Pagina 136 van 414
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 03 apr 2014, 21:54
door Trein30
Terminus schreef:pietmol schreef:blijkbaar zit het I10 restorijtuig niet langer in de P7305
Gisterenavond alvast nog wel in de P8307!
Vanavond ook! ^_^
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 06 apr 2014, 18:53
door Matthias
Als ik goed gekeken heb, reden vandaag alle L-treinen Antwerpen-Leuven met Desiro's, ipv 1 op de 3 treinen (waarbij de 2 overige series met Breaks)
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 apr 2014, 22:11
door Trein30
Matthias schreef:Als ik goed gekeken heb, reden vandaag alle L-treinen Antwerpen-Leuven met Desiro's, ipv 1 op de 3 treinen (waarbij de 2 overige series met Breaks)
Nope. Dat is al geruime tijd twee Desiro's op drie treinen. De L-treinen Antwerpen-Leuven afgelopen weekeind waren 08045 & 08505, behalve de L2869 op zondag die bestond uit drie stellen (08011 + 08039 + 08045)
Vandaag, 8 april, is er een verandering van materieel gebeurd op de P-diensten Aarschot - Antwerpen Noorderdokken/Haven.
Waar tot gisteren drie van de vier P-treinen vanuit en naar Aarschot bestonden uit paartjes Klassiek (de laatste tijd de paren 632 + 702, 750 + 765 & 603 + 973), werd vanochtend de P7215 gereden met een Desiro, namelijk de 08016. P7282 bestond plots uit drie Klassiekjes (750 + 765 + 632); P7283 dan weer uit twee (603 + 973).
Vanavond werd dienst P8280 als gewoonlijk gereden door twee gekoppelde MS86s; P8281 bestond uit de drie Klassiekjes van P7282. P8280 en P8282 waren dan plots weer Desiro (respectievelijk de 08016 & 08021 - de laatste was vanochtend nog ingezet op dienst L6356, en vanmiddag op diensten IC+I 2031 & 2012).
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 apr 2014, 22:19
door Steven
vanaf deze week zijn er zeker weer een aantal treinen van samenstelling veranderd.
5516 = desiro ipv klassiek + 800
3311 en 3332 desiro ipv M5
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 apr 2014, 22:36
door Trein30
Steven schreef:vanaf deze week zijn er zeker weer een aantal treinen van samenstelling veranderd.
5516 = desiro ipv klassiek + 800
3311 en 3332 desiro ipv M5
Tiens - 3311/3332 zijn altijd al MS86 geweest (4 stellen op 3311 & 1 op 3332).
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 apr 2014, 22:46
door Steven
oeps, uw opmerking klopt, wij doen ook 3312 en heb me daardoor laten vangen. het moet idd desiro zijn die de mr86 vervangt.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 apr 2014, 23:13
door Stijn91
5516 is een P-trein, wat een rare nummering.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 apr 2014, 23:15
door Steven
Daar is op zich niets raars aan de huidige L trein Dendermonde Brussel zuid via Brussel west was ook ooit een P trein. deze vallen onder de reeks 53xx
De P trein reeks 55xx bestaat wel degelijk uit meerdere treinen met zelfde patroon tussen Schaarbeek en Waver.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 apr 2014, 23:34
door Stijn91
Met hoeveel stellen reden de IR en P, elk 1 stel of 2 stellen?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 09 apr 2014, 00:49
door Steven
3311 was tot op heden voorzien met 4mr86 en 3332 reed met 1 of 2 mr86 (afhankelijk van de dag van de week). Normaal zou het sinds deze week 2 x mr08 moeten zijn.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 09 apr 2014, 08:09
door Trein30
Steven schreef:3311 was tot op heden voorzien met 4mr86 en 3332 reed met 1 of 2 mr86 (afhankelijk van de dag van de week). Normaal zou het sinds deze week 2 x mr08 moeten zijn.
Het zijn er sinds maandag inderdaad twee... maar dan wel MS86. Zowel maandag als dinsdag verzorgden de stellen van de 3311 ook de 3318 - wordt dat dan ook Desiro, of blijft deze MS86?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 09 apr 2014, 08:23
door BVG1988
Ik denk dat er gisteren een break reed om de IR i 3617 i.p.v. een AM96 ik heb het niet gezien, maar het geluid kwam meer overeen met een break dan een AM96.

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 09 apr 2014, 12:24
door Matthias
Trein30 schreef:Matthias schreef:Als ik goed gekeken heb, reden vandaag alle L-treinen Antwerpen-Leuven met Desiro's, ipv 1 op de 3 treinen (waarbij de 2 overige series met Breaks)
Nope. Dat is al geruime tijd twee Desiro's op drie treinen. De L-treinen Antwerpen-Leuven afgelopen weekeind waren 08045 & 08505, behalve de L2869 op zondag die bestond uit drie stellen (08011 + 08039 + 08045)
Oeps, excuses, ik ging uit van een lijst van diensten die hier onlangs gepost was die met Desiro gereden werd [toen 1 op 3], en ik had zondag gezien dat de 2 andere van de 3 treinparen met Desiro's gereden werden, dus daardoor ging ik dan van 3 op 3 uit.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 09 apr 2014, 12:51
door Shrek
Matthias schreef:Als ik goed gekeken heb, reden vandaag alle L-treinen Antwerpen-Leuven met Desiro's, ipv 1 op de 3 treinen (waarbij de 2 overige series met Breaks)
Ik heb er toch nog een break op gezien zondag

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 10 apr 2014, 10:04
door Terminus
Door de werken tussen Mechelen en Londerzeel en Mechelen en Temse:
Voor het treinverkeer tussen Mechelen en Leuven heeft men omlopen gemaakt waarbij een trein de snelle IR doet (27**) en dan in Mechelen meteen herbenuttigd wordt als de stoppende IR 41** (en omgekeerd). Het gebruikte materieel (4 omlopen) lijkt me: een stam M4, 2 gemoderniseerde klassiekjes, 2 samenstellingen met sprinters.
Dat levert dus als ongewone samenstellingen sprinters op op de IR f tussen Mechelen en Leuven en klassiekjes en M4 op de IR 27**.