Joris schreef:Zelfs in deze tijden loopt niet iedereen met een smartphone/tablet met internet rond. In Duitsland (bij de RMV, Rhein-Main, toch) was dit mogelijk, en ik heb er vaak gebruik van gemaakt.
Dat kan bij alle standaard automaten van DB, DB Regio en regionale vervoerders, die het identieke modelletje gebruiken. Er zijn weliswaar een hoop regionale verkehrsverbunden die nog eigen automaten hebben (bvb. de VRS), en die blinken meestal ook niet uit in bruikbaarheid. Of ze hebben soms ook beperktere automaten die dat ook niet aanbieden.
Een van de laatste interface upgrades liep trouwens zo ontzettend fout (machines hadden te weinig spieren om met al die gebruiksvriendelijkheid om te kunnen) dat toen 3/4 van de reizigers op die bewuste vrijdagmiddag die een kaartje wilden er geen konden krijgen, uiteraard met de nodige gevolgen voor de stiptheid van de treinen. (Update teruggedraaid, software aangepast, nieuwe update). Dat doet me wel serieus vrezen voor de lange termijnplanning. Nu misschien bruikbare automaten aan een lage prijs wegens bijna einde levenscyclus? Zowel qua hardware als qua winxp embedded...
Alex: uiteraard kost de ontwikkeling een hoop geld, maar Linux is maar 1 voorbeeldje van de vele embedded mogelijkheden met gezondere licenties. Overheidsgeld steek je beter in producten die van/voor de samenleving zijn.