Pagina 137 van 414

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 apr 2014, 10:12
door Terminus
Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.

Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 apr 2014, 12:21
door Stijn91
Terminus schreef:Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.

Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 apr 2014, 13:51
door Glodenox
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik de laatste 2 weken ook al regelmatig opgemerkt heb dat er +3 minuten staat op het scherm hoewel we volgens de op het scherm aangegeven tijd nog op tijd rijden. Ik denk dat de schermen momenteel iets te streng zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 apr 2014, 22:28
door nahoj
Stijn91 schreef:
Terminus schreef:Ik was gisteren ook aan de andere kant van de werken, met de L Brugge-Gent-Londerzeel.
Normaal is op de L Brugge-Mechelen het werk goed verdeeld tussen breaks en klassiekjes.
Nu lijken er 4 omgelopen en gisteren bestonden 3 ervan uit klassiekjes en werd ik zelf verrast door 2 Desiro's op de L564.

Overigens waren de schermen binnen in de 08085 aan het werk, met volgende eigenaardigheden:
- de schermen bleven beweren dat we tot Mechelen zouden rijden
- we reden op tijd, maar toch wilden ze ons doen geloven dat we continu met + 3 reden
- in elke stopplaats kregen we de mogelijke aansluitingen. Maar dat is een beetje raar want d.w.z. ofwel de volgende trein in dezelfde richting of wel de trein terug
1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 10 apr 2014, 23:56
door Stijn91
nahoj schreef:
Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.
Gaan ze echt niet doen.

Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 11 apr 2014, 05:19
door 260689
Stijn91 schreef:
nahoj schreef:
Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.
Gaan ze echt niet doen.

Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.
De TBG kan dit inderdaad wijzigen en heb dit ook al gezien. Bestemming: Londerzeel. Dus zen beetje goodwil kan alles. Ik vrees dat vele collega's treinbegeleiders iets te weinig ervaring hebben met het RIS systeem.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 apr 2014, 13:59
door BVG1988
Gisteren (11/04/2014) gezien dat de dat IR i 3617 rijdt met 2 breaks i.p.v. 1 AM96. Ik denk dat het al de hele week is.

Vandaag (12/04/2014) op de IR i wat verrassingen gezien vandaag lang L50.

3606 - 3632 reed met 2 AM96s i.p.v. HLE 27 met M6.
3609 was met 3 A96s i.p.v. 1. :D

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 apr 2014, 14:53
door 260689
BVG1988 schreef:Gisteren (11/04/2014) gezien dat de dat IR i 3617 rijdt met 2 breaks i.p.v. 1 AM96. Ik denk dat het al de hele week is.

Vandaag (12/04/2014) op de IR i wat verrassingen gezien vandaag lang L50.

3606 - 3632 reed met 2 AM96s i.p.v. HLE 27 met M6.
3609 was met 3 A96s i.p.v. 1. :D
De terugrit van 8016 werd niet ontkoppeld in Gent maar is in zijn geheel doorgereden op vraag van de verdeler.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 apr 2014, 21:02
door Dieselfreak
Het is misschien al eens ter sprake geweest, maar donderdag nam ik in Kortrijk om 08:17 de IR f richting Leuven. Deze bestond, net zoals de andere IR f's, uit M4. Jarenlang werd de IR Kortrijk - Leuven op dat uur met klassiekjes gedaan, toch? Wanneer is het veranderd?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 apr 2014, 22:08
door Locomotief 5175
Ik denk dat door de paasvakantie en een uur eerder rond 7u15 was dat altijd dubbele ram en nu is dat enkel.
Ik ben niet zeker.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 12 apr 2014, 23:49
door 260689
Locomotief 5175 schreef:Ik denk dat door de paasvakantie en een uur eerder rond 7u15 was dat altijd dubbele ram en nu is dat enkel.
Ik ben niet zeker.
Klopt. Door de vakantie maar ook door de werken tussen Londerzeel en Mechelen zijn er wijzigingen bij het materiaal.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 apr 2014, 20:03
door jens123
Stijn91 schreef:
nahoj schreef:
Stijn91 schreef: 1: tot Mechelen -> gaan ze echt niet aanpassen
2: tijd wijzigt constant
3: dat is toch normaal als er maar 1 trein per uur per richting is, als het in Gent zou zijn dan krijg je natuurlijk meer mogelijkheden.
1: de treinbegeleider kan dat zeer eenvoudig instellen.
Gaan ze echt niet doen.

Kunnen ze eigenlijk iets doen aan die schermen, trein is in Denderleeuw en er staat nog altijd Aalst (vertrek), dan Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke. Wat is het probleem dan eigenlijk, heb het nu al in verschillende stellen gehad.
Bij desiro's met railtime is het onmogelijk voor ons om haltes aan of uit te vinken, of om de bestemming te wijzigen. Dit gaat enkel als we de offline codes gebruiken.

En op de verbinding Aalst-Brussel-Zottegem zitten er inderdaad fouten in het railtime systeem en raakt de gps snel in de war. Vandaar dat er ons gezegd wordt om op die lijn de offline codes te gebruiken.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 apr 2014, 23:22
door t-town
Met dat RailTime systeem is het de bedoeling dat het systeem zelf haltes gaat weghalen die niet aangedaan worden, neem ik aan?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 13 apr 2014, 23:55
door Eimai
t-town schreef:Met dat RailTime systeem is het de bedoeling dat het systeem zelf haltes gaat weghalen die niet aangedaan worden, neem ik aan?
Kunnen we het binnenkort meemaken dat een trein wordt beperkt tot een station en het als dusdanig op de schermen verschijnt nog voor het treinpersoneel van iets weet :-)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 apr 2014, 10:37
door dentheo
Hoe krijgt het personeel zo'n melding ?
SMS, telefoon ?
Met het tweede kan het zijn dat het later komt, want is niet zo te automatiseren....