro's komt er weer een hele rotatie van het materieel op gang)
Waarom niet dirrect Desiro's op deze lijn inzetten dan? Er is toch eenr eeks die ook onder 25Kv kan rijden.
msts.be schreef: de EC-treinen kan je dan doen met de CFL3000
En waarom niet met 18'ers? Als die toch al op die lijn zitten...
msts.be schreef:en de treinen naar Lux-Triage/Hollerich kunnen dan met de gehuurde G1000/G1206
Of met 13'ers...
Groeten,
Joris De Mol

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 18:00
door Steven
De desiro multispanning zal waarschijnlijk voor die grenstrajecten gebruikt worden, deze leveren ze echter pas na de 95 stuks die voor het GEN bedoeld zijn.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 18:05
door sammarco1
Momenteel is er nog geen in België te vinden.
de 1801 zit in de buurt van Praag te bollen... ga straks proberen wat foto's te posten van de 1801 en onze nieuwe HST

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 18:58
door timothy_Vermeulen
sammarco1 schreef:
Momenteel is er nog geen in België te vinden.
de 1801 zit in de buurt van Praag te bollen... ga straks proberen wat foto's te posten van de 1801 en onze nieuwe HST
je laat ons vol hoop uitkijken naar je foto's sammarco1!

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 19:16
door rvdborgt
Steven schreef:ze zouden dat kunnen maar dat is niet de bedoeling, de benelux is een product van HSA.
De Benelux is geen product, maar een dienst (een treindienst). De huidige Beneluxdienst wordt verder niet door HSA gereden, maar nog steeds door NS en NMBS.

Groetjes,
Rian

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 21:55
door Steven
De omschakeling voor de benelux naar Albatros is anders al aardig bezig, (treinbegeleidings)personeel is al volledig afzonderlijk (ze hebben nog wel hun eigen uniformen van het B of NSnet).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 feb 2009, 22:26
door Bartjedj
Officiëel zijn de NS-tbg's niet meer van NS, maar van NS HiSpeed. Die zouden hun eigen personeel hebben.
Of zit dat ook in één pot, zoals in BE?

BDJ

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 25 feb 2009, 00:50
door rvdborgt
Bartjedj schreef:Officiëel zijn de NS-tbg's niet meer van NS, maar van NS HiSpeed. Die zouden hun eigen personeel hebben.
Of zit dat ook in één pot, zoals in BE?
NS heeft een eigen pool conducteurs en machinisten voor de internationale dienst. In feite zijn die in dienst bij NS Internationaal b.v.; "NS Hispeed" is geen bedrijf maar een merk. De formele vervoerder is echter nog steeds NS Reizigers. NS Internationaal is zelf geen vervoerder, maar staat gek genoeg wel weer op de tickets (code 1184). HSA is inmiddels wel vervoerder in Nederland, maar rijdt voorlopig alleen testritjes.

Groetjes,
Rian