t eerste sein komende vanuit Mechelen links staat al op groen.

Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Maar er is in België momenteel geen budget om het rollend materieel daar al mee uit te rusten. Ik vermoed dus dat de infrastructuur gebouwd zal worden maar met TBL1+ erop ipv ETCS. Makkelijk om te schakelen dus als het rollend materieel aangepast ismsts.be schreef:Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veelShrek schreef:Maar er is in België momenteel geen budget om het rollend materieel daar al mee uit te rusten. Ik vermoed dus dat de infrastructuur gebouwd zal worden maar met TBL1+ erop ipv ETCS. Makkelijk om te schakelen dus als het rollend materieel aangepast ismsts.be schreef:Ik zou op de lijn nog niet ETCS-2 installeren, maar wel ETCS-1 met TBL-1+ als terugvalmogelijkheid (geen krokodil meer !). Ik vind namelijk dat alle nieuw aan te leggen lijnen automatisch met ETCS-1 moeten uitgerust worden ipv de tussenstap met TBL-1+. Level 1 is nu genoeg getest (HSL-Zuid deel Hoofddorp - Rotterdam, Hongarije, Italië, Spanje) om ook in België commerciëel ingezet te kunnen worden.pietje schreef:Waarom is dat dom?
Het meeste materiaal zal volgend jaar nog niet voorzien zijn van ETCS, dus de exploitatiemogelijkheden zouden anders teveel beperkt worden.
De regering heft nu eenmaal besloten liever het geld te stoppen in alle lijnen TBL1+ dan enkele lijnen etcs. Het gaat er niet om te proberen 100% veiligheid te bekomen (dat lukt toch niet) maar voor het beschikbare budget zoveel mogelijk veiligheid te krijgen. En dan geloof ik ook dat TBL1+ beter past dan ETCSRobin schreef:Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veel
Ik zou zeggen leer TBL1+ kennen en je zal merken dat dit een druppel op een hete plaat is. Er zijn weinig treinbestuurders te vinden die vol lof over TBL1+ spreken tov ETCS.Shrek schreef:De regering heft nu eenmaal besloten liever het geld te stoppen in alle lijnen TBL1+ dan enkele lijnen etcs. Het gaat er niet om te proberen 100% veiligheid te bekomen (dat lukt toch niet) maar voor het beschikbare budget zoveel mogelijk veiligheid te krijgen. En dan geloof ik ook dat TBL1+ beter past dan ETCSRobin schreef:Geen budget? wat is een mensenleven waard? blijkbaar voor de regering niet al te veel
Allemaal ex-ijzeren rijn 55'ers + 1blauwe :ostbahnhof schreef:Voor de geinteresseerden:
er is dezer dagen een werktrein in actie op lijn middenberm e19 bestaande uit 6 55-ers.
4 vanvoor, dan een reeks steenslagwagens en dan nog 2.
Ik vermoed dat het een gewichttest is voor de nieuwe infrastructuur.
grts,
o
hey robin,Robin schreef:helaas geraak je er nogal gemakkelijk