Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman
Electrificatie Herentals-Mol
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur welDieselfreak schreef:Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman

- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Waarom worden er dan geen extra treinen ingezet?Shrek schreef:als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur wel
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
in de kempen is er daarvoor nog ruimte op het spoornet, maar van Lier tot antwerpen zit het stampvol met andere treinen. (Hetzelfde geldt trouwens voor andere grote steden)Dieselfreak schreef:Waarom worden er dan geen extra treinen ingezet?
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Hallo,

Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Groeten,
Joris De Mol
De oplossing:Shrek schreef:als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur welDieselfreak schreef:Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman

Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?

Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Hallo,
57: idem vermoed ik
Blauwe 55: Ja, zou perfect gaan, enkel, zie ik dat praktisch gezien, en op basis van kosten bvb, helaas niet te gebeuren...
Groeten,
Joris De Mol
77/78: Nee, tenzij je je reizigers in het donker wil vervoeren.MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
57: idem vermoed ik
Blauwe 55: Ja, zou perfect gaan, enkel, zie ik dat praktisch gezien, en op basis van kosten bvb, helaas niet te gebeuren...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Op termijn is een geëlektrificeerde lijn goedkoper voor iedereen hoor. Infrabel verdient er meer mee en de nmbs bespaart op diesel.Joris schreef: De oplossing:
Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?![]()
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Ik denk trouwens dat de aanschaf van een nieuwe reeks diesels niet veel goedkoper is dan de lijn elektrificeren

Neen, geen enkele dieselloc kan genoeg stroom leveren om deze rijtuigen te laten werken. Ook het tractievermogen lijkt mij te weinig (hoewel dat met een TS wel in orde zou kunnen komen).MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Re: Electrificatie Herentals-Mol
En qua hoogte past daar dan allemaal?Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?![]()
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Tegelijk met de elektrificatie gaan ze er ook voor zorgen dat M6 op de lijn kunnen rijden, dus dat is geen probleem hekika schreef:En qua hoogte past daar dan allemaal?Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?![]()
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...

Re: Electrificatie Herentals-Mol
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Er zijn daar geen tunnels en er hangt geen wasdraad, dus ik zie geen probleem.kika schreef:En qua hoogte past daar dan allemaal?Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?![]()
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Een blauwe 55 kan denk ik 4, max 5 rijtuigen M6 voeden (wanneer die vol vermogen vragen).Shrek schreef:Neen, geen enkele dieselloc kan genoeg stroom leveren om deze rijtuigen te laten werken. Ook het tractievermogen lijkt mij te weinig (hoewel dat met een TS wel in orde zou kunnen komen).MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Tractievermogen is inderdaad ook beperkt.
Ik denk dat het kan om zo'n trein samen te stellen (bv. 2x HLD55 + max 8 M6), maar je mag geen superprestaties verwachten. Je zal het tractievermogen hebben van pakweg één HLE23... Een iets modernere diesel is misschien wenselijk.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Er zijn wel bruggen (of toch minstens 1 dat ik me herinner), vandaar de vraag.Joris schreef:Er zijn daar geen tunnels en er hangt geen wasdraad, dus ik zie geen probleem.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Maar in die 8 M6 past ongeveer evenveel volk als in 4 MW41's aan mekaar, dus je wint niets...nahoj schreef:Een blauwe 55 kan denk ik 4, max 5 rijtuigen M6 voeden (wanneer die vol vermogen vragen).
Tractievermogen is inderdaad ook beperkt.
Ik denk dat het kan om zo'n trein samen te stellen (bv. 2x HLD55 + max 8 M6), maar je mag geen superprestaties verwachten. Je zal het tractievermogen hebben van pakweg één HLE23... Een iets modernere diesel is misschien wenselijk.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Volgens Wikipedia biedt één MW41 plaats aan 138 zittende reizigers in de 2e klasse, en 12 in de eerste klasse. Die capaciteit biedt een M6 ook, maar dan per rijtuig.Shrek schreef:Maar in die 8 M6 past ongeveer evenveel volk als in 4 MW41's aan mekaar, dus je wint niets...
Met 8 bakken M6 bied je dus de dubbele capaciteit ten opzichte van 8 bakken MW41
