Pagina 138 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 10:09
door dentheo
carlos schreef: en hoeveel van de 18-en gaan er naar Frankrijk rijden?

dus KVB op elke 18 is gewoon kapitaal verspilling en onnodig.
Dat is een kwestie van prioriteiten, men wil waarschijnlijk veel personentreinen naar Frankrijk gaan rijden ????
Volgens mij staat (stond ?) op de tractieschema's van de 18 zelfs 1500 v, kunnen ze tot in NIce!!

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 10:40
door Steven
Ze kunnen onder 1500V aan beperkt vermogen.

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 10:46
door Retard
carlos schreef:
deadlock schreef:De reeks 18 ontwikkelt een vermogen van 2400kW onder 1500 volt. .
is dus evenveel als 1 desiro motorstel
gewicht van 1 desiro = 132 ton
dus 18kW per ton

gewicht 1 HLE18 + 7 I11 = 90t + 7x 53t = 461t
dus 5kw per ton

de acceleraties zullen zeker niet flitsend zijn
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8& ... el#p183991

Ik vind het een zeer goed idee om de KVB installatie uit een twintigtal 18 te nemen en deze dan de Benelux te laten rijden zoals de IC A. Dat is een snelle verbinding en zo wordt ook de miljardeninfrastructuur in de vorm van lijn vier gebruikt. Anders zeg...
Mits het wat verschuiven van rijtuigen moet dit tegen volgend jaar zeker mogelijk zijn.

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 11:14
door carlos
Retard schreef:quote="deadlock"]De reeks 18 ontwikkelt een vermogen van 2400kW onder 1500 volt. .
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8& ... el#p183991

Ik vind het een zeer goed idee om de KVB installatie uit een twintigtal 18 te nemen en deze dan de Benelux te laten rijden zoals de IC A. Dat is een snelle verbinding en zo wordt ook de miljardeninfrastructuur in de vorm van lijn vier gebruikt. Anders zeg...
Mits het wat verschuiven van rijtuigen moet dit tegen volgend jaar zeker mogelijk zijn.[/quote]

gegevens T18:
http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... ves-en.pdf

vermogen op 1500Vdc zou zo'n 3000Kw zijn (dus zoveel als een T11)

verder, zowel STM-KVB als STM-ATB werden ontwikkeld en worden geproduceerd door Alstom Charleroi
(dus de franstaligen moeten niet bang zijn dat er minder werk in Charleroi zou zijn)

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 11:21
door carlos
Retard schreef: [zoals de IC A. .
wat heeft IC A te maken met Benelux?

of bedoel je dat je de snelheid van de T18 wil opdrijven om deze locs dan te gebruiken voor een snelle trein Brussel Amsterdam en IC-a:Oostende Eupen?

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 11:25
door Retard
De IC A gaat ook over de hogesnelheidslijn :wink:

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 11:47
door Steven
Laat de HLE18 maar met rust, we hebben nu een degelijke reeks van allemaal gelijke locs die subreeksen zijn zelden voor iets goed. Als het niet via een STM zou gebeuren dan liever niet. Er zijn alternatieven genoeg om treinen naar Nederland te laten rijden.

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 11:49
door Retard
Toch maar weinig als je over de HST-lijn wilt :? (die miljarden gekost heeft :wink: )

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 11:54
door Steven
Er zijn meer opties dan je denkt, het aanpassen van bestaande locs die je gebruikt voor binnenlands verkeer is nog de duurste denk ik zo. De goedkoopste is nog steeds die fyra (die ook al genoeg geld kost) toch werkende krijgen.

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 11:55
door Retard
Daar geloven ze niet meer in...

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 13:04
door carlos
Steven schreef:Laat de HLE18 maar met rust, we hebben nu een degelijke reeks van allemaal gelijke locs die subreeksen zijn zelden voor iets goed. Als het niet via een STM zou gebeuren dan liever niet. Er zijn alternatieven genoeg om treinen naar Nederland te laten rijden.

steven,
die stm-atb is beschikbaar en is net als de stm-kvb van alstom;
de integratie zou dus probleemloos moeten kunnen.

waarschijnlijk is stm-atb iets duurder, omdat er minder van verkocht worden.


verder, als Siemens een snelheidsrecord vestigt met een locomotief en beweert dat het een standaard loc is, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat NMBS aan Siemens de vraag zou stellen of de T18 ook sneller kan.

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 15:39
door Shrek
carlos schreef:
Steven schreef:Laat de HLE18 maar met rust, we hebben nu een degelijke reeks van allemaal gelijke locs die subreeksen zijn zelden voor iets goed. Als het niet via een STM zou gebeuren dan liever niet. Er zijn alternatieven genoeg om treinen naar Nederland te laten rijden.

steven,
die stm-atb is beschikbaar en is net als de stm-kvb van alstom;
de integratie zou dus probleemloos moeten kunnen.

waarschijnlijk is stm-atb iets duurder, omdat er minder van verkocht worden.


verder, als Siemens een snelheidsrecord vestigt met een locomotief en beweert dat het een standaard loc is, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat NMBS aan Siemens de vraag zou stellen of de T18 ook sneller kan.
Dure STM's die je amper en slechts tijdelijk gebruikt: nee bedankt. Prorail heeft aangekondigd dat ze de Kijfhoek en Zevenaar gaan voorzien van ETCS. Ze hebben dus de kennis, laat ze Rotterdam en Amsterdam dan ook maar uitrusten.
Over enkele jaren gaan ze heel Nederland toch met ETCS uitrusten, dan staat ge daar schoon met uw STM's.
Ook sneller rijden heeft weinig zin. Boven de 200km/h is stroomlijn van de trein heel erg belangrijk, en daar scoort een 18 niet bepaald goed. Met een stam rijtuigen erachter heeft hij volgens mij zelfs niet genoeg vermogen om de 250 ooit te halen. Voor die +-20 km/h sneller te kunnen rijden zware investeringen te gaan doen is dus ook onzinnig.

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 15:43
door Shrek
AlexNL schreef:De HLE 28 / NS Hispeed-Traxx-locs toegelaten krijgen op de HSL in België is denk ik de grootste uitdaging. Ik meen te hebben begrepen dat Bombardier niet alle ETCS-functionaliteit (zoals herpositioneringsbakens) werkend kreeg, en dat de Traxx-locs daardoor geen ETCS-certificering hebben voor België. Ofwel moet de Traxx een ontheffing krijgen, of Bombardier mag alsnog aan de slag. Hoe lang dat duurt? Goede vraag! NS is daarvoor overigens wel vragende partij.
Bombardier werkt heel hard aan de ETCS. Ondermeer omdat er in België steeds meer trajecten uitgerust worden kunnen ze niet anders dan het werkend krijgen.
Voor locs zonder TBL1+ zal ETCS trouwens al over enkele jaren verplicht zijn, geen keuze dus.
Vorige maand waren er nog verschillende testritten met TRAXXen op L36, ik heb wel geen idee van de resultaten. Maar ik denk wel dat ze dit keer doorgaan tot het werkt. Traxx over de HSL is volgens mij dus haalbaar tegen eind dit jaar.

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 15:55
door carlos
Shrek schreef: Dure STM's die je amper en slechts tijdelijk gebruikt: nee bedankt.

maar STM's voor Frankrijk + extra remblokken op 120 locs waarvan er misschien 20 ooit naar Frankrijk rijden dat is geen probleem...

Re: Fyra.

Geplaatst: 18 apr 2013, 16:02
door Shrek
carlos schreef:maar STM's voor Frankrijk + extra remblokken op 120 locs waarvan er misschien 20 ooit naar Frankrijk rijden dat is geen probleem...
Of dat was een (bijna) gratis extraatje?