Pagina 14 van 25

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 11:57
door Dietrich
Als je op Railtime het overzicht bekijkt (kaartje) zie je dat in West-Vlaanderen inderdaad nog wel wat rijdt. De IC L rijdt dus ook zij het enkel op zijn "L"-traject van Kortrijk tot Poperinge.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 12:06
door Henk
Dietrich schreef:Als je op Railtime het overzicht bekijkt (kaartje) zie je dat in West-Vlaanderen inderdaad nog wel wat rijdt. De IC L rijdt dus ook zij het enkel op zijn "L"-traject van Kortrijk tot Poperinge.
In W-VL rijdt er sporadisch een trein op volgende (deel)trajecten:
- De Panne - Lichtervelde
- Brugge - Lichtervelde
- Brugge - Zeebrugge
- Brugge - Knokke
- Brugge - Oostende
- Kortrijk - Poperinge

Toch luidt het in de media dat het verkeer volledig stil ligt...

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 12:07
door AlexNL
Toen ik keek (11.02) stond er bij Mol een trein naar Olen, en bij Olen een trein naar Mol. Inmiddels staan die er ook als 'afgeschaft' op. Rijdt er ergens iets wel of hebben die (...) vakbonden iedereen in hun greep?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 12:13
door OMC
Kristofke schreef:ik zie op Rail Time dat vele treinen tot in Antwerpen Berchem zijn gereden en dan afgeschaft zijn

staan die treinen daar nu gewoon? Is de bestuurder uitgestapt? Of gaat rijdt die de trein naar de bundel (waar velen hun auto toch staat niet?)

Hoe gaat dit praktisch in zijn werk? Moet de bestuurder dan bellen naar TC of zo om te zeggen dat hij naar de bundel wil rijden?
In Berchem staan er 3 treinen stil: op spoor 2 staat een dubbele AM96, op spoor 8 een dubbele MW41 en op spoor 9 een HLE27 met M6 (?).

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 12:17
door AlexNL
Railtime is overigens niet helemaal juist, zo staat bij de Benelux bijvoorbeeld dat deze helemaal niet rijdt (zelfs bij Amsterdam Centraal staat "Geen halte") terwijl dit niet waar is. De Benelux rijdt wél, maar is beperkt tot Roosendaal. Alle haltes na Roosendaal worden gewoon aangedaan door deze trein, en eigenlijk zou Railtime die ook moeten tonen.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 12:31
door Stef
De IR 1112 rijdt tussen Clervaux en Gouvy, alsook de L 5932 tussen Luxemburg en Kleinbettingen.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 12:37
door Henk
Stef schreef:De IR 1112 rijdt tussen Clervaux en Gouvy, alsook de L 5932 tussen Luxemburg en Kleinbettingen.
Ja, maar dan met personeel van CFL. Die IR 1112 is trouwens een vervangtrein, omdat er ook werken zijn op lijn 42.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 12:40
door Stef
Henk schreef:
Stef schreef:De IR 1112 rijdt tussen Clervaux en Gouvy, alsook de L 5932 tussen Luxemburg en Kleinbettingen.
Ja, maar dan met personeel van CFL. Die IR 1112 is trouwens een vervangtrein, omdat er ook werken zijn op lijn 42.
Klopt, dat was ik uit het oog verloren.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 13:19
door HLE 2302
Klein overzichtje:

Leuven: niks
Hasselt: niks
Brussel: niks
Antwerpen-C: niks
Gent: niks
Kortrijk: {poperinge kortrijk}
Brugge: {Brugge - Oostende}
{Brugge - Zeebrugge}
{Brugge - Knokke}
{Brugge - Lichtervelde}
Lichtervelde: {Lichtervelde - Brugge}
{Lichtervelde - De Panne}
Oostende: {Oostende - Brugge}
De Panne: {De Panne - Lichtervelde}
Chaleroi: niks

Komt er dus op neer dat er voorral in West-Vlaanderen werkwillige treinbestuurders zijn ... Brugge overheerst.

greetz 2302

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 13:28
door 260689
nu 13u34 rijden er in heel Belgie 10 treinen!!!!!!

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 13:29
door wooter
De deuren van het station Brussel-Noord zijn gewoonweg gesloten. Dat gaat ook natuurlijk.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 13:31
door treinbruno
Zijn overal waar treinen rijden de loketten dan ook open?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 13:33
door 260689
treinbruno schreef:Zijn overal waar treinen rijden de loketten dan ook open?
Antwerpen centraal is het loket open ook om de reizigers te informeren.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 13:42
door Kristofke
er zijn weer wat mensen aan het rondvertellen dat NMBS personeel dat niet op zijn post geraakt vandaag gewoon ook zo een bewijsje moet gaan halen dat de trein niet rijdt, en dat je dan je dag gewoon uitbetaalt krijgt

daar is toch nix van aan hé? Het is toch staken en stakingsvergoeding krijgen of onwettig afwezig zijn?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 13:50
door jan_olieslagers
Kristofke schreef:Het is toch staken en stakingsvergoeding krijgen of onwettig afwezig zijn?
Mijn toenmalige chef (statutair!) vertelde dat hij op stakingsdagen zich ging melden aan het dichtstste station bij zijn woning, waar men hem dan theoretisch ter plaatse een klusje kon geven. Gezien zijn specialisatie mocht hij altijd direct terug naar huis.