Pagina 138 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jul 2013, 16:03
door dentheo
jens123 schreef:
Opleiding is tegenwoordig nog maar 4 maanden. Ik ben binnengekomen op 7 januari en deed op 7 mei mijn eerste dienst alleen.
Terwijl er meer techniek in de rijtuigen zit...deuren, display, omroep, WC, airco....hopelijk is die een beetje "standaard".

Alhoewel ..veel van de problemen met de airco in Duitsland bleken ook te wijten aan de bediening.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jul 2013, 18:34
door Stijn91
Vandaag IR3535 genomen ipv IR3536, het verschil tussen een Desiro met airco en 2 klassieke stellen (die volzitten) en zonder airco. Vandaag voor het eerst ook op L50A (Brussel-Zuid tot Denderleeuw meegereden met een Desiro), dat is echt zacht in vergelijking met alle andere motorstellen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 29 jul 2013, 16:01
door Trein30
08043 is nu ook in dienst, da's dus de 104de Desiro. Vandaag al twee keer gespot vanuit m'n tuin...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 09:13
door Trein30
Vandaag voor het eerst Desiro's op de IC-N gezien. Stellen 08013, 08028 en 08034 reden deze ochtend de IC-N diensten 4505 (Charleroi Zuid - Essen) en 4530 (Essen-Charleroi Zuid). Zijn er soms eerder al Desiro's op Lijn 12 gespot?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 10:22
door bobby
Trein30 schreef:Vandaag voor het eerst Desiro's op de IC-N gezien. Stellen 08013, 08028 en 08034 reden deze ochtend de IC-N diensten 4505 (Charleroi Zuid - Essen) en 4530 (Essen-Charleroi Zuid). Zijn er soms eerder al Desiro's op Lijn 12 gespot?

dus men gaat treinen die initieel besteld zijn voor stopdiensten (GEN en L-treinen) en waarvoor men een interieur gekozen heeft in functie van deze aanwending dan nu voor IC treinen gebruiken...

en treinen met IC interieur (AM96) gebruikt men als stoptrein...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 11:31
door Steven
De MS96 zijn meer en meer aan het verdwijnen op die stoptreindiensten en worden ook daar vervangen door desiro's. De MS96 heeft momenteel een heel pak minder diensten, dit door de renovatie die gaande is alsook de inbouw van TBL1+. Dit kan je goed merken aan de diensten op Namur/Luxemburg.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 11:51
door Trein30
bobby schreef:
Trein30 schreef:Vandaag voor het eerst Desiro's op de IC-N gezien. Stellen 08013, 08028 en 08034 reden deze ochtend de IC-N diensten 4505 (Charleroi Zuid - Essen) en 4530 (Essen-Charleroi Zuid). Zijn er soms eerder al Desiro's op Lijn 12 gespot?

dus men gaat treinen die initieel besteld zijn voor stopdiensten (GEN en L-treinen) en waarvoor men een interieur gekozen heeft in functie van deze aanwending dan nu voor IC treinen gebruiken...

en treinen met IC interieur (AM96) gebruikt men als stoptrein...
Dat was eerder al zo, de Desiro's worden immers al geruime tijd op de IC-I gebruikt. Zowel de IC-I als IC-N vertrekken vanuit Charleroi-Zuid.

De IC-N is één van die diensten waar ik kop noch staart aan krijg qua exploitatie van materieel. Naargelang het uur van de dag wordt die dienst immers verreden met MS62/66/73/73CR (IC-N 4509/4534, steeds in paar); MS75 (enkel); MS80 (in paar); of HLE18/27s met een stam M6ssen.

Hetzelfde geldt voor de IC-I: overdag zijn dat meestal HLE18/27s met M6ssen, afgewisseld met de gebeurlijke Desiro-combo; tegen de avond aan verandert dat plots naar eerst een enkel stel MS75 (IC-I 2018/2041), dan een combo MS75-MS62/66/73/73CR (IC-I 2019/2042), en dan een paar of trio MS75 (IC-I 2020/2043)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 12:07
door Steve
Trein30 schreef:
bobby schreef:
Trein30 schreef:Vandaag voor het eerst Desiro's op de IC-N gezien. Stellen 08013, 08028 en 08034 reden deze ochtend de IC-N diensten 4505 (Charleroi Zuid - Essen) en 4530 (Essen-Charleroi Zuid). Zijn er soms eerder al Desiro's op Lijn 12 gespot?

dus men gaat treinen die initieel besteld zijn voor stopdiensten (GEN en L-treinen) en waarvoor men een interieur gekozen heeft in functie van deze aanwending dan nu voor IC treinen gebruiken...

en treinen met IC interieur (AM96) gebruikt men als stoptrein...
Dat was eerder al zo, de Desiro's worden immers al geruime tijd op de IC-I gebruikt. Zowel de IC-I als IC-N vertrekken vanuit Charleroi-Zuid.

De IC-N is één van die diensten waar ik kop noch staart aan krijg qua exploitatie van materieel. Naargelang het uur van de dag wordt die dienst immers verreden met MS62/66/73/73CR (IC-N 4509/4534, steeds in paar); MS75 (enkel); MS80 (in paar); of HLE18/27s met een stam M6ssen.

Hetzelfde geldt voor de IC-I: overdag zijn dat meestal HLE18/27s met M6ssen, afgewisseld met de gebeurlijke Desiro-combo; tegen de avond aan verandert dat plots naar eerst een enkel stel MS75 (IC-I 2018/2041), dan een combo MS75-MS62/66/73/73CR (IC-I 2019/2042), en dan een paar of trio MS75 (IC-I 2020/2043)
De IC-I en de IC-N worden inderdaad gekenmerkt door een bonte mengelmoes aan materiaal, dat qua capaciteit, comfort en faciliteiten (fietsen meenemen, toegankelijkheid, bestemmingsaanduidingen, enz) totaal uiteenloopt. Probeer zo maar eens mensen te overtuigen om voor de trein te kiezen. :?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 12:19
door Steven
Maar dat is evengoed het geval voor de IC Luik-Quievrain, daar kan je volgende types op zien
breaks
MS96
Klassiekjes
M4
M6

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 13:53
door Steve
Steven schreef:Maar dat is evengoed het geval voor de IC Luik-Quievrain, daar kan je volgende types op zien
breaks
MS96
Klassiekjes
M4
M6
Inderdaad, al is dat allemaal (op de klassiekjes na) toch enigszins IC-waardig materieel, dat ook op andere IC's wordt ingezet (bijvoorbeeld M4 naar Moeskroen, MS80 naar Turnhout en Poperinge). De klassiekjes, MS75 en Desiro op de IC-I/IC-N zijn toch van een heel andere orde. :?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 14:03
door Asterix
Ik heb eerlijk gezegd nooit goed begrepen wat men bedoelt met "IC-waardig materiaal". Als je een halfuur in een klassiekje kan zitten op een L-trein, lukt dat toch ook 45 minuten op een IC? :)
Omgekeerd, waarom zou de stoptreinreiziger geen comfortabele (?) MS96 krijgen aangeboden?

Ik begrijp dat men een onderscheid maakt inzake acceleratievermogen (sneller optrekken op L-verbindingen) maar het uiterlijk van de rijtuigen is toch irrelevant?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 30 jul 2013, 14:07
door Steven
er mag een zeker verschil zijn, op een doorsnee L-trein is er meer wisselende bezetting van de trein, kortweg op een echte stoptrein heb je dus ruimte nodig om uw reizigers vlot door het interieur en deuren te krijgen daar waar dit voor een IC een minder belangrijk argument is.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 31 jul 2013, 00:38
door Lukas
Hoi,

Weet er iemand wanneer de Desiro's eindelijk op lijn 35 gaan verschijnen want die Breaks beginnen behoorlijk saai te worden op de L trein Antwerpen - Leuven.Gelukkig hebben we van maandag tot vrijdag nog de L trein Leuven - Hasselt.

Lukas

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 01 aug 2013, 19:52
door groen1976
Deze morgen een Desiro gezien die de L-trein Brugge-Kortrijk verzorgde. Ze zijn dus ook op die lijn begonnen met de klassiekjes te verdringen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 01 aug 2013, 20:03
door TrainzDr3ver
Een vraag die misschien al ergens anders gesteld is, maar, als ze de klassiekjes op al die L-treinen gaan vervangen, waar gaan de AM66/73 dan heen? :lol: