Pagina 140 van 146
Re: ETCS in België
Geplaatst: 13 jul 2024, 02:02
door Eimai
Op 21 juli komt ook Lier-Aarschot-Leuven onder level 2
De stukken in level 2 komen er nu wel snel bij precies.
Re: ETCS in België
Geplaatst: 13 jul 2024, 02:09
door Shrek
Eimai schreef: ↑13 jul 2024, 02:02
Op 21 juli komt ook Lier-Aarschot-Leuven onder level 2
De stukken in level 2 komen er nu wel snel bij precies.
Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Re: ETCS in België
Geplaatst: 13 jul 2024, 22:31
door desirootje
Shrek schreef: ↑13 jul 2024, 02:09
Eimai schreef: ↑13 jul 2024, 02:02
Op 21 juli komt ook Lier-Aarschot-Leuven onder level 2
De stukken in level 2 komen er nu wel snel bij precies.
Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ik weet dat er daar geschoven mee zou kunnen worden, maar welke zouden dit moeten zijn? L59, L75, L96, L53 en L35?
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 jul 2024, 00:44
door Shrek
desirootje schreef: ↑13 jul 2024, 22:31
Shrek schreef: ↑13 jul 2024, 02:09
Eimai schreef: ↑13 jul 2024, 02:02
Op 21 juli komt ook Lier-Aarschot-Leuven onder level 2
De stukken in level 2 komen er nu wel snel bij precies.
Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ik weet dat er daar geschoven mee zou kunnen worden, maar welke zouden dit moeten zijn? L59, L75, L96, L53 en L35?
Ik zou eerder mijn geld zetten op 59, 50A, 35/16, 21, 24 en 34

Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 jul 2024, 10:04
door Tim
Shrek schreef: ↑13 jul 2024, 02:09Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ben eens benieuwd of ook de operatoren de deadline gaan halen, zo moeten nog meer dan 100 HLD77 van Lineas binnen om ETCS ingebouwd te krijgen.
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 jul 2024, 12:18
door Shrek
Tim schreef: ↑14 jul 2024, 10:04
Shrek schreef: ↑13 jul 2024, 02:09Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ben eens benieuwd of ook de operatoren de deadline gaan halen, zo moeten nog meer dan 100 HLD77 van Lineas binnen om ETCS ingebouwd te krijgen.
Die kans lijkt mij ook klein, maar stiekem houden we er bij Infrabel al rekening en plannen we dat de verwijdering van TBL1+ infra op grote schaal pas rond 2027 zal beginnen.
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 jul 2024, 20:07
door Kevin
Tim schreef: ↑14 jul 2024, 10:04
Shrek schreef: ↑13 jul 2024, 02:09Het moet ook wel, dit jaar moeten er nog 5 projecten in dienst gaan om op koers te blijven voor de deadline van december 2025.
Ben eens benieuwd of ook de operatoren de deadline gaan halen, zo moeten nog meer dan 100 HLD77 van Lineas binnen om ETCS ingebouwd te krijgen.
En moeten alle Traxxen nog omgebouwd worden, gezien het huidige Ebicab systeem de upgrade naar ETCS 1LS niet meer gaat krijgen blijkbaar...
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 okt 2024, 02:31
door Eimai
Ondertussen is level 2 op lijn 59 van pakweg Beervelde tot Zwijndrecht ook actief.
De snelheid is wel niet terug verhoogd.
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 okt 2024, 10:12
door LML
Eimai schreef: ↑14 okt 2024, 02:31
Ondertussen is level 2 op lijn 59 van pakweg Beervelde tot Zwijndrecht ook actief.
De snelheid is wel niet terug verhoogd.
Niet terug verhoogd? Wat is de snelheid nu en vroeger...?
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 okt 2024, 10:20
door Zwoopaman
Vroeger 140km/u. Sinds de indiensttreding van de nieuwe seininrichting 120km/u. Ik vermoed door de kortere secties.
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 okt 2024, 11:44
door Eimai
Met de vernieuwing van de seininrichting op lijn 59 de voorbije jaren hebben ze de snelheid inderdaad verlaagd tussen Lokeren en Zwijndrecht van 140 naar 120 zodat de seinen korter op elkaar konden staan en de capaciteit van de lijn dus iets omhoog, zoals ze bijvoorbeeld ook tussen Gent en Brugge gedaan hebben op sommige stukken waar ze van 160 naar 140 zijn gegaan. Het idee was dat met invoering van etcs de snelheid weer omhoog kon omdat de afstand tussen de seinen dan niet zo uitmaakt maar voor lijn 59 is dat dus voorlopig niet terug gebeurd.
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 okt 2024, 23:31
door AlexNL
Wellicht staat er op de borden langs de baan nog 120 (voor treinen zonder ETCS) en wil men niet dat bestuurders die onder ETCS2 rijden een hoger toegelaten snelheid te zien krijgen dan wat er buiten staat aangegeven?
Re: ETCS in België
Geplaatst: 14 okt 2024, 23:56
door JHS2013
Dat gebeurt op veel plekken in België dus dat kan de reden niet zijn
Re: ETCS in België
Geplaatst: 15 okt 2024, 04:11
door Steven
JHS2013 schreef: ↑14 okt 2024, 23:56
Dat gebeurt op veel plekken in België dus dat kan de reden niet zijn
Inderdaad, we hebben heel wat plaatsen in België waar ETCS wel een hoger snelheid toelaat dan wat er lateraal staat aangeduid naast het spoor. Dus dat is zeker geen reden.
Re: ETCS in België
Geplaatst: 15 okt 2024, 06:12
door 260689
AlexNL schreef: ↑14 okt 2024, 23:31
Wellicht staat er op de borden langs de baan nog 120 (voor treinen zonder ETCS) en wil men niet dat bestuurders die onder ETCS2 rijden een hoger toegelaten snelheid te zien krijgen dan wat er buiten staat aangegeven?
Bij het passeren van Sint-Niklaas staan er borden die aangeven dat je 80km/h mag rijden. De ETCS geeft aan dat je 90km/h mag rijden.