Ticketautomaten NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
Glodenox
Contacteer:

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Glodenox »

In Vilvoorde een tijdje geleden ook de eerste nieuwe automaat buiten zien staan, maar nog niet in dienst. Vandaag heb ik er een foto van kunnen maken en toevallig herstartte het toestel net, waardoor ik het Operating Systeem kon zien: Windows XP embedded.
Afbeelding Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Zijn die dingen al ergens in werking? Ik wil wel eens ervaringen ermee horen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Op de luchthaven zouden "exclusieve automaten" staan... hier nog niet zien voorbijkomen.
Wel ergens gelezen 25 knoppen voor 5 verschillende kaartjes ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Die automaten staan enkel op de perrons in de luchthaven en bieden enkel tickets aan tussen de luchthaven en Brussel al dan niet met diabolotoeslag of enkel de toeslag.
Shrek

Bericht door Shrek »

dentheo schreef:Op de luchthaven zouden "exclusieve automaten" staan... hier nog niet zien voorbijkomen.
Wel ergens gelezen 25 knoppen voor 5 verschillende kaartjes ???
Maar dat zijn geen echte verkoopsautomaten volgens mij. Ik denk niet dat die een link hebben met het centrale verkoopssysteem. Het zijn eerder omgebouwde drankautomaten waar treinkaartjes in gestopt worden :lol:
LHOON

Bericht door LHOON »

Glodenox schreef:Vandaag heb ik er een foto van kunnen maken en toevallig herstartte het toestel net, waardoor ik het Operating Systeem kon zien: Windows XP embedded.
Nog altijd windows broll dus...
kika

Bericht door kika »

Dus vanaf 22 december 2016 zijn er nieuwe automaten dan wel geüpdatet?
Glodenox schreef:Vandaag heb ik er een foto van kunnen maken en toevallig herstartte het toestel net, waardoor ik het Operating Systeem kon zien: Windows XP embedded.
Ik hoop van harte dat ze deze keer wat slimmer zijn geweest en vroegen om minstens 5 jaar bruikbaarheid of iets dergelijks, gezien de zelfkennis over de eigen souplesse bij vernieuwingen.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Windows XP Embedded is an sich een prima operating system. Bovendien is XPe inzetten vele malen goedkoper dan een eigen OS maken voor alle features die moeten worden ondersteund.
K V B

Bericht door K V B »

AlexNL schreef:Windows XP Embedded is an sich een prima operating system. Bovendien is XPe inzetten vele malen goedkoper dan een eigen OS maken voor alle features die moeten worden ondersteund.
Je kan ook Linux gebruiken. Is goedkoper, en ondersteunt ook alle features die ondersteund moeten worden. Maar ja, er loopt een hele generatie IT-ers rond die niet beter weten...
AlexNL

Bericht door AlexNL »

K V B schreef:Je kan ook Linux gebruiken. Is goedkoper, en ondersteunt ook alle features die ondersteund moeten worden. Maar ja, er loopt een hele generatie IT-ers rond die niet beter weten...
Het is niet omdat het OS an sich gratis is, dat het niets kost.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
In Lokeren staat er ook al zo een nieuwe.
Wat ik een boeiende functionaliteit zou vinden: de mogelijkheid om er dienstregelingen op te zoeken én af te drukken. Zelfs in deze tijden loopt niet iedereen met een smartphone/tablet met internet rond. In Duitsland (bij de RMV, Rhein-Main, toch) was dit mogelijk, en ik heb er vaak gebruik van gemaakt. Dit maakt het real-time plannen van je reis mogelijk, zonder moderne snufjes...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Vergelijk en hoop... Afbeelding Komt van: http://www.rmv.de/
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Mechanik

Bericht door Mechanik »

keep on dreaming ... :(
kika

Bericht door kika »

Joris schreef:Zelfs in deze tijden loopt niet iedereen met een smartphone/tablet met internet rond. In Duitsland (bij de RMV, Rhein-Main, toch) was dit mogelijk, en ik heb er vaak gebruik van gemaakt.
Dat kan bij alle standaard automaten van DB, DB Regio en regionale vervoerders, die het identieke modelletje gebruiken. Er zijn weliswaar een hoop regionale verkehrsverbunden die nog eigen automaten hebben (bvb. de VRS), en die blinken meestal ook niet uit in bruikbaarheid. Of ze hebben soms ook beperktere automaten die dat ook niet aanbieden.

Een van de laatste interface upgrades liep trouwens zo ontzettend fout (machines hadden te weinig spieren om met al die gebruiksvriendelijkheid om te kunnen) dat toen 3/4 van de reizigers op die bewuste vrijdagmiddag die een kaartje wilden er geen konden krijgen, uiteraard met de nodige gevolgen voor de stiptheid van de treinen. (Update teruggedraaid, software aangepast, nieuwe update). Dat doet me wel serieus vrezen voor de lange termijnplanning. Nu misschien bruikbare automaten aan een lage prijs wegens bijna einde levenscyclus? Zowel qua hardware als qua winxp embedded...

Alex: uiteraard kost de ontwikkeling een hoop geld, maar Linux is maar 1 voorbeeldje van de vele embedded mogelijkheden met gezondere licenties. Overheidsgeld steek je beter in producten die van/voor de samenleving zijn.
deadlock

Bericht door deadlock »

K V B schreef:Je kan ook Linux gebruiken. Is goedkoper, en ondersteunt ook alle features die ondersteund moeten worden. Maar ja, er loopt een hele generatie IT-ers rond die niet beter weten...
Goedkoper? Hoe kom je daarbij? Ik beheer enkele 100'en Linuxmachines en het is niet goedkoper.

Iemand anders riep dat het vijf jaar moet kunnen meegaan? Ik denk dat drie jaar geleden nog ongeveer 40% van alle pinautomaten op Windows NT Workstation 4.0 draait. Probleemloos.
Plaats reactie