De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
sammarco1
Contacteer:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door sammarco1 »

E voila...zoals beloofd, schitterende foto's van de 1801 in Tsjechie. De foto's zijn van een kennis die die testen doet, en de lok's zal begeleiden tijdens de introductie in Belgie... gelieve mij te verontschuldigen, dat de plaatsnamen waar zij zijn gefotografeerd er niet bij staan...Helaas heeft ie dat niet meegedeeld, maar ik kan dat nog vragen, dan zet ik dat er de komende dagen wel bij...

Klik op het logo van Trenomania International hieronder om ze te aanbidden :D want ik vind het een hele mooie locomotief... J'e t'adore....m.a.w..afin. Ge moet van iet zot staan...

Bij deze wil ik julie gelijk vragen om je gelijktijdig te registreren,(2 vliegen in een klap!). En als je zelf wat schitterende foto's hebt , om die even te uploaden... Beetje groot formaat. (geen 640 X 800, das veel te klein) als je bent geregistreerd en ingelogd kan je onder de foto wat comentaar plaatsen....

Klikken maar... (stijgt lekker het aantal keren gezien...ben benieuwd hoeveel na julie bezoek :D )
Afbeelding
**********************************************************************************************************
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Inderdaad mooie foto's van een mooie lok. Als jij al verliefd bent op dat prachtstuk is er dan nog kans op een triootje? :lol: :lol: :lol:
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Nou als de NMBS daar nu een dieselversie van liet maken, dan pleeg ik bigamie.....

Hee, :shock: maar je hebt je niet geregistreerd op TMFI Gauw terug, registreren inloggen en comentaartje posten onder de foto's.... :D
Afbeelding
**********************************************************************************************************
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Oeps in mijn haast ben ik dat vergeten maar ga dat onmiddelijk goed maken, er komen al barsten in onze verhouding. :lol: :lol: :lol:
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Jethro

Bericht door Jethro »

Mooie foto's!
maar als ik ze goed bekijk staat die toch telkens met één panto half omhoog?
zou dit om te testen zijn of zou er al iets aan schelen :wink:
Bibke

Bericht door Bibke »

Jethro schreef:Mooie foto's!
maar als ik ze goed bekijk staat die toch telkens met één panto half omhoog?
zou dit om te testen zijn of zou er al iets aan schelen :wink:
Die vraag stelde ik me ook.
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Had ik ook gezien.... zal die vraag eens stellen aan die Torsten....
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

als de test idem is als wat op een reeks 13 al aanwezig is, dan is elke panto van een taster voorzien waardoor deze onmiddellijk naar beneden gaat eens deze de verkeerde spanning vaststelt. Bij een 13 kan je echter maar 1 panto lichten, ook al is het de verkeerde. Bij de reeks 18 zal je allicht er toch twee kunnen lichten mits bepaalde instellingen.
Shrek

Bericht door Shrek »

je ziet wel dat die ene panto met een kabeltje vasthangt aan het dak, misschien toch iets mis met de instelling? :P
Hurlet

Bericht door Hurlet »

Afbeelding De 1860 Siemens rijdt in Duitsland richting België!

- http://www.railcolor.net >>> "update 2009|02|22"

- http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... ?4,4172241

- Proefritten met 1 HLE reeks 18 onder 3 kV >>> L.94 tussen Aat en Silly >>> za 07 + zo 08.03.2009.

- Aankomst van een 2de HLE (1801?) rond 15.03.2009.

- Proefritten met 1 HLE reeks 18 onder 25 kV 50 Hz >>> L.165 tussen Gedinne en Paliseul >>> ma 16 + di 17 + wo 18.03.2009.

- Proefritten met 2 HLE reeks 18 onder 3 kV >>> L.78 tussen Doornik en St Ghislain >>> ma 23.03 tem wo 01.04.2009.

Opgelet! Dat kan aangepast worden!
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Shrek

Bericht door Shrek »

de 1860 zal echt niet de eerste HLE in België worden hoor :wink:
maar bedankt voor de testschema's :D
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

De 1802 is voorzien....Mannen als julie gaan spotten, wil ik er graag bij zijn...Houden julie ons op de hoogte.... :?:
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

sammarco1 schreef:E voila...zoals beloofd, schitterende foto's van de 1801 in Tsjechie.
Schitterende foto's inderdaad. Eentje kwam mij al direct bekend voor, namelijk deze:
http://www.trenomania.org/TMF-Estero/di ... ?pos=-3807
Deze siert namelijk de cover van de "Eisenbahn Revue" van maart. Echter volgens dat blad is de foto afkomstig van een "Q. Vosman", en niet van Torsten Giesen. Foutje?
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Goh, ik heb die foto's allemaal gekregen van Torsten Giesen, een ingenieur die bij Siemens instaat voor de begeleiding test's van deze loc's... Wij zijn zelf samen ook treinen gaan spotten in insbruck en in Italie... Ik zou het wel vervelend vinden moesten die foto's nu van iemand anders blijken... Ik zal er achter vragen... Ik heb ze gepost onder zijn naam...moest dat nu blijken dat die foto niet van hem is, dan verander ik dat onmiddelijk, al lijkt me dat heel sterk... Torsten trekt gewoonlijk met een Nikon D200 dat weet ik, en dat klopt alvast met de EXIF die onder de foto staat.... Ik zal het eens navragen...
Afbeelding
Adler

Bericht door Adler »

Diezelfde foto staat ook in Spoorweg Journaal 167 en is volgens dat artikel van Quinten Vosman.
Plaats reactie