Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Trein30 »

Terminus schreef:
pietmol schreef:blijkbaar zit het I10 restorijtuig niet langer in de P7305
Gisterenavond alvast nog wel in de P8307!
Vanavond ook! ^_^
AfbeeldingAfbeelding
Matthias
Berichten: 225
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Matthias »

Als ik goed gekeken heb, reden vandaag alle L-treinen Antwerpen-Leuven met Desiro's, ipv 1 op de 3 treinen (waarbij de 2 overige series met Breaks)
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Trein30 »

Matthias schreef:Als ik goed gekeken heb, reden vandaag alle L-treinen Antwerpen-Leuven met Desiro's, ipv 1 op de 3 treinen (waarbij de 2 overige series met Breaks)
Nope. Dat is al geruime tijd twee Desiro's op drie treinen. De L-treinen Antwerpen-Leuven afgelopen weekeind waren 08045 & 08505, behalve de L2869 op zondag die bestond uit drie stellen (08011 + 08039 + 08045)

Vandaag, 8 april, is er een verandering van materieel gebeurd op de P-diensten Aarschot - Antwerpen Noorderdokken/Haven.
Waar tot gisteren drie van de vier P-treinen vanuit en naar Aarschot bestonden uit paartjes Klassiek (de laatste tijd de paren 632 + 702, 750 + 765 & 603 + 973), werd vanochtend de P7215 gereden met een Desiro, namelijk de 08016. P7282 bestond plots uit drie Klassiekjes (750 + 765 + 632); P7283 dan weer uit twee (603 + 973).
Vanavond werd dienst P8280 als gewoonlijk gereden door twee gekoppelde MS86s; P8281 bestond uit de drie Klassiekjes van P7282. P8280 en P8282 waren dan plots weer Desiro (respectievelijk de 08016 & 08021 - de laatste was vanochtend nog ingezet op dienst L6356, en vanmiddag op diensten IC+I 2031 & 2012).
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

vanaf deze week zijn er zeker weer een aantal treinen van samenstelling veranderd.

5516 = desiro ipv klassiek + 800
3311 en 3332 desiro ipv M5
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Trein30 »

Steven schreef:vanaf deze week zijn er zeker weer een aantal treinen van samenstelling veranderd.

5516 = desiro ipv klassiek + 800
3311 en 3332 desiro ipv M5
Tiens - 3311/3332 zijn altijd al MS86 geweest (4 stellen op 3311 & 1 op 3332).
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

oeps, uw opmerking klopt, wij doen ook 3312 en heb me daardoor laten vangen. het moet idd desiro zijn die de mr86 vervangt.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

5516 is een P-trein, wat een rare nummering.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

Daar is op zich niets raars aan de huidige L trein Dendermonde Brussel zuid via Brussel west was ook ooit een P trein. deze vallen onder de reeks 53xx
De P trein reeks 55xx bestaat wel degelijk uit meerdere treinen met zelfde patroon tussen Schaarbeek en Waver.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Stijn91 »

Met hoeveel stellen reden de IR en P, elk 1 stel of 2 stellen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Steven »

3311 was tot op heden voorzien met 4mr86 en 3332 reed met 1 of 2 mr86 (afhankelijk van de dag van de week). Normaal zou het sinds deze week 2 x mr08 moeten zijn.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Trein30 »

Steven schreef:3311 was tot op heden voorzien met 4mr86 en 3332 reed met 1 of 2 mr86 (afhankelijk van de dag van de week). Normaal zou het sinds deze week 2 x mr08 moeten zijn.
Het zijn er sinds maandag inderdaad twee... maar dan wel MS86. Zowel maandag als dinsdag verzorgden de stellen van de 3311 ook de 3318 - wordt dat dan ook Desiro, of blijft deze MS86?
AfbeeldingAfbeelding
BVG1988
Berichten: 738
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door BVG1988 »

Ik denk dat er gisteren een break reed om de IR i 3617 i.p.v. een AM96 ik heb het niet gezien, maar het geluid kwam meer overeen met een break dan een AM96. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Matthias
Berichten: 225
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Matthias »

Trein30 schreef:
Matthias schreef:Als ik goed gekeken heb, reden vandaag alle L-treinen Antwerpen-Leuven met Desiro's, ipv 1 op de 3 treinen (waarbij de 2 overige series met Breaks)
Nope. Dat is al geruime tijd twee Desiro's op drie treinen. De L-treinen Antwerpen-Leuven afgelopen weekeind waren 08045 & 08505, behalve de L2869 op zondag die bestond uit drie stellen (08011 + 08039 + 08045)

Oeps, excuses, ik ging uit van een lijst van diensten die hier onlangs gepost was die met Desiro gereden werd [toen 1 op 3], en ik had zondag gezien dat de 2 andere van de 3 treinparen met Desiro's gereden werden, dus daardoor ging ik dan van 3 op 3 uit.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13080
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

Matthias schreef:Als ik goed gekeken heb, reden vandaag alle L-treinen Antwerpen-Leuven met Desiro's, ipv 1 op de 3 treinen (waarbij de 2 overige series met Breaks)
Ik heb er toch nog een break op gezien zondag :wink:
Terminus
Berichten: 1147
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Terminus »

Door de werken tussen Mechelen en Londerzeel en Mechelen en Temse:

Voor het treinverkeer tussen Mechelen en Leuven heeft men omlopen gemaakt waarbij een trein de snelle IR doet (27**) en dan in Mechelen meteen herbenuttigd wordt als de stoppende IR 41** (en omgekeerd). Het gebruikte materieel (4 omlopen) lijkt me: een stam M4, 2 gemoderniseerde klassiekjes, 2 samenstellingen met sprinters.

Dat levert dus als ongewone samenstellingen sprinters op op de IR f tussen Mechelen en Leuven en klassiekjes en M4 op de IR 27**.
Plaats reactie