Pagina 136 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 16:20
door Shrek
260689 schreef:De combinatie die jij opnoemt kan niet. Je kan enkel T18 +M6, I6 en I10 zowel voor 160 als voor 200km/h maar dan zoals de IC-O of 2 T18 en elk uiteinde, I11.
Ik ben er vrij zeker van dat er gerust een M4 (eventueel stuurstand) in het midden van de samenstelling mag zitten hoor. Zolang de M6 of I11 maar op kop zit...
Stijn91 schreef:Zou het niet beter met een I11Bx zijn, M6 + M4 is een rare combinatie.
Een 18 voor een stam met M4 stuurrtijtuig zal in de praktijk sowieso een rare combinatie worden

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 16:24
door Shrek
fets schreef:De 18 mag op lijnen 161&162 blijkbaar max 100 km/h aan de plakkaatjes te zien in de lok. Dit zou zijn omdat deze lijnen te stijl zijn en er dus niet kan geremd worden.
Geeft dit geen snelheidsproblemen voor de IR Binche-LLN?
Die snelheid is als losse loc. De lijn is inderdaad te steil om zonder het extra remvermogen van de rijtuigen op tijd stil te staan. Met een sleep rijtuigen kan er uiteraard wel sneller gereden worden

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 16:28
door dentheo
Heeft de m4 geen UIC leiding verbinding ????
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 16:31
door dentheo
Shrek schreef:
Die snelheid is als losse loc. De lijn is inderdaad te steil om zonder het extra remvermogen van de rijtuigen op tijd stil te staan. Met een sleep rijtuigen kan er uiteraard wel sneller gereden worden

Bij de meeste loks is de snelheid als losse lok lager als met enkele rijtuigen, ook op vlakke lijnen . Of is dat niet meer bij moderne loks ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 16:41
door Steve
Shrek schreef:fets schreef:De 18 mag op lijnen 161&162 blijkbaar max 100 km/h aan de plakkaatjes te zien in de lok. Dit zou zijn omdat deze lijnen te stijl zijn en er dus niet kan geremd worden.
Geeft dit geen snelheidsproblemen voor de IR Binche-LLN?
Die snelheid is als losse loc. De lijn is inderdaad te steil om zonder het extra remvermogen van de rijtuigen op tijd stil te staan. Met een sleep rijtuigen kan er uiteraard wel sneller gereden worden

Ja, maar dat staat er net onder ook al (logo van loc met sleep = 200, losse loc = 100). Net erboven staat er dan een aparte vermelding L161/162, loc alleen = 100. Waarom die aparte vermelding?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 19:15
door Steven
De drie snelheden aangeduid in de stuurpost is standaard ook al zijn er twee van die snelheden gelijk aan elkaar.
De reeks 18 mag zowel M4, M5, M6, i6, i10 alsi11 slepen, wat betreft communicatie is het enkel i11 en M6 als stuurrijtuig dat kan samenwerken met de loc, welke rijtuigen er tussen hangen maakt weinig uit zolang ze maar de communicatiekabel hebben (en die bezitten ze dus allemaal).
voor hetzelfde maak je dus een combinatie met van elk bovenstaand type 1 rijtuig en achteraan een stuurrijtuig M6, de trein zal rijden. Dat dit voor het oog mooi is of niet maakt op dat vlak weinig uit.
Trouwens voor wie graag bonte mixen ziet moet maar is naar Zwitserland gaan, daar hangen ze geregeld enkele enkeldeksrijtuigen extra aan dubbeldekkers tijdens de spits.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 19:18
door Darko
Steven schreef:
Trouwens voor wie graag bonte mixen ziet moet maar is naar Zwitserland gaan, daar hangen ze geregeld enkele enkeldeksrijtuigen extra aan dubbeldekkers tijdens de spits.
Dat is in belgie ook al gebeurd

Ik heb daar nog een filmpje van gemaakt zo'n 2 jaar terug
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 19:19
door dentheo
Steven schreef:
voor hetzelfde maak je dus een combinatie met van elk bovenstaand type 1 rijtuig en achteraan een stuurrijtuig M6, de trein zal rijden.
Allicht, stuurrijtuig vooraan dat is de pointe...

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 19:24
door Steven
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 21:20
door KurtDS
Een 18 kan inderdaad ieder rijtuig slepen en enkel duwen als er een I11 of M6 stuurrijtuig is, maar ik dacht dat er dan geen M4'en in de samenstelling mogen zitten. De M4'en hebben een ander soort UIC kabel (dacht 16 draads?) terwijl die voor MUX-communicatie een paar draden meer nodig heeft (zoals bij I10, M6, I11, I6, ...), althans, dat zei men me toch in de opleiding

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 22:13
door 260689
KurtDS schreef:Een 18 kan inderdaad ieder rijtuig slepen en enkel duwen als er een I11 of M6 stuurrijtuig is, maar ik dacht dat er dan geen M4'en in de samenstelling mogen zitten. De M4'en hebben een ander soort UIC kabel (dacht 16 draads?) terwijl die voor MUX-communicatie een paar draden meer nodig heeft (zoals bij I10, M6, I11, I6, ...), althans, dat zei men me toch in de opleiding

klopt volledig, M4 en M5 hebben een 16 draads UIC kabel, al derest hebben 18 draads kabel waar de MUX doorloopt.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 22:19
door wbrm
Een M4 of M5 er tussen gaat dus niet dan?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 22:21
door Steve
wbrm schreef:Een M4 of M5 er tussen gaat dus niet dan?
Neen, althans niet als je een i11- of M6-stuurrijtuig achteraan wilt gebruiken.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 25 sep 2011, 22:22
door Darko
wbrm schreef:Een M4 of M5 er tussen gaat dus niet dan?
Idd gaat niet
en idd M4 heeft 16 draads kabel de rest 18 draads
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 26 sep 2011, 09:37
door pietje
MIVB-reiziger schreef:wbrm schreef:Een M4 of M5 er tussen gaat dus niet dan?
Neen, althans niet als je een i11- of M6-stuurrijtuig achteraan wilt gebruiken.
Achteraan speelt het ook geen rol, enkel met het stuurrijtuig vooraan is een probleem
