Pagina 15 van 15
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 20 apr 2023, 17:17
door AlexNL
Gisteren vielen de laatste ritten allemaal uit, omdat er een deurstoring was die niet ter plaatse kon worden opgelost. Eenmaal terug in de Watergraafsmeer kon het euvel wél worden verholpen.
Vandaag rijden de ICNGs weer heen-en-weer tussen Amsterdam en Rotterdam, zonder problemen.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 20 apr 2023, 18:12
door DDietzen
Ik ben net meegeweest. De binnendeuren tussen de compartimenten hebben wel nog veel kuren (één ging helemaal niet open, sommige maar half of gingen meteen na openen weer dicht waardoor je klem kon komen te zitten) maar de buitendeuren werkten naar behoren op mijn ritje.
Ik vind het een prettige trein, comfortabel, heerlijk om met 200 over de HSL-Zuid te vlammen. De extra faciliteiten zijn ook een fraaie verbetering ten opzichte van de intercityrijtuigen: wifi, stopcontacten en usb-poorten, gelijkvloerse instap, schermen met info in vier talen... De ICNG is van binnen wel iets lawaaiiger op hoge snelheid, maar daardoor voel je ook juist weer extra goed de power van de hogere snelheid.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 15 mar 2025, 20:28
door 4017-4018
Dag allemaal,
Vandaag mee geweest met de ICNG, en daar viel me op dat deze geen prullenbakjes heeft bij de tafeltjes. Zijn ze er wel, maar heb ik ze over het hoofd gezien?
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 15 mar 2025, 20:44
door Klassiekje
Op de ICNG wordt er 'gesorteerd', de vuilbakken zitten dus alleen bij de deuren.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 15 mar 2025, 20:49
door 4017-4018
Klassiekje schreef: ↑15 mar 2025, 20:44
Op de ICNG wordt er 'gesorteerd', de vuilbakken zitten dus alleen bij de deuren.
Ow dus niet bij de zitplaatsen, duidelijk.
Bedankt voor je antwoord!
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Geplaatst: 15 mar 2025, 22:09
door AlexNL
In alle moderne NS-treinen (FLIRT, SNG, ICNG, en in de toekomst ook DDNG) houdt men dit systeem aan: in plaats van kleine vuilnisbakjes bij de zitplaatsen zijn er grotere gescheiden vuilnisbakken bij de deuren. Men hoopt dat reizigers hun afval daar meteen scheiden.
Lang niet alle reizigers houden zich daaraan, helaas. Velen laten hun zooi gewoon achter.