Re: TREINERGERNISSEN.
Geplaatst: 19 mei 2011, 10:33
Bij een samenstelling 3x AM96 is het vaak zo dat er 2 van de 3 eerste klasse wagons wordt gedeclasseerd. Enkel de middelste blijft dan echt eerste klasse.
Hier ga ik niet mee akkoord: 's avonds in de spits vanuit Aalst - Geraardsbergen, veel studenten en dan nog is veel mensen die van Brussel komen (3 of 4 treinen) moet allemaal op 2 klassiekjes. Die trein zit volledig vol, iedereen zit op mekaar gepropt en er staan nog is 20 mensen of meer recht.Shrek schreef:De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting isJeroen schreef:"Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.overweg13 schreef:In alle andere gevallen lijkt het me utopisch te denken dat men altijd en overal voldoende zitplaatsen kan aanbieden. Vijftig personen kunnen het verschil maken...
De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting isStijn91 schreef: "Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.
overweg13 schreef:De NMBS weet perfect op welke treinen er een probleem is en hoe groot dat de overbezetting isStijn91 schreef: "Altijd en overal" is wat extreem maar meten is weten. Het zou de chronische overbezetting misschien kunnen verhelpen.
Hier ga ik niet mee akkoord: 's avonds in de spits vanuit Aalst - Geraardsbergen, veel studenten en dan nog is veel mensen die van Brussel komen (3 of 4 treinen) moet allemaal op 2 klassiekjes. Die trein zit volledig vol, iedereen zit op mekaar gepropt en er staan nog is 20 mensen of meer recht.
Elke dag, alleen vorige week vrijdag was het kalm, maar dit kwam omdat 2 treinen vanuit Brussel vertraging hadden. Woensdag zal het natuurlijk ook kalmer zijn.Dat betekent niet dat de NMBS niet weet dat die trein overbezet is. Wel dat er niet meteen een oplossing voor te vinden is. Overigens, vermits je de term studenten gebruikt, is het een typisch vrijdagavondverschijnsel, of is dit elke dag van de week het geval? Het kan zijn dat men er dan voor kiest om de problemen van die ene dag te behouden, om er elders geen nieuwe te creëren. En: zoals de NMBS er nu voor staat, zou het wel eens kunnen dat het allemaal nog veel erger wordt. Of dat we over enkele maanden zelfs al niet meer van de NMBS spreken...
In dat geval zou het droge zeeppoeder zoals in de Breaks toch nog een voordeel hebben...Dieselfreak schreef:Toiletten waar geen water uit de kraan komt. Zeer irritant als ik mijn handen al ingezeept heb!
Dit dus!Dieselfreak schreef:Toiletten waar geen water uit de kraan komt. Zeer irritant als ik mijn handen al ingezeept heb!
Eén van mijn grote ergernissen is dat blijkbaar niemand zich nog iets aantrekt van spellingsregels, laat staan van zinsbouw.Dick schreef:Dat een trijn aankomt in Weesp en mijn overstaptrein dan ook net vertrekt. 1 minuut later en ik hoefde niet een half uur te wachten op dat tochtige station Weesp.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
Een kwartier... Of je moet naar station Baarn moeten gaan?Dick schreef:Dat een trijn aankomt in Weesp en mijn overstaptrein dan ook net vertrekt. 1 minuut later en ik hoefde niet een half uur te wachten op dat tochtige station Weesp.
Met de auto is dan een uur in de file staan.
De meeste reizigers willen persé op- of afstappen zo dicht mogelijk bij de trap/uitgang (luiheid...?). Wil dus zeggen dat de middelste rijtuigen van de trein stampvol zitten, zelfs rechtstaan tot gevolg, maar je nog een zee van ruimte hebt in het 1ste en laatste rijtuig van de trein...hle2127 schreef:dat mensen op het perron allemaal maar naar 1 deur gaan ipv de andere ook te gebruiken
wat ook ergerlijk is dat mensen dan voor de deur staan als je wilt afstappen of dat ze opstappen terwijl de andere afstappen