Pagina 14 van 34

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 16:08
door treinspotterbjorn
stefanic schreef:
kika schreef:
Trammist schreef:Tegen die tijd geen directe trein Noorderkempen - Brussel ?
Past dat er nog tussen? Of wilde je die i.p.v. een andere?

Is er een bepaalde reden dat 2013 is uitverkoren? Welke infrastructuurprojecten horen dan afgelopen te zijn? Diabolo wel, Josaphattunnel nog niet, uitbreidingen naar Ukkel, Watermael, Denderleeuw ook nog niet, hoe zit het met Mons (2015), Charleroi, Gent Sint-Pieters, de lijn Brugge-Gent? Zijn die dan al significant gevorderd dat je het kan meenemen in de dienstregelingen? En dan heb ik het enkel maar over projecten die een hoge zichtbaarheid of impact (kunnen) hebben.
In 2013 is er inderdaad de Diabolo als voornaamste.
VERLENGEN van de Noorderkempen naar Brussel kan je vergeten, als dit letterlijk genomen wordt. Er kan niets echt meer BIJ naar Brussel. Het zal eerder een koppeling moeten worden, dus IRs met iets dat eindigt in Antwerpen. Er zijn diverse ideeen voor L4 maar voor concrete info daarover is het nog veel te vroeg. Materieelproblematiek is hierbij de belangrijkste factor: beschikbaarheid, veiligheidssystemen, zitplaatscapaciteit,...
Das erg flauw om Noorderkempen niet door te trekken tot Brussel,
gewoon die IC trein uit Brussel verlengen tot Noorderkempen.

Bjorn

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 16:26
door Teach2
Das erg flauw om Noorderkempen niet door te trekken tot Brussel,
gewoon die IC trein uit Brussel verlengen tot Noorderkempen.
Um, herlees dat postje waarop je reageert nog eens :wink:

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 16:28
door Steven
Kan flauw zijn maar stefanic geeft een aantal argumenten die je in acht moet nemen waarom het (nog) niet kan. Leer duidelijk alles lezen en bepaalde zaken moet je ook gewoon leren aanvaarden.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 16:31
door kika
Vergeten te vragen, maar 2013: is daarmee bedoeld de dienstregeling van 2013 zelf, of diegene die dan opgesteld wordt en eind december begint en dus misschien beter als dienstregeling van 2014 kan worden geïnterpreteerd?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 16:40
door Teach2
^^ Ik veronderstel die van 2013 zelf, aangezien de Diabolo in 2012 af zou moeten zijn.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 17:52
door ijzeren rijn 82
lap lijn 15 heeft het weer aan zijn broek !!
in het weekend worden de treinen in Mol niet meer gekoppeld/ontkoppeld , Reden : Werken in West Vlaanderen
treinen IR e uit Hasselt worden niet meer gekoppeld aan de stellen uit Neerpelt , dus terug een overstap van 6 min in Mol
treinen vertrekken 4 min vroeger in Mol en komen 4 min later aan
anders kunnen ze de aansluiting behouden in Antwerpen Berchem met de kust (Oostende)
ook de IR g Antwerpen-Turnhout wordt 4 min vervroegd

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 18:28
door Molenbruch Y.
Dag,

Intussen staat er een IC/IR-brochure online (zie link). Hopelijk is dit niet de definitieve versie, want ze staat boordevol fouten. Neem nu bijvoorbeeld de tabel van de IC O: de ritten die wel/niet over HSL 2 rijden zijn door elkaar gehaspeld. En er zijn nog voorbeelden...

http://hari.b-holding.be/Hafas/folders/ ... CIR_NL.pdf

Groeten,

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 18:52
door bobke
Tussen Gent en Heist (Knokke), zal ik vier min langer op de trein zitten, waaronder twee min langer stilstaan in Brugge, dus 8 min ipv 6 stilstaan. En dat vind ik echt wel een schande. Waarom die extra min? De koppelingen/ontkoppelingen verlopen toch meestal altijd goed. Ik zou dan eerder denken om juist wat minder lang stil te staan in Brugge.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 18:58
door Steven
dat koppelen en ontkoppelen neemt toch nog zijn tijd en ondanks alles is de IC E nog steeds een verbinding die veel vertraging kent, met de werken op de L50A die komen is het geen zonde van die paar extra minuten in tegendeel.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 20:01
door LHOON
ronny schreef:
P-trein Aarschot - Merode vertrekt voortaan uit Leuven. Gelet op de huidige lage bezetting (door de omleiding wegens werken lijn 26) is dit te rechtvaardigen.
Dit is niet helemaal juist. De P-trein 7349 Aarschot-Merode (deze ging van Mechelen (0736) L27 naar Schaarbeek, en L161 tot Etterbeek, L26) wordt gewoon afgeschaft.

De L trein 3378 Mechelen (0733) - Etterbeek - Halle zal nu uit Leuven vertrekken als P3378 (0710).

Er vertrekt dus maar één trein meer uit Mechelen, en Brussel Lux en Schuman worden niet meer door deze trein bediend.

Iets gelijkaardigs in de namiddag: de P-trein 8349 wordt afgeschaft, de L-trein 3366 wordt verlengd tot Leuven.

Wat ook opvalt is dat de P trein 7200 (Essen-Brussel Lux) thans terug via L26 rijdt en dus niet meer via Schaarbeek.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 21:33
door Trammist
stefanic schreef:
kika schreef:
Trammist schreef:Tegen die tijd geen directe trein Noorderkempen - Brussel ?
Past dat er nog tussen? Of wilde je die i.p.v. een andere?

Is er een bepaalde reden dat 2013 is uitverkoren? Welke infrastructuurprojecten horen dan afgelopen te zijn? Diabolo wel, Josaphattunnel nog niet, uitbreidingen naar Ukkel, Watermael, Denderleeuw ook nog niet, hoe zit het met Mons (2015), Charleroi, Gent Sint-Pieters, de lijn Brugge-Gent? Zijn die dan al significant gevorderd dat je het kan meenemen in de dienstregelingen? En dan heb ik het enkel maar over projecten die een hoge zichtbaarheid of impact (kunnen) hebben.
In 2013 is er inderdaad de Diabolo als voornaamste.
VERLENGEN van de Noorderkempen naar Brussel kan je vergeten, als dit letterlijk genomen wordt. Er kan niets echt meer BIJ naar Brussel. Het zal eerder een koppeling moeten worden, dus IRs met iets dat eindigt in Antwerpen. Er zijn diverse ideeen voor L4 maar voor concrete info daarover is het nog veel te vroeg. Materieelproblematiek is hierbij de belangrijkste factor: beschikbaarheid, veiligheidssystemen, zitplaatscapaciteit,...
Ik heb zeker GEEN persoonlijk belang bij een Noorderkempen-Brussel :)

Ik dat geval lijkt koppelen aan de IC I mij het meest logische...

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 21:43
door Lukas
Hoi,

Het kan misschien een domme vraag zijn maar welke infrastructuurwerken gaat men uitvoeren op lijn 50A?

Lukas

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 okt 2010, 23:06
door rvdborgt
kika schreef:Vergeten te vragen, maar 2013: is daarmee bedoeld de dienstregeling van 2013 zelf, of diegene die dan opgesteld wordt en eind december begint en dus misschien beter als dienstregeling van 2014 kan worden geïnterpreteerd?
Het is algemeen gebruik bij de spoorwegen dat met "dienstregeling 2013" de dienstregeling wordt bedoeld die december 2012 ingaat. Of als men zegt "in 2013 gaan we x, y en z doen", dan is dat per half december 2012.

Dat gezegd hebbende, heb al een paar maal geconstateerd dat de NMBS een uitzondering hierop bleek te zijn. Bij de NMBS moet je altijd expliciet vragen welk jaar er precies bedoeld wordt.

Groetjes,
Rian

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 24 okt 2010, 09:54
door treinspotterbjorn
Lukas schreef:Hoi,

Het kan misschien een domme vraag zijn maar welke infrastructuurwerken gaat men uitvoeren op lijn 50A?

Lukas
Hallo Lukas

Das is geen domme vraag
Ze zijn bezig aan het 3 en 4 spoor tussen Gent en Brugge aan het aanleggen en tussen Brugge en Zeebrugge en het stukje naar Knokke gaan ze ook begingen werken (bocht ter doest aan leggen en het 3 de spoor van Brugge tot Zeebruggge ook)

Groetjes Bjorn

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 24 okt 2010, 10:45
door kika
treinspotterbjorn schreef:
Lukas schreef:welke infrastructuurwerken gaat men uitvoeren op lijn 50A?
Ze zijn bezig aan het 3 en 4 spoor tussen Gent en Brugge aan het aanleggen en tussen Brugge en Zeebrugge en het stukje naar Knokke gaan ze ook begingen werken (bocht ter doest aan leggen en het 3 de spoor van Brugge tot Zeebruggge ook)
Andere niet onbelangrijke werken op 50a zitten tussen Bxl Zuid en Lombeek (of was het Ternat?).