NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
am62

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door am62 »

Dat is inderdaad één AM80 in het weekeinde gekoppeld aan de 33xx reeks....
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Iets na 11u zag ik 2 Desiro's in Okegem richting Denderleeuw rijden.
Retard

Bericht door Retard »

Ja en dan, Stijn? Dat zal waarschijnlijk E1781 geweest zijn: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0-60&stn=1
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Retard schreef:Ja en dan, Stijn? Dat zal waarschijnlijk E1781 geweest zijn: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0-60&stn=1
Het was 11:15 denk ik en de trein was leeg, onmogelijk dus.
Retard

Bericht door Retard »

Stijn91 schreef:
Retard schreef:Ja en dan, Stijn? Dat zal waarschijnlijk E1781 geweest zijn: http://www.railtime.be/website/ShowTrai ... 0-60&stn=1
Het was 11:15 denk ik en de trein was leeg, onmogelijk dus.
Dan zal je een losse overbrengingsrit gezien hebben, Stijn :wink:
Het word tijd dat ik jou eens zie.
bobby

Bericht door bobby »

vraagje,

ik zie die desiro's bijna altijd gekoppeld rijden (2 of 3 stellen).

Waarom heeft NMBS enkel 3-ledige desiro's gekocht? had men niet beter een aantal 6-ledige desiro's aangekocht (naast de 3-ledige)?
Steven

Bericht door Steven »

Er zijn er genoeg die alleen rijden hoor bobby, doch je moet ze weten rijden. Vooral in de weekends rijden ze single.
Steve

Bericht door Steve »

Dat gekoppeld rijden is vooral tijdens de spits en in en rond de NZV. Op onder meer de L Geraardsbergen - Dendermonde zijn er tot drie stuks te zien en dat is in veel gevallen een goede zaak in vergelijking met vroeger.

De Desiro doet inderdaad genoeg diensten waar er niet gekoppeld gereden wordt: de diensten in/rond de NZV buiten de spits/'s avonds/in het weekend, alles (of toch bijna?) op de Athus-Meuse, en ook op een aantal andere lokalere lijnen waar intussen Desiro's rijden (Ottignies - Leuven, Ottignies - Charleroi, de meeste Aalst - Geraardsbergen en dergelijke) zal dat wel niet al te vaak gekoppeld gebeuren.

Ook voor gesplitste diensten zullen we in de nabije toekomst meer dan blij zijn dat er mogelijkheid is om te (ont)koppelen. De L Geraardsbergen / Zottegem - Brussel - Jette - Aalst is daar een goed voorbeeld van.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steve schreef:Dat gekoppeld rijden is vooral tijdens de spits en in en rond de NZV. Op onder meer de L Geraardsbergen - Dendermonde zijn er tot drie stuks te zien en dat is in veel gevallen een goede zaak in vergelijking met vroeger.

De Desiro doet inderdaad genoeg diensten waar er niet gekoppeld gereden wordt: de diensten in/rond de NZV buiten de spits/'s avonds/in het weekend, alles (of toch bijna?) op de Athus-Meuse, en ook op een aantal andere lokalere lijnen waar intussen Desiro's rijden (Ottignies - Leuven, Ottignies - Charleroi, de meeste Aalst - Geraardsbergen en dergelijke) zal dat wel niet al te vaak gekoppeld gebeuren.

Ook voor gesplitste diensten zullen we in de nabije toekomst meer dan blij zijn dat er mogelijkheid is om te (ont)koppelen. De L Geraardsbergen / Zottegem - Brussel - Jette - Aalst is daar een goed voorbeeld van.
Tussen Aalst - Geraardsbergen rijden er enkel Desiro's in het weekend (1 in elke richting), en P8956 (FGSP - FGRA), misschien dat er vanaf volgende week verandering in komt als alle treinen weer rijden na het incident in Wetteren, maar ik denk van niet. Kennen de TB's van Zottegem de Desiro eigenlijk al? Volgens mij gaat men daar gewoon met klassiekjes blijven op rijden.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Op de Noorderkempen-expresse rijden naar mijn weten ook losse Desiro's.
Steven

Bericht door Steven »

Zottegem is geen depot voor treinbestuurders. Dus nee de Desiro kennen ze daar niet :mrgreen:
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Zottegem is geen depot voor treinbestuurders. Dus nee de Desiro kennen ze daar niet :mrgreen:
Welke TB's doen dan de L Zottegem - Brussel - Jette - Aalst?
kika

Bericht door kika »

AlexNL schreef:Op de Noorderkempen-expresse rijden naar mijn weten ook losse Desiro's.
Dan weten we dat samen :)
Retard

Bericht door Retard »

Stijn91 schreef:
Steven schreef:Zottegem is geen depot voor treinbestuurders. Dus nee de Desiro kennen ze daar niet :mrgreen:
Ondermeer Aalst en Oudenaarde. Het is daarmee dat de laatste doorrijd naar Oudenaarde.
Ook doet Oudenaarde veel ritten van de L-trein tussen Zottegem en Brugge. Het is daarom ook dat E655 vanuit Oudenaarde vertrekt.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Stijn91 schreef:
Zottegem is enkel een depot voor treinbegeleiders. L trein; Zottegem-Brussel-Aalst word gereden door onder andere depot Aalst, Oudenaarde, Brussel-zuid en Geraardsbergen en dan zijn we er bijna denk ik.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie