Pagina 140 van 414

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 apr 2014, 20:47
door BVG1988
Stijn91 schreef:Zoveel treinen met klassiekjes zijn vervangen door Desiro's en toch lukt het hen nog om een trein dat met 2 klassiekjes is met maar 1 stel te verzekeren met overbevolking tot gevolg.
Vandaag passeerder er eentje na de 2 van de 1767. :D

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 24 apr 2014, 19:27
door loic1811
Op de lijn 60 is het toch wat veranderd : 5326/5307 rijden nu met 2 x desiro ipv 2 x Break . Ook 5336/8094 is nu met 3 x Klassiekjes ipv 2 x Break . Voorlopig heb ik al willen merken dat 5327/5308 (voorlopig) nog met 3 breaks rondrijden :-)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 26 apr 2014, 08:28
door BVG1988
IR i 3617 was gisteren (25/04/2014) met M4s en ik denk met 27, want ik dacht dat de pantograaf van de achterste loc ook omhoog stond. :D

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 mei 2014, 19:39
door am62
Op de L Ath - Geraardsbergen - Edingen vandaag één MR86 als gevolg van een defecte Misero.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 mei 2014, 22:06
door Steve
Ik weet niet of het de normale samenstelling is of niet (en Beluxtrains lijkt momenteel down te zijn), maar daarnet gezien dat de 940 (Luik-Paleis 17.41 u - Lille-Flandres 21.06 u) uit slechts één enkele MS96 bestond. En dat op een van de drukste IC's van het land en op een zonnige zaterdagnamiddag met veel shoppers en ander publiek. Nutteloos te zeggen dat het stel bij vertrek uit Luik-Guillemins afgeladen vol zat. Terwijl er op pakweg de IC-A nu meerdere stammen met 10 M6'en rondrijden - geheel terecht uiteraard, maar wel meer dan 5 keer zoveel capaciteit als die ene MS96, terwijl het verschil in reizigersaantallen tussen beide IC's nu ook geen factor 5 zal bedragen...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 mei 2014, 22:36
door The_Knitter
Ik weet niet of het "ongewoon" is voor zulke EXT's, maar vandaag reed EXT 18130 Luik - Blankenberge met HLE27 + M4 + HLE27 (achterste lok had de stroomafnemer gestreken), gezien op Gent.
Volgens Railtime reed er ook nog een EXT Brussel Noord - Blankenberge (uur eerder, ) en EXT Hasselt - Blankenberge (halfuur later).
De EXT Hasselt - Blankenberge rijdt morgen ook nog, Brussel Noord - Blankenberge kan ik niet terugvinden. EXT's rijden in de late middag weer terug naar de afkomst.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 mei 2014, 22:37
door The_Knitter
Steve schreef:Ik weet niet of het de normale samenstelling is of niet (en Beluxtrains lijkt momenteel down te zijn), maar daarnet gezien dat de 940 (Luik-Paleis 17.41 u - Lille-Flandres 21.06 u) uit slechts één enkele MS96 bestond. En dat op een van de drukste IC's van het land en op een zonnige zaterdagnamiddag met veel shoppers en ander publiek. Nutteloos te zeggen dat het stel bij vertrek uit Luik-Guillemins afgeladen vol zat. Terwijl er op pakweg de IC-A nu meerdere stammen met 10 M6'en rondrijden - geheel terecht uiteraard, maar wel meer dan 5 keer zoveel capaciteit als die ene MS96, terwijl het verschil in reizigersaantallen tussen beide IC's nu ook geen factor 5 zal bedragen...
En daarbij, door werken tussen Kortrijk - Waregem (?) rijdt de IC Antwerpen - Lille Flandres niet het gehele deel, en werd in Antwerpen omgeroepen via Doornik te reizen als er richting Lille Flandres gereisd werd...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 mei 2014, 23:31
door loic1811
Op 3 mei heeft stel 921 heel de dag dienst gedaan op Edingen - Geraardsbergen - Ath . Er zouden problemen geweest zijn met de voorziene desiro en hebben ze een sprintertje het werk laten opknappen :-)

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 mei 2014, 23:54
door Steve
Hierboven ook al gemeld door am62... nu, tussen Geraardsbergen en Edingen zie je natuurlijk elke (week)dag MS86's, maar tussen Aat en Geraardsbergen moet dat toch vrij uniek zijn, niet?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 mei 2014, 08:45
door am62
Steve schreef:Hierboven ook al gemeld door ms86... nu, tussen Geraardsbergen en Edingen zie je natuurlijk elke (week)dag MS86's, maar tussen Aat en Geraardsbergen moet dat toch vrij uniek zijn, niet?
Ik dacht dat volgende treinen ook met een mr86 zijn :

P7591 Geraardsbergen - Ath (-Jurbise) *
P7581 Jurbise - Ath
P7590 Ath - Geraardsbergen
P7594 Geraardsbergen - Ath

* vanuit Ath leeg tot Jurbise.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 mei 2014, 08:49
door BVG1988
Vrijdag (2/05/2014) reed de IR i 3617 met de werken op lijn 73 een 27 met M6en, wellicht die van 3638. En ik denk dat de 3617 maandag tot woensdag al gedaan werd met klassiekjes.

De 3617 is een wel een speciaal geval met die vele verschillende samenstellingen dit jaar. :D

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 07 mei 2014, 22:51
door loic1811
Gisteren (06/05/2014) omstreeks 17u11 in Zaventem een P trein met een T18+M5en gezien . De eerste keer dat ik deze combinatie zag . Ook hing de loc kant Leuven en het stuurrijtuig kant Brussel , ik heb een vermoeden dat dit de 8300 was maar heel zeker ben ik hier niet over . Ook heb ik niet echt op de nummer van de loc gelet

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 08 mei 2014, 19:35
door Molenbruch Y.
Dag,

Het ging waarschijnlijk om P 8306 met een lichte vertraging. Deze reed vroeger met M4-materieel, maar is recent gewijzigd naar M5 in combinatie met wisselende types locs. Het stuurstandrijtuig wordt niet als dusdanig gebruikt (en dat is in het geval van een HLE 18 overigens ook niet mogelijk). Ik vermoed dat de rijtuigstam afkomstig is van lijn 89, waar één van de P-treinen sinds enige tijd door Desiro's verzekerd wordt.

P 8300 rijdt normaal gezien nog steeds met een HLE 21 en 8x M5 in trek-duw, met het stuurstandrijtuig richting Genk.

Groeten,

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 mei 2014, 19:41
door BVG1988
Vandaag zag ik de P8002 hier voorbijrijden met M4s i.p.v. I10s. Ik denk dat daarmee op 1 na alle I10-stammen verdwenen zijn op lijn 50A met de P-treinen. Worden die rijtuigen dan nagenoeg allemaal gebruit voor het internationaal verkeer?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 09 mei 2014, 19:45
door Steve
Gisteren tot m'n verbazing een MW41 door station Jette zien snellen, op spoor 1 (L50 richting Denderleeuw). De bestemmingsaanduiding stop op "speciale dienst" en het was ongeveer 19.15 u. Iemand een idee wat het stel daar deed?