Pagina 15 van 23
Geplaatst: 20 nov 2007, 18:17
door dentheo
Wover schreef:Ik heb het eens getimed, en met een keer de gewone trappen nemen en voor de rest door het volk te wurmen kwam ik op een minuutje van spoor 21 naar spoor 1

.
Zou dat niet beteren als -1 opengaat dan krijg je toch meer trappen beschikbaar tussen -2,-1 en 0 of zie ik dat verkeerd ?
Geplaatst: 20 nov 2007, 18:51
door Steven
idd er komen nog een aantal extra trappen in dienst, hierbij komt ook nog eens dat extra sporen bijkomen waardoor de drukte meer verdeeld kan worden dan nu
Geplaatst: 20 nov 2007, 20:07
door dentheo
Steven schreef:idd er komen nog een aantal extra trappen in dienst, hierbij komt ook nog eens dat extra sporen bijkomen waardoor de drukte meer verdeeld kan worden dan nu
En dan de trappen zijde Kievitstraat nog, het wordt dan zeer rustig op de trappen.
Wanneer gaat dat deel open ? Die tegenslag met het dak zal de zaak wel vertragen ?
Geplaatst: 21 nov 2007, 00:20
door Bart
Adler schreef:
@Bart: weet jij soms of er nog afkoppelingen gaan gebeuren in Antwerpen-Centraal 's avonds want dan is het natuurlijk helemaal een ramp met 2 minuten. Gaan het nog steeds 800's zijn ?
Neen in FN wordt er niet meer gekoppeld of ontkoppeld aan de 33 reeks.
Dat gebeurd nu in Essen, en Brussel Zuid (Vorst).
Er wordt 1 trein in de ochtendspits en 1 trein in de avondspits gedaan met M5'en. Ik zal voor jou eens uitzoeken dewelke het is.
Voor de rest zijn het allemaal 800'en, sommige versterkt met 1 klassiek stel.
Geplaatst: 21 nov 2007, 00:29
door Bart
Adler schreef:
5 minuten is heel weinig om van -2 naar +1 te gaan, met de roltrappen kan je dit vergeten, met de liften kan het juist lukken als de aankomende trein geen enkele vertraging heeft.
De treinen naar Oostende & Lille Flandres worden ontvangen op de -1 in FN vanaf 9 december. Ze hebben de wissel nu gestoken zodat je vanuit de NZ verbinding van Antwerpen nu ook op spoor 6 & 7 van Berchem kan ontvangen worden. (zijn de sporen voor de lijn 59).
Spoor 2 & 3 van Berchem geven ook aansluiting op de lijn 59, maar die zijn vanuit de NZ verbinding van Antwerpen niet te bereiken, als ik juist ben, zelfs ook niet als je van niveau +1 van Antwerpen Centraal komt.
Op die sporen ontvangen ze vooral P treintjes naar Sint-Niklaas die van de lijn 12 komen, en zijn ook de sporen voor de HKM treinen.
Geplaatst: 21 nov 2007, 19:16
door Hobbes
Bart, het je zal wel gelijk hebben maar het meest logische zou toch zijn dat alles van L59 naar +1 geleid wordt? Tegen 60km/h FCV buiten want anders is het altijd door de wissels "bonken" tegen 40km/h?
Natuurlijk weet ik ook dat logica en NMBS niet samengaan.
ALs ze die treinen ook al naar beneden gaan leiden zal het stil worden op de +1...
Geplaatst: 21 nov 2007, 19:19
door Steven
alle treinen richting essen (stoptreintjes), P treinen, treinen richting mol neerpelt, treinen richting luik blijven op +1 komen dacht ik, dus nog druk genoeg.
Geplaatst: 21 nov 2007, 19:49
door dentheo
Steven schreef:alle treinen richting essen (stoptreintjes), P treinen, treinen richting mol neerpelt, treinen richting luik blijven op +1 komen dacht ik, dus nog druk genoeg.
Ik zou de dieseltjes inderdaad ook boven houden en lijn 12 KAN niet naar -1, dus....
Geplaatst: 21 nov 2007, 19:51
door Steven
tot op heden is het verboden voor dieseltreinen (uitgezonderd infra vermoed ik) om naar beneden te rijden aangezien het stationair draaien voor te veel gasophoping zorgt?!
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:37
door Wover
Als er vroeger stomers en zware diesels door de NZV mochten, waarschijnlijk zonder fatsoenlijke afzuiginstallatie, dan zal dat nu wel niet zo'n probleem zijn in een hoogtechnologische tunnel zeker

?
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:40
door overweg13
Dag,
Die stomers werden wel gesleept door elektrische locomotieven.
Geplaatst: 21 nov 2007, 20:54
door ronny
Steven schreef:alle treinen richting essen (stoptreintjes), P treinen, treinen richting mol neerpelt, treinen richting luik blijven op +1 komen dacht ik, dus nog druk genoeg.
P 7281 en P 7282 uit Aarschot komen op -2 tenzij dit nog zou veranderen
Geplaatst: 21 nov 2007, 21:42
door Bartjedj
Stomers mochten niet tractioneren in de NZV.
BDJ
Geplaatst: 21 nov 2007, 23:18
door dentheo
ronny schreef:Steven schreef:alle treinen richting essen (stoptreintjes), P treinen, treinen richting mol neerpelt, treinen richting luik blijven op +1 komen dacht ik, dus nog druk genoeg.
P 7281 en P 7282 uit Aarschot komen op -2 tenzij dit nog zou veranderen
Lijkt mij nogal dom om -2 te gebruiken als kopstation.. of rijden die door naar Antwerpen Noorderdokken bundel ??
Geplaatst: 21 nov 2007, 23:34
door K V B
Wover schreef:Als er vroeger stomers en zware diesels door de NZV mochten, waarschijnlijk zonder fatsoenlijke afzuiginstallatie, dan zal dat nu wel niet zo'n probleem zijn in een hoogtechnologische tunnel zeker

?
Vroeger maalde men ook niet om een beetje rook of fijnstof. De normen zijn tegenwoordig wel wat strenger geworden.
(Ik heb overigens nog wel diesels door de NZV weten rijden)