Pagina 15 van 17

Geplaatst: 02 jun 2007, 10:55
door Molenbruch Y.
Hallo,

Hoe zit het nu eigenlijk met het voorzien van displays bij die stellen? Ik heb begrepen dat wat de buitenkant betreft die kleine dingetjes boven de kopdeur daarvoor moeten doorgaan, maar worden er in de cityrailstellen zelf ook aangebracht? Zo ja, in alle compartimenten of enkel in het multifunctionele gedeelte?

Groeten,

Geplaatst: 02 jun 2007, 11:45
door Dietrich
Er zijn ook displays aan de zijkant (raam) en aan de binnenzijde (boven sommige binnendeuren), in welke compartimenten dit laatste is weet ik niet.

Denk niet dat er tot op heden al een enkel display gewerkt heeft.

Geplaatst: 02 jun 2007, 12:01
door Steven
die displays laten werken als er maar 1 stel in de samenstelling voorzien is van dit systeem is wat zot, ze hebben ook een andere weergave modus.
de kleine displays op de neus heeft als doel de CR-lijnnummer weer te geven (zoals bij een bus). als ik het goed begrepen heb zou langs binnen in elk compartiment 1 display moeten zijn. (da maakt al één displays meer per rijtuig dan een ms 96 heeft als je een beetje kan tellen :-))

Geplaatst: 02 jun 2007, 12:01
door Steven
wat die kabel betreft op de foto zie ik enkel een handvat meer, trouwens zo hard schuurt die kabel niet hoor, daarvoor is die te stroef

Geplaatst: 16 jun 2007, 22:38
door Duikbril AM86
Shrek schreef:
Daarstraks gezien, alsook zijn tweelingbroertje dat blijkbaar al rondrijdt :P
Vanbuiten zien ze er ferm uit vindek, alleen spijtig da de displays nog niet werken :roll:
Wanneer komen die stellen eigenlijk eens in Vlaanderen langs, tot heden zijn er dus al 3 exemplaren van deze vernieuwde generatie geluidsketels.

Geplaatst: 16 jun 2007, 22:45
door Dietrich
Ze rijden toch al in het Leuvense meen ik, ikzelf heb ze ook nog niet gezien. Die tijd zal wel nog komen, alhoewel zo speciaal vind ik ze niet vergeleken met de andere klassiekjes.

Geplaatst: 16 jun 2007, 22:54
door Steven
normaal is het niet de bedoeling om ze in het vlaamse achterland te zien rijden, evenmin voor de walen. in een straal van 30 km rond brussel kan je ze zien
alle CR lijnen dus
tot aalst, zottegem, dendermonde, geraardsbergen, dendermonde, leuven, ottignies (louvain la neuve), nijvel, brain le compte

Geplaatst: 16 jun 2007, 22:59
door Dietrich
Voorlopig kom ik ook alleen maar op trajecten waar CR rijdt, zijnde Zottegem-Denderleeuw en Denderleeuw-Aalst, maar daar heb ik er nog geen bespeurd. :)

Geplaatst: 16 jun 2007, 22:59
door Steven
tja wat geduld voor de moment zit hij vooral op leuven - braine le compte

Geplaatst: 17 jun 2007, 00:00
door Shrek
ze gaan van die 900-reeks er toch nooit genoeg hebben voor alle CR's? wat is dan juist de bedoeling :P

Geplaatst: 17 jun 2007, 01:08
door Dietrich
Steven schreef:tja wat geduld voor de moment zit hij vooral op leuven - braine le compte
Dat is wat ik zei, ik zit er ook niet op te wachten om ze te zien want veel verschil met een klassiekje is er niet, buiten enkele compartimenten met andere indeling en displays (die nu nog niet werken).

Geplaatst: 17 jun 2007, 04:47
door Steven
Shrek schreef:ze gaan van die 900-reeks er toch nooit genoeg hebben voor alle CR's? wat is dan juist de bedoeling :P

als tussentijdse oplossing al een bepaald commercieel beeld scheppen rond CR treinen, deze gaat nadien verder gezet worden op de nieuwe te bouwen cr treinen

Geplaatst: 17 jun 2007, 10:28
door OO-MSS
Steven schreef:normaal is het niet de bedoeling om ze in het vlaamse achterland te zien rijden, evenmin voor de walen. in een straal van 30 km rond brussel kan je ze zien
alle CR lijnen dus
tot aalst, zottegem, dendermonde, geraardsbergen, dendermonde, leuven, ottignies (louvain la neuve), nijvel, brain le compte

hopelijk blijven ze dan op die lijnen. Ik zie het niet zitten om grote afstanden al rechtrstaand te doen (Kortrijk-Brugge;Leuven-Hasselt;Gent-Mechelen,...)

Geplaatst: 17 jun 2007, 12:05
door Steven
waarom zou je moeten rechtstaan, in de twee kleine middenste ruimtes zijn stoelen voorzien die kunnen dichtklappen voor het geval er een fiets, kinderwagen of rolstoel meegaat. anders kan je daar perfect zitten net zoals bij een M6 multifunctioneel het geval is op het onderste verdiep.

Geplaatst: 17 jun 2007, 17:13
door Duikbril AM86
Steven schreef:normaal is het niet de bedoeling om ze in het vlaamse achterland te zien rijden, evenmin voor de walen. in een straal van 30 km rond brussel kan je ze zien
alle CR lijnen dus
tot aalst, zottegem, dendermonde, geraardsbergen, dendermonde, leuven, ottignies (louvain la neuve), nijvel, brain le compte
Volgens het CR-alfabet behoor lijn 89 tot CR-lijn 4, maar ik heb der tot op heden nog geen enkele zien rijden. :(
CR 4: Zottegem - Burst - Haaltert - Denderleeuw-> Brussel-Zuid - Brussel-Centraal - Brussel-Noord (CR 4 gaat over in CR 5)
Geraardsbergen - Ninove - Denderleeuw (enkel tijdens de spits)

Ook in Aalst of Denderleeuw heb ik nog geen exemplaar gezien, ik ben wel benieuwd om ze eens van dicht te kunnen bekijken. Als ze niet te veel lawaai maken he, die geluidsketels! :D
wwwwwwwwwwmmmmmmmmmmmmmmm


Tja, ik had ook eerst veel schrik dat het zo van die stellen gingen zijn waar rechtstaan de grootste troef was, maar gezien die klapstoelen alleen in het middendeel aanwezige zijn zou dat nog kunnen meevallen. :D