Brand in station Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Steven »

De bewuste brug over rupel en kanaal om te starten:-).
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Maar daar rijden toch terug treinen over hé. Erger is het met die "verbindingsboog" gesteld.

Ik denk trouwens niet dat Libramont-Bastenaken snel zal heropenen. Volgens Wikipedia leggen de vervangbussen het traject zelfs sneller af :shock: .
Steven

Bericht door Steven »

tja ik denk dat op het einde de snelheid op die lijn niet echt hoog was zodat een bus het inderdaad nu sneller kan doen.
frank_smets

Bericht door frank_smets »

Uit de voorgaande reacties kan ik dan alleen maar besluiten dat in heel België het spoor vierkant draait, of gewoon België zelf.

Mijn interesse komt evenwel door een gehandicapt familielid, die moet voor zijn (beschermd) vrijwilligerswerk altijd die bewuste lijn langs Herentals nemen, maar dat gaat nu niet meer. Andere opties zijn er niet, geen rijbewijs mogelijk. Dat doet gewoon pijn, neem dat maar van mij aan.
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

frank_smets schreef:Uit de voorgaande reacties kan ik dan alleen maar besluiten dat in heel België het spoor vierkant draait, of gewoon België zelf.
Tsja, als men dan leest dat een vervangbus werd afgeschaft wegens onderbenut, dan kan ik me slechts bedenken dat België en de Belgen op elkaar zijn afgestemd. Bedroevend inderdaad.

(waarmee ik niet wil zeggen dat uw familielid maar die bus moest nemen!)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Steven

Bericht door Steven »

tja als een vervangbus de prullemand ingaat kan je u bedenkingen maken. Het is niet de enige situatie waar ik alternatieve oplossingen heb weten in mist opgaan omdat de massa de oplossing negeerde.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:tja als een vervangbus de prullemand ingaat kan je u bedenkingen maken. Het is niet de enige situatie waar ik alternatieve oplossingen heb weten in mist opgaan omdat de massa de oplossing negeerde.
Het zou misschien goed zijn eerst eens na te denken waarom "de massa" die oplossing negeert.

In het artikel in de GvA, dat hier in een ander topic vermeld staat, staat het volgende:

Eens in Lier verging de busreizigers het lachen. Veerle Verhaegen: “Toen we het Lierse station binnenliepen, stond onze trein nog op het spoor. Tegen de tijd dat wij van spoor 1 naar spoor 3 gelopen waren, was daar niets meer. Die bus neem ik dus niet meer, want de NMBS kan de aansluiting in Lier niet verzekeren: aansluiting afhankelijk van het verkeer, melden ze er doodleuk bij.”

Dat is ook wat ik deze morgen hoorde in een reportage op Radio 2.

Dan is het toch begrijpelijk dat iemand niet op die bus stapt als hij of zij weet dat er veel kans is om dan in het station van Lier nog eens de trein te moeten missen.
Steven

Bericht door Steven »

De GVA.... ik ken wel kranten met iets meer kwaliteit. Dat artikel is een klachtenbrief van 1 reiziger met een opsomming aan negatieve ervaringen. Ik versta best dat dergelijke feiten niet leuk zijn, maar op dergelijke manier komt het altijd over alsof er totaal niemand tevreden is. Van enig begrip voor die brand en zijn gevolgen merk ik zelden iets. In dat artikel staat dat de treinen bomvol zaten en er onvoldoende lucht is. Dan is de regel vrij simpel toe te passen (en ik zuig niets uit mijn duim), de tbg past de regel toe dat zijn trein niet kan rijden in alle veiligheid en laat de trein staan tot er voldoende mensen zijn uitgestapt om de veiligheid wel te kunnen garanderen. Overbezetting is namelijk niet toegestaan. Als er dan voldoende mensen zijn uitgestapt zal de klimaatregeling het wel kunnen volgen en vallen er al geen mensen meer flauw. dat probleem is dan al van de baan.
De situatie zoals ze is, is voor niemand leuk, niet voor de passagiers, niet voor de mensen te velden die het allemaal mee moeten ondergaan. Maar staan roepen en tieren, brieven in de krant laten zetten helpen in dit geval niets. Sommige denken hiermee de hele situatie is op te lossen maar in deze situatie is zoiets niet meer als het uitroepen van wat frustratie. Maar daar zit iedereen mee. Het was te verwachten dat het in september een chaos ging zijn, hoeveel mensen (er zijn er gerust die dat kunnen) hebben gedacht aan eventuele tijdelijk oplossingen om de bewuste trein een beetje te vermijden?
Adler

Bericht door Adler »

Het zijn dus weeral de kranten die zever schrijven.
In de reportage deze morgen op Radio 2 zei iemand ook al dat er mensen waren flauw gevallen op de trein.
Radio 2 is dus ook al zever.
Alternatieve oplossingen ? Welke alternatieve oplossingen, de auto ?
Alsof er 20 alternatieve mogelijkheden zijn op 's morgens op tijd in Brussel te geraken.
Mensen lief toch.
Ik vraag me af wat ik hier in dit forum nog zit te doen.
Steven

Bericht door Steven »

Zever niet maar opblazen wel, kranten slagen er geregeld in om verhaaltjes op te blazen, feiten onjuist weer te geven.
Bepaalde zijn ook gekend vanwege hun schrijfstijl en de manier om bepaald nieuws in beeld te brengen.
Wat ik schreef als oplossing voor die mensen die flauwvallen negeer je. Moest de krant over uw werk ook zoveel schrijven dan zou jij de fouten en halve waarheden er ook zo weten uit te halen. Dat er mogelijkheden zijn om de trein in Brecht te nemen daar rept niemand nog met een woord over. Dat de auto geen volwaardige oplossing is neem ik aan maar je kan gaan combineren. Niet noodzakelijk in Herentals zelf willen opstappen, ga zelf al door naar Mechelen of Lier of zo. Zorg er dus voor dat je het lastigste deel van uw traject al kwijt kan spelen. maar van gemengde oplossingen moet niemand iets weten neem ik aan.

Op dit forum trachten we mensen bij elkaar te brengen die iets met treinen hebben, maar de laatste tijd merk ik hier een grotere klaagmuur op dan die bij het forum TTB of de ombudsdienst. Van bijleren merk ik dus niet veel de laatste tijd en daar was dit forum voor opgericht.
ferry

Bericht door ferry »

Hoi

Enerzijds klagende reizigers, anderzijds....: zag vandaag pendelbus Lier-Herentals om 16:209(1 minuut te vroeg vertrokken!) met juist geteld 1 reiziger. Men moet dus niet zeggen dat er geen alternatief aangeboden wordt!

f
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Lijn 150 rijdt hetzelfde traject als de pendelbus en rijdt vaker, je bent er wel iets langer mee onderweg dan de pendelbus, maar lijn 150 zet je wel mogelijk dichter bij huis af. Dit heeft er ongetwijfeld ook wel iets mee te maken.

Binnenkort is het gelukkig allemaal van de baan.
Trammist

Bericht door Trammist »

Op TTB is er inmiddels een interessant documentje geüpload. Je hebt wel een gebruikersnaam nodig om inzagepermissie te verkrijgen.
Knipex

Bericht door Knipex »

Trammist schreef:Op TTB is er inmiddels een interessant documentje geüpload. Je hebt wel een gebruikersnaam nodig om inzagepermissie te verkrijgen.
Re: Treindienst Herentals verstoord

Door Yeti » 02 Sep 2009, 16:26
Sorry

(Maar gelieve me niet te vergelijken met het HGBTF, het grootste leuter-peuterforum ... )
??????????? Ook niet echt een referentie.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Aha, er heerst blijkbaar een rivaliteit tussen de 2 treinenforums. :wink:
Plaats reactie