Das erg flauw om Noorderkempen niet door te trekken tot Brussel,stefanic schreef:In 2013 is er inderdaad de Diabolo als voornaamste.kika schreef:Past dat er nog tussen? Of wilde je die i.p.v. een andere?Trammist schreef:Tegen die tijd geen directe trein Noorderkempen - Brussel ?
Is er een bepaalde reden dat 2013 is uitverkoren? Welke infrastructuurprojecten horen dan afgelopen te zijn? Diabolo wel, Josaphattunnel nog niet, uitbreidingen naar Ukkel, Watermael, Denderleeuw ook nog niet, hoe zit het met Mons (2015), Charleroi, Gent Sint-Pieters, de lijn Brugge-Gent? Zijn die dan al significant gevorderd dat je het kan meenemen in de dienstregelingen? En dan heb ik het enkel maar over projecten die een hoge zichtbaarheid of impact (kunnen) hebben.
VERLENGEN van de Noorderkempen naar Brussel kan je vergeten, als dit letterlijk genomen wordt. Er kan niets echt meer BIJ naar Brussel. Het zal eerder een koppeling moeten worden, dus IRs met iets dat eindigt in Antwerpen. Er zijn diverse ideeen voor L4 maar voor concrete info daarover is het nog veel te vroeg. Materieelproblematiek is hierbij de belangrijkste factor: beschikbaarheid, veiligheidssystemen, zitplaatscapaciteit,...
gewoon die IC trein uit Brussel verlengen tot Noorderkempen.
Bjorn