Pagina 14 van 17
Geplaatst: 17 mar 2007, 10:42
door OO-MSS
heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
Geplaatst: 17 mar 2007, 11:36
door Steven
OO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
de compartiementen zijn ghoofdzakelijk hetzelfde als de andere klassiekjes
enkel de displays zijn er bijgekomen en in 1 klein compartiement staan er zetels in de langsrichting ipv dwars zodat er daar plaats is voor rolstoelen en kinderwagens en fietsen in de wc zou een handdroger met warme lucht moeten staan ipv een handdoek
Geplaatst: 17 mar 2007, 12:42
door Jonathan
Als in het weekend de CR vervangen worden door L-treinen, rijdt dat stel dan rond? Of zorgen ze ervoor dat die in een andere omloop zit, zodat hij in het weekend niet kan rondrijden?
Geplaatst: 17 mar 2007, 13:07
door Steven
in het weekend noemen ze dat nog gewoon L treinen omdat ze de verbindingen dan niet laten voldoen aan de regels waaraan CR wel voldoet (frequentie) maar eens het GEN volop draait zal alles wat rond brussel aan het rijden is van die treinen zowel tijdens week als weekend CR noemen, dus neen da stel zal niet aan de kant staan (er zijn er trouwens al twee van) dat draait gewoon mee in circulatie met de rest
Geplaatst: 17 mar 2007, 16:42
door Patrick
Shrek schreef:
Daarstraks gezien, alsook zijn tweelingbroertje dat blijkbaar al rondrijdt
Vanbuiten zien ze er ferm uit vindek, alleen spijtig da de displays nog niet werken

Aha! De cijfers met de aanduiding van de reisklasses staan nu min of meer op "ooghoogte". Goed gedaan!
Geplaatst: 18 mar 2007, 20:38
door OO-MSS
Steven schreef:OO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
de compartiementen zijn ghoofdzakelijk hetzelfde als de andere klassiekjes
enkel de displays zijn er bijgekomen en in 1 klein compartiement staan er zetels in de langsrichting ipv dwars zodat er daar plaats is voor rolstoelen en kinderwagens en fietsen in de wc zou een handdroger met warme lucht moeten staan ipv een handdoek
ahzo... Merci
Geplaatst: 21 mar 2007, 12:37
door Merijn
OO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
Ikke .....
Als je wil, mail ik ze es door.
Maar van toilet heb ik geen foto's helaas, dat vind ik iets "te" om dit te fotograferen.
Geplaatst: 29 mei 2007, 23:02
door Duikbril AM86
Nu we in de topic De Panne- Kortrijk - Gent -Brussel-Luchthaven - Landen toch over rollend materiaal hebben heb ik een vraag over dat tekort.
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?
De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken??

Geplaatst: 29 mei 2007, 23:04
door Steven
die bestelling zou in proces moeten zijn, daarmee wil ik zeggen dat men dus wacht op het aanbod van de verschillende firma"s van wat ze aanbieden.
Geplaatst: 30 mei 2007, 12:59
door Merijn
Duikbril AM86 schreef:Nu we in de topic De Panne- Kortrijk - Gent -Brussel-Luchthaven - Landen toch over rollend materiaal hebben heb ik een vraag over dat tekort.
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?
De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken??

En dan eens het allernieuwste materieel tot aan De Panne laten rijden

Gedaan met de belangrijkste verbinding Oostende - Eupen, vanaf nu wordt De Panne een belangrijk eindstation *gniffel*

Geplaatst: 30 mei 2007, 14:55
door Dietrich
GEN-stellen zullen ten westen van Brussel maar rijden tot Aalst, Zottegem en Geraardsbergen nb.
Geplaatst: 30 mei 2007, 19:54
door Duikbril AM86
De Panne behoort niet tot het GEN, alleen de volgende verbindingen behoren tot het GEN, hier een opsomming van het CR alfabet!
Ons CR alfabet is dus beperkt tot volgende verbindingen:
CR 1: Aalst - Erembodegem - Denderleeuw - Liedekerke - Ternat - Dilbeek - Jette - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek
CR 2: Dendermonde - Lebbeke - Merchtem - Asse- Jette - Brussel-Noord - Brussel-Centraal - Brussel-Zuid - Halle - Edingen - Herne - Tollembeek - Galmaarden - Geraardsbergen
CR 3: Nijvel - Eigenbrakel (enkel tijds de spits) - Brussel-Zuid - Brussel- Centraal - Brussel-Noord - Brussel-Schuman - Brussel-Luxemburg - Etterbeek - Bosvoorde - Terhulpen - Louvain-La-Neuve-Universite
CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)
CR 5:Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - (gedeelte met CR 4) - Jette - Dilbeek - Ternat - Liedekerke - Denderleeuw - Erembodegem - Aalst
CR6: S' Gravenbrakel - Tubeke - Halle - Buizingen - Lot - Vorst-Zuid - Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord - Haren-Zuid - Zaventem - Nossegem - Kortemberg - Veltem - Leuven (CR 6: 2 verbindigen per uur)
Bron: (CityRailboekje (of de CRbijbel) per 10/12/2006)
Geplaatst: 30 mei 2007, 20:04
door Dietrich
Hier staan ook alle verbindingen van het GEN aangeduid:
http://www.belrail.be/media/images/cart ... ns_rer.gif
Geplaatst: 30 mei 2007, 20:36
door msts.be
OO-MSS schreef:heeft er iemand al interieurfoto's van die stellen? ik ben benieuwd hoe ze er vanbinnen uitzien
Ik dacht dat ik het hier al gepost had , maar blijkbaar was het ergens anders.. Klik
hier voor foto's van het multifunctionele gedeelte , de rest is hetzelfde als een gemoderniseerd klassiekje..

Geplaatst: 02 jun 2007, 10:21
door Duikbril AM86
Shrek schreef:
Daarstraks gezien, alsook zijn tweelingbroertje dat blijkbaar al rondrijdt
Vanbuiten zien ze er ferm uit vindek, alleen spijtig da de displays nog niet werken

Die vernieuwde generatie geluidsketels zijn blijkbaar voorzien van een ijzeren onderdeel links van de linkerkoplamp om het schuren van diene draad van diene zwarte stekker tegen te gaan.
De andere vernieuwde stellen hebben dat niet, zie onderstaande foto.

Bron:
http://www.spoorvreter.be