Pagina 138 van 414

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 apr 2014, 10:45
door Steven
Wij worden telefonisch op de hoogte gehouden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 apr 2014, 13:34
door dentheo
Dan zit de kans erin dat je het iets later hoort dan de reizigers het zien in de trein...
Men moet uw nummer zoeken, er komt juist een andere oproep binnen enz.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 apr 2014, 13:36
door dentheo
Dan zit de kans erin dat je het iets later hoort dan de reizigers het zien in de trein...
Men moet uw nummer zoeken, er komt juist een andere oproep binnen enz.

En pingelen jullie dan ook de TBG op om het verder te vertellen ?
Alhoewel, ik heb dat pong pong geluidje precies nooit gehoord in een Belgische trein.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 apr 2014, 13:38
door Steven
ze waarschuwen meestal maar 1 van de twee, het is ofwel de tb ofwel de tbg die van iets weet. In het andere geval weten we het pas in dat onvoorziene eindstation zelf. De TB moet in principe een oproep krijgen via de gsm'r, de TBG kan een oproep krijgen op zijn dienstGSM.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 apr 2014, 14:12
door dentheo
Steven,

In welke landen gebruikt men eigenlijk dat pingeltje voor "machinist vraagt TBG aan de lijn " ?
Kan natuurlijk alleen waar machinist de omroep kan bedienen...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 apr 2014, 16:15
door Steven
Dat bestaat bij ons al jaren, in andere landen weet ik het niet. Ik meende eens gehoord te hebben dan onze NS collega's het per gsm onderling doen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 apr 2014, 17:13
door dentheo
Ik ken het uit ICe en Thalys ook.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 apr 2014, 19:14
door Stijn91
P8955 reed met 3 klassiekjes in plaats van 2, dat men zoiets in een vakantie doet snap ik niet goed.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 apr 2014, 21:15
door Tijgernoot
Steven schreef:Dat bestaat bij ons al jaren, in andere landen weet ik het niet. Ik meende eens gehoord te hebben dan onze NS collega's het per gsm onderling doen.
Treinpersoneel van NS communiceert onderling met portofoons.

Kan het treinpersoneel van de NMBS ook de informatie over de trein en hun dienst bekijken op dat tabletding wat ze bij zich hebben, of is dat alleen een verkoopterminal?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 apr 2014, 21:40
door Steven
Wat de tbg allemaal zien weet ik niet. Wij als tb kunnen er enkel onze handboeken op terugvinden, onze berichten die verschijnen (nieuwe regels, werken, info ivm opleiding, ...) maar geen agenda of diensten dat zou pas (veel) later volgen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 apr 2014, 21:47
door Steve
Een van de omlopen Dendermonde - Jette - Noord - Zuid - West - Jette - Dendermonde (en vice versa) lijkt nu met twee Desiro's ipv Breaks te worden gedaan. Onder meer gezien op 5337/5318.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 apr 2014, 23:27
door Steven
Ook 5333 en 5314 was 1x Desiro. Er is dus grondig geschoven met rollend materieel. Deze aanpassingen zijn in voege sinds vorige week maandag. Er zullen er nog wel meer zijn maar daarom is het ons (hgbtf leden ) nog niet opgevallen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 apr 2014, 23:40
door Trein30
Vandaag heeft Charleroi-Sud Antwerpen-Schijnpoort de nodige kopbrekers bezorgd: op de stopdiensten hadden ze er immers een koppeltje Varkensneuzen tussen gegooid. Het ging hier om de stellen 812 & 816, die te Antwerpen hun eerste verschijning van de dag maakten op de IR-b 2806 (Nijvel - Antwerpen).

Normaal gezien is dit een Desiro-dienst, die te Antwerpen gesplitst wordt, en waarvan het eerste stel dan de L6380 (Antwerpen - Brussel-Z) verzorgt; terwijl het tweede stel gekoppeld wordt met het tweede stel van de L6356, die dan samen de IC-I 2031 & 2012 verzorgen (Antwerpen-Charleroi-S), dan terug gesplitst worden, en in de namiddag verdeeld worden over andere Desiro-combinaties.

... maar natuurlijk, Henricots en GFs koppelen niet...

Schijnpoort kaatste de bal dan maar terug door het tweede stel van de L6356 dan maar de L6380 te laten verzorgen, en de latere IC-I 2031 werd dan maar verzorgd door de twee Varkenskoppen...

... die 's middags dus weer terug in Antwerpen stonden (IC-I 2012).

Uiteindelijk werden ze in de namiddag dan terug richting zuiden gestuurd op de IR-b 2838 (Antwerpen-Nijvel). Was wel een interessante 'oefening'...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 apr 2014, 00:36
door Tijgernoot
Steven schreef:Ook 5333 en 5314 was 1x Desiro. Er is dus grondig geschoven met rollend materieel. Deze aanpassingen zijn in voege sinds vorige week maandag. Er zullen er nog wel meer zijn maar daarom is het ons (hgbtf leden ) nog niet opgevallen.
Dan heb ik er denk ik nog wel eentje: meerdere treinen van de L4150 (Bergen - Aat) reden in ieder geval afgelopen vrijdag met combinaties van drie klassieke motorstellen, o.a. de 4159, 4160, 4161 en 4181. Dat is 200% meer dan ik had verwacht :lol:

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 apr 2014, 00:45
door Steve
Tijgernoot schreef:
Steven schreef:Ook 5333 en 5314 was 1x Desiro. Er is dus grondig geschoven met rollend materieel. Deze aanpassingen zijn in voege sinds vorige week maandag. Er zullen er nog wel meer zijn maar daarom is het ons (hgbtf leden ) nog niet opgevallen.
Dan heb ik er denk ik nog wel eentje: meerdere treinen van de L4150 (Bergen - Aat) reden in ieder geval afgelopen vrijdag met combinaties van drie klassieke motorstellen, o.a. de 4159, 4160, 4161 en 4181. Dat is 200% meer dan ik had verwacht :lol:
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de grote drukte in dierenpark Pairi Daiza (het is nu ook paasvakantie), dat vlakbij station Cambron-Casteau ligt. Gezien je woonplaats zal het je wellicht ontgaan zijn, maar Google gerust eens op "panda's", "Belgiƫ", "Di Rupo", "De Wever", ... :mrgreen: