Pagina 14 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 feb 2010, 17:37
door Marianne
AlexNL schreef:De rode Traxx'en zijn van NS Hispeed, en dragen naast hun E 186-nummer geen extra nummers. De HLE 28 zijn van de NMBS en zijn in de originele groene kleur (Transalp-kleurstelling).
De meeste van die rode Traxx'en zijn toch naar de HSL- lijn gegaan?
Duidelijke toelichting verder in ieder geval. Zijn die HLE 28 trouwens echt van de NMBS? Of least de NMBS ze?

Groeten,
Marianne

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 feb 2010, 19:19
door AlexNL
4 van die rode Traxx'en zijn nodig voor de HSL (eentje per richting, wisselloc te Rotterdam, en een reserve), de andere rijden mee in de Beneluxpoule. Gezien de overheersende hoeveelheid groene Traxx'en kan ik me voorstellen dat HSA een aantal rode terzijde houdt voor uitbreiding van de Fyra-diensten (en bijbehorende ERTMS Level 2-homologatie).

Alle locs zijn overigens geleaset van Angel Trains Cargo. De rode Traxx'en zijn door Bombardier op verzoek van ATC gebouwd voor 160 km/h, de andere voor 140 km/h.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 feb 2010, 23:53
door Beesty
AlexNL schreef:Alle locs zijn overigens geleaset van Angel Trains Cargo. De rode Traxx'en zijn door Bombardier op verzoek van ATC gebouwd voor 160 km/h, de andere voor 140 km/h.
Uhm? staat er net niet 140 op de rode traxx'en ??????

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 feb 2010, 03:53
door AlexNL
Nope, de rode Traxx'en hebben een maximumsnelheid van 160. E.e.a. staat ook op Railcolor.net. :)

Oh, en Angel Trains International (aka Angel Trains Cargo) heet tegenwoordig Alpha Trains.

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 feb 2010, 03:55
door Kristofke
op sommigen staat 120, maar dat is de maximumsnelheid dat ze mogen halen als ze alleen rijden, niet?

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 feb 2010, 16:04
door AlexNL
Wellicht is dat voor andere landen. De rode Traxx'en hebben namelijk ook twee homologaties: 160 km/h, en 140 km/h. Ze mogen 160 in Duitsland en Nederland (en ik dacht ook België), maar daarbuiten mogen ze maar 140. Zoiets zal het zijn.

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 feb 2010, 19:29
door Sander
Alleen de NSH 186 119 en 120 mogen ingezet worden voor de Benelux. De rest (10 stuks) heeft softwareversie 7 en die is (nog) niet toegelaten in België.

Re: BENELUX

Geplaatst: 26 feb 2010, 12:42
door peejee2
Sander schreef:Alleen de NSH 186 119 en 120 mogen ingezet worden voor de Benelux. De rest (10 stuks) heeft softwareversie 7 en die is (nog) niet toegelaten in België.
Is niet softwareversie 7 want dat is diegene die alles moet combineren en wordt momenteel uitgetest in B en NL.
Tussen Amsterdam en Rotterdam is softwareversie 6A in voege

Re: BENELUX

Geplaatst: 19 mar 2010, 15:54
door Wilson
Ik heb gehoord dat een deel van de 28'ers weer terugkeren naar België voor de goederen.
Klopt dit ?
Komt HLE 11 er dan voor in de plaats ?
Ze hebben toch allemaal al een revisie gehad ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:49
door Marianne
Ik zag gisteren twee aan elkaar geschakelde locomotieven van de Reeks 11 door station Roosendaal komen in de richting van Essen. Ik was te ver af om de nummers te kunnen lezen, helaas :(

Groeten,
Marianne

Re: BENELUX

Geplaatst: 19 mar 2010, 20:34
door Wilson
Marianne schreef:Ik zag gisteren twee aan elkaar geschakelde locomotieven van de Reeks 11 door station Roosendaal komen in de richting van Essen. Ik was te ver af om de nummers te kunnen lezen, helaas :(

Groeten,
Marianne
Dat is denk ik voor die ATB tests

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mar 2010, 15:55
door Wilson
HLE 2839 is defect.
Trein 9216 kwam met +40 door R'dam Zuid met een HSA Traxx Voorop en de 2839 dood achterop.

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 mar 2010, 17:29
door Robin
AlexNL schreef:Nope, de rode Traxx'en hebben een maximumsnelheid van 160. E.e.a. staat ook op Railcolor.net. :)

Oh, en Angel Trains International (aka Angel Trains Cargo) heet tegenwoordig Alpha Trains.
De rode traxx 186-121 mag max 140
Eigen foto's
Afbeelding Afbeelding foto van railcolor.net Afbeelding

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2010, 08:35
door AlexNL
Robin schreef: De rode traxx 186-121 mag max 140
Ik zag deze net staan achter een Fyra-shuttle, en ook de 121 mag in Nederland 160 km/h. :)

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2010, 16:35
door Bibke
Robin schreef: De rode traxx 186-121 mag max 140
Robin, ik begrijp je niet. Je laat op de foto gegevens zien van de Belgische Traxxen.