IC/IR2007
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
Ja, zo is in Brugge de L-trein naar Gent-St-Pieters van 18:36 met 1 Klassiekskes en erg vol. De L-trein naar Gent-St-Pieters van 19:36 is dan met 3 Klassiekskes en daar zit er natuurlijk minder volk op. Ook de L-trein naar Kortrijk vanuit Brugge van 19:07 is met 1 Klassiekske. Dat levert ook rechtstaan op.overweg13 schreef:Dag,
Dat is eigenlijk een bekend verschijnsel. Ook na 18:00 worden de treinen trouwens snel korter, alhoewel er vaak nog behoorlijk wat reizigers zijn.
Wie is kapitein Haek?Trainspotterke schreef:Om over Schouppekerke nog maar te zwijgen!(= Liedekerke)
Kapitein Haek moet het wel nog steeds stellen met een tussenstop te Gent-Sint-Pieters komende van Brugge!

Schouppekerke daar kunnen we boeken over schrijven.

Tuybens express woont diene minister van overheidsbedrijven daar misschien?

Nog 1 maandje en het is zover IC/IR 2007, ben eens benieuwt zal in ieder geval geen IC/IR 98 bis worden.

Hopelijk resulteert het in een toename van het aantal treinreizigers..

overweg13 schreef:Dag,
Ik vind dat deze discussie wel aan het ontsporen is. Je zult wel altijd een politicus vinden die in een of andere stad of dorp woont. Niet elke goede verbinding is daarom politie geïnspireerd.
Overigens is een rechtstreekse trein Luik - Brussel, Mons - Brussel etc. toch een fantastisch middel om de reizigersstromen te kanaliseren en andere treinen te ontlasten. Ik wacht alleen nog op gelijkaardige treinen uit andere hoeken van het land. Hasselt - Brussel, Antwerpen - Brussel...
Ik heb niets tegen stoptreinen maar treinen doen het nu eenmaal beter over middellange afstanden.
ik zie niet zozeer een P-trein Antwerpen-Brussel komen, vermits daar al genoeg treinen rijden
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
De Thalys rijdt toch rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel, een mooie P-trein dus.OO-MSS schreef:overweg13 schreef:Dag,
Ik vind dat deze discussie wel aan het ontsporen is. Je zult wel altijd een politicus vinden die in een of andere stad of dorp woont. Niet elke goede verbinding is daarom politie geïnspireerd.
Overigens is een rechtstreekse trein Luik - Brussel, Mons - Brussel etc. toch een fantastisch middel om de reizigersstromen te kanaliseren en andere treinen te ontlasten. Ik wacht alleen nog op gelijkaardige treinen uit andere hoeken van het land. Hasselt - Brussel, Antwerpen - Brussel...
Ik heb niets tegen stoptreinen maar treinen doen het nu eenmaal beter over middellange afstanden.
ik zie niet zozeer een P-trein Antwerpen-Brussel komen, vermits daar al genoeg treinen rijden
ik denk ook niet zozeer dat er veel zijn die A'pen-Brussel per Thalys doenbartolomew schreef:De Thalys rijdt toch rechtstreeks van Antwerpen naar Brussel, een mooie P-trein dus.OO-MSS schreef:overweg13 schreef:Dag,
Ik vind dat deze discussie wel aan het ontsporen is. Je zult wel altijd een politicus vinden die in een of andere stad of dorp woont. Niet elke goede verbinding is daarom politie geïnspireerd.
Overigens is een rechtstreekse trein Luik - Brussel, Mons - Brussel etc. toch een fantastisch middel om de reizigersstromen te kanaliseren en andere treinen te ontlasten. Ik wacht alleen nog op gelijkaardige treinen uit andere hoeken van het land. Hasselt - Brussel, Antwerpen - Brussel...
Ik heb niets tegen stoptreinen maar treinen doen het nu eenmaal beter over middellange afstanden.
ik zie niet zozeer een P-trein Antwerpen-Brussel komen, vermits daar al genoeg treinen rijden
Zal ik toch es moeten doen... 10 euro volgens Lybris formule enkele reis... (tweede klasse). Normaal ticket enkele reis in de gewone treinen kost 6 euro (uitgezonderd weekend uiteraard en exclusief jongere/senior)OO-MSS schreef:ik denk ook niet zozeer dat er veel zijn die A'pen-Brussel per Thalys doen
Dag,
Zou het iets te maken kunnen hebben met de overstap naar Hacon (Hafas), waarbij er meteen een OV-zoekmachine zou komen van adres naar adres, voor treinen, bussen en trams, met uitgebreide mogelijkheden?
Dan vind ik het nog wel de moeite waard om nog even te wachten.
Zou het iets te maken kunnen hebben met de overstap naar Hacon (Hafas), waarbij er meteen een OV-zoekmachine zou komen van adres naar adres, voor treinen, bussen en trams, met uitgebreide mogelijkheden?
Dan vind ik het nog wel de moeite waard om nog even te wachten.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ja, ik ben ook eens benieuwd, vooral om welk uur die snelle P-trein Zottegem - Brussel nu rijdt enzo?SIMPY.be schreef:Nog een kleine maand, en dan is het zover, de dienstregeling is nog niet op internet beschikbaar, en ben dus wel benieuwd wat er komt!
Der zijn hier al eerder vermoedens gepost maar ik ben eens benieuwd voor de defenitie versie.

Wat voor boeltje ze der weer gaan van maken in Brussel-Congres?
Nog altijd discrimineren en geen enkele p-trein van Vlaanderen of lijn 89 laten stoppen in de Congres?
Of de wachttijd van diene CR trein Zottegem - Brussel wordt verminderd of niet? Zodat de verbinding met Brussel nu sneller wordt.
Of de wachttijd (tussen de CR trein Aalst- Brussel - Zottegem en de IC Kortrijk - Poperinge) van 30 min voor aansluiting naar Kortrijk of Oudenaarde nu verminderd wordt te Zottegem?
Op http://www.bttb.be staat een samenvatting van de dienstregeling:Duikbril AM86 schreef:Ja, ik ben ook eens benieuwd, vooral om welk uur die snelle P-trein Zottegem - Brussel nu rijdt enzo?SIMPY.be schreef:Nog een kleine maand, en dan is het zover, de dienstregeling is nog niet op internet beschikbaar, en ben dus wel benieuwd wat er komt!
Der zijn hier al eerder vermoedens gepost maar ik ben eens benieuwd voor de defenitie versie.![]()
* Snelle P-trein Kortrijk - Vichte - Anzegem - Oudenaarde - Zottegem - Brussel:
P-trein 7906 Kortrijk 6:32, Vichte, Anzegem, Oudenaarde, St-Denijs-Boekel, Munkzwalm, Zottegem 7:15 Brussel-Zuid 7:43 NZV - Schaarbeek
P-trein 8905 Schaarbeek NZV Brussel-Zuid 17:10, Zottegem 17:39, alle stops tot Kortrijk 18:24.
Wat ik graag zou zien veranderen, is dat op lijn 59 tussen Lokeren & Gent-Dampoort een aantal stopplaatsen worden heropend. Bv Beervelde, Lochristi & Oostakker. Het stuk tussen Lokeren & Gent-Dampoort is vrij lang, en voor de mensen die daar wonen is er dus niks van openbaar vervoer. Moesten ze die stopplaatsen heropenen zou dat weer een aantal tevreden treinreizigers opleveren.
Ze zouden tussen Gent & Sint-Niklaas dan een L trein kunnen laten rijden die dan in Fsn aansluiting geeft op den IC.
Ze zouden tussen Gent & Sint-Niklaas dan een L trein kunnen laten rijden die dan in Fsn aansluiting geeft op den IC.