DLC en PB

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
jumper

Bericht door jumper »

@concurrent
merci voor de commentaar bij de foto. Schitterende verhalen trouwens.
Haha steentjes werpen op blikskes, schitterend. Geniaal gewoon :)

mss e spel kaarten meepakken :) met ulle 2 kon ge al manillen, met de derde man kunde dan al de piekezot verjagen :)

of ge pakt idd wa stoelen mee é :)
as ge da ooit doet, dan moete daar zeker ne foto van trekken :)

Meer van die sappige stories@work!!:D
Concurrent

Bericht door Concurrent »

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
paljas

Bericht door paljas »

Wat is het toch zalig, hé Concurrent, om als NMBS'er een treinritje met de TGV vanuit Lille naar Bordeaux te kunnen kopen voor 1,5€ heen en 8,4€ terug...
(Om nog maar eens wat zout te strooien in de met oude koeien gevulde wonde... :twisted: )
Concurrent

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Ik zou niet weten wat in lille of Bordeaux te gaan doen dus :P niet echt veel last van ...En ik geraak zelfs in spanje aan 0€ 8) das wat anders he :P Ik rijd gewoon met m'n pa mee=> die is touringcarchauffeur :P
wij hebben het over onze persoonlijke verkeerdsvoordelen :-) wij kunnen zowat in heel europa weg hoor voor dergelijke prijzen of minder
ik doe jaarlijks zwitserland aan voor 0€ transport :-), frankrijk per reguliere trein = 0€ enkel wat hogesnelheidstreinen betreft kunnen we ni van een kleine betaling onderuit
Concurrent

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Aah zo zit het :P

We halen weer oude koeien uit de gracht :twisted:
jij hebt die van u nog ni eens weggestoken als ik uw laatste postjes eens lees is er steeds wel een steek naar de nationale maatschappij der belgische spoorwegen bij
Concurrent

-*-
Laatst gewijzigd door Concurrent op 07 sep 2006, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wover

Bericht door Wover »

Zijn jullie zeker dat gewoon verkeer in het buitenland ook gratis is?

Op die FIP of FUP kaart staat bij bijna elke maatschappij toch 50% ofzo. In de benelux reizen met een kaartje is natuurlijk wel altijd gratis.
paljas

Bericht door paljas »

Wover schreef:Zijn jullie zeker dat gewoon verkeer in het buitenland ook gratis is?

Op die FIP of FUP kaart staat bij bijna elke maatschappij toch 50% ofzo. In de benelux reizen met een kaartje is natuurlijk wel altijd gratis.
In principe moeten wij enkel de reservatiekosten betalen, zoals voor TGV en nachttreinen. Maar alle ander binnenlands verkeer is gratis zolang we een vrijbiljet aanvragen. Die FIP-kaart is gewoon om in het buitenland nog tickets te kopen aan verminderd tarief. We zijn zelfs niet verplicht om die FIP-kaart bij ons te hebben in het buitenland.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Als er bij DLC zoveel ex-Nmbs-ers rondlopen, dan weten ze daar perfect hoeveel ze de machinisten moeten betalen om ze evenveel te geven als bij de nmbs. De loonschalen van de nmbs zullen daar wel gekend zijn. En alle andere voordelen ook. Met andere woorden die cao-onderhandelingen (of is alles al beslist?) zijn een kans voor de bestuurders daar!

Ik heb de 2 vorige nachten trouwens 5 dlc treinen gezien (waarvan 3 losse lokskes) tegenover meer dan 50 B-cargotreinen, losse locs niet mee gerekend. Ik heb het eens geteld, anders wordt je toch maar in slaap gedomeld.

En Luxemburgse Moezelstreek is machtig mooi... met de trein en dan op de fiets, en allemaal voor niets!!! Dankzij de NMBS... Jammer genoeg (nog) geen fotoots.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

[quote="Sander"][quote="AntiDLC"]Ik heb mijn info over DLC verwijderd. Bij DLC schermt zich af van de buitenwereld en men kan héél slecht met kritiek om.

Nou, kom op, en zet die negatieve zaken hier neer! En laat dan DLC is spreken!

Ondanks alle problemen communiceert men bij de nmbs blijkbaar nog altijd beter, en tis daar al zo slecht qua communicatie!! Ik wacht op een sprekende DLC. Sander?
Sander

Bericht door Sander »

Miljaarde schreef:Ondanks alle problemen communiceert men bij de nmbs blijkbaar nog altijd beter, en tis daar al zo slecht qua communicatie!! Ik wacht op een sprekende DLC. Sander?
Hmm, goed quoten is blijkbaar niet je sterkste kant. Als je lef hebt, bel je gewoon DLC, en dan merk je het vanzelf. Kijk niet naar mij, ik heb wel genoeg over DLC gezegd vind ik :) .
Concurrent

hehe :P
Steven

Bericht door Steven »

Wover schreef:Zijn jullie zeker dat gewoon verkeer in het buitenland ook gratis is?

de kaart zelf geeft idd recht op 50% maar voor elk land kan je (afhankelijk van land tot land) nog een aantal (1 of meerdere) tickets per jaar aanvragen die wel gratis zijn (voor gewoon verkeer dus)
op zo een ticket zijn 4 vakjes voorzien, elk vakje is 48 u geldig in gebruik door er gewoon de datum op in te vullen. dit ticket moet wel altijd vergezelf zijn van uw fipkaart die als bewijs dient dat jij zo een ticket mag hebben indien nodig mogen ze uw paspoort vragen om uw identiteit te bewijzen
Plaats reactie