Pagina 15 van 34
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 18:43
door Dieselfreak
Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman
Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 19:05
door Shrek
Dieselfreak schreef:Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman
Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?
als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur wel

Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 19:08
door Dieselfreak
Shrek schreef:als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur wel

Waarom worden er dan geen extra treinen ingezet?
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 19:09
door Shrek
Dieselfreak schreef:Waarom worden er dan geen extra treinen ingezet?
in de kempen is er daarvoor nog ruimte op het spoornet, maar van Lier tot antwerpen zit het stampvol met andere treinen. (Hetzelfde geldt trouwens voor andere grote steden)
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:01
door Joris
Hallo,
Shrek schreef:Dieselfreak schreef:Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman
Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?
als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur wel

De oplossing:

Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 22:37
door Steve
Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 23:00
door Joris
Hallo,
MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
77/78: Nee, tenzij je je reizigers in het donker wil vervoeren.
57: idem vermoed ik
Blauwe 55: Ja, zou perfect gaan, enkel, zie ik dat praktisch gezien, en op basis van kosten bvb, helaas niet te gebeuren...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 23:02
door Shrek
Joris schreef:
De oplossing:
Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Op termijn is een geëlektrificeerde lijn goedkoper voor iedereen hoor. Infrabel verdient er meer mee en de nmbs bespaart op diesel.
Ik denk trouwens dat de aanschaf van een nieuwe reeks diesels niet veel goedkoper is dan de lijn elektrificeren
MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Neen, geen enkele dieselloc kan genoeg stroom leveren om deze rijtuigen te laten werken. Ook het tractievermogen lijkt mij te weinig (hoewel dat met een TS wel in orde zou kunnen komen).
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 23:07
door kika
Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
En qua hoogte past daar dan allemaal?
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 23:08
door Shrek
kika schreef:Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
En qua hoogte past daar dan allemaal?
Tegelijk met de elektrificatie gaan ze er ook voor zorgen dat M6 op de lijn kunnen rijden, dus dat is geen probleem he

Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 04 dec 2011, 23:16
door Joris
Hallo,
kika schreef:Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker?
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
En qua hoogte past daar dan allemaal?
Er zijn daar geen tunnels en er hangt geen wasdraad, dus ik zie geen probleem.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 05 dec 2011, 00:21
door nahoj
Shrek schreef:
MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Neen, geen enkele dieselloc kan genoeg stroom leveren om deze rijtuigen te laten werken. Ook het tractievermogen lijkt mij te weinig (hoewel dat met een TS wel in orde zou kunnen komen).
Een blauwe 55 kan denk ik 4, max 5 rijtuigen M6 voeden (wanneer die vol vermogen vragen).
Tractievermogen is inderdaad ook beperkt.
Ik denk dat het kan om zo'n trein samen te stellen (bv. 2x HLD55 + max 8 M6), maar je mag geen superprestaties verwachten. Je zal het tractievermogen hebben van pakweg één HLE23... Een iets modernere diesel is misschien wenselijk.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 05 dec 2011, 00:35
door kika
Joris schreef:Er zijn daar geen tunnels en er hangt geen wasdraad, dus ik zie geen probleem.
Er zijn wel bruggen (of toch minstens 1 dat ik me herinner), vandaar de vraag.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 05 dec 2011, 02:19
door Shrek
nahoj schreef:Een blauwe 55 kan denk ik 4, max 5 rijtuigen M6 voeden (wanneer die vol vermogen vragen).
Tractievermogen is inderdaad ook beperkt.
Ik denk dat het kan om zo'n trein samen te stellen (bv. 2x HLD55 + max 8 M6), maar je mag geen superprestaties verwachten. Je zal het tractievermogen hebben van pakweg één HLE23... Een iets modernere diesel is misschien wenselijk.
Maar in die 8 M6 past ongeveer evenveel volk als in 4 MW41's aan mekaar, dus je wint niets...
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Geplaatst: 05 dec 2011, 02:30
door AlexNL
Shrek schreef:Maar in die 8 M6 past ongeveer evenveel volk als in 4 MW41's aan mekaar, dus je wint niets...
Volgens Wikipedia biedt één
MW41 plaats aan 138 zittende reizigers in de 2e klasse, en 12 in de eerste klasse. Die capaciteit biedt
een M6 ook, maar dan per rijtuig.
Met 8 bakken M6 bied je dus de dubbele capaciteit ten opzichte van 8 bakken MW41
