Pagina 15 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2010, 16:36
door Sander14
Marianne schreef:Ik zag gisteren twee aan elkaar geschakelde locomotieven van de Reeks 11 door station Roosendaal komen in de richting van Essen. Ik was te ver af om de nummers te kunnen lezen, helaas :(

Groeten,
Marianne
De R.11'en komen 1 voor 1 terug naar Nederland voor een ATB-keuring. Gezien het feit dat ze nog enkel in België rijden, lijkt me dat onlogisch.

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2010, 17:00
door AlexNL
Mijn vermoeden is dat dit gedaan wordt om de locs inzetbaar te houden in Nederland, zodat de NMBS ze kan gebruiken bij een defecte Traxx op de Benelux, of om ze voor cargo in te zetten.

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2010, 17:21
door Robin
Bibke schreef:
Robin schreef: De rode traxx 186-121 mag max 140
Robin, ik begrijp je niet. Je laat op de foto gegevens zien van de Belgische Traxxen.
Voor zover ik altijd kon volgen zijn de rode traxxen van NS toch?
De eerste foto is 1 van de testen dat werd gedaan in essen, de rode foto is van de traxx in dienst.

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2010, 17:27
door AlexNL
De rode Traxxen zijn inderdaad van NS Hispeed. Mijn vermoeden is dan ook dat ze eerst hun 140-homologatie hebben gehaald en daarna nog hun 160-homologatie voor Nederland. :-)

Vraag me alleen wel af hoe hard ze dan rijden op het stuk Hazeldonk - Antwerpen-Luchtbal...

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2010, 19:51
door Marianne
Sander14 schreef: De R.11'en komen 1 voor 1 terug naar Nederland voor een ATB-keuring. Gezien het feit dat ze nog enkel in België rijden, lijkt me dat onlogisch.
Ik vond het ook onlogisch, want meestal zenden ze een Reeks 11 mee met de Benelux. Het was toch echt zo. Heb er geen foto van, dus geen bewijs ervan, helaas.

Vandaag had de Benelux een rode NS- TRAXX bij in opzending. Was wel leuke combinatie: HLE 28 + rode TRAXX + stuurstand in NMBS kleuren + Hispeed rijtuigen.

Groeten,
Marianne

Re: BENELUX

Geplaatst: 30 mar 2010, 22:20
door Robin
er staat een rode traxx 186 - 113 (denk ik) op schijnpoort.

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 mar 2010, 07:25
door Bibke
Robin schreef:
Bibke schreef:
Robin schreef: De rode traxx 186-121 mag max 140
Robin, ik begrijp je niet. Je laat op de foto gegevens zien van de Belgische Traxxen.
Voor zover ik altijd kon volgen zijn de rode traxxen van NS toch?
De eerste foto is 1 van de testen dat werd gedaan in essen, de rode foto is van de traxx in dienst.
Robin, ik bedoel dat je een foto gemaakt hebt met de gegevens van een door België gehuurde loc die 140 km/u mag. Maar op de rode Traxx kan 160 km/u staan.

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 mar 2010, 10:10
door dentheo
Robin schreef:er staat een rode traxx 186 - 113 (denk ik) op schijnpoort.
Proefritje HSL belgisch stuk met nieuwste soft in zicht ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 mar 2010, 10:29
door Steven
Bibke schreef: Robin, ik bedoel dat je een foto gemaakt hebt met de gegevens van een door België gehuurde loc die 140 km/u mag. Maar op de rode Traxx kan 160 km/u staan.
hij heeft een foto gemaakt van die loc voor die zijn rood jasje had, kijk naar de nummer op de neus en met wat goede wil zie je de cijfers op de zijkant leesbaar staan op 140.

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 mar 2010, 17:09
door Bibke
Steven schreef:
Bibke schreef: Robin, ik bedoel dat je een foto gemaakt hebt met de gegevens van een door België gehuurde loc die 140 km/u mag. Maar op de rode Traxx kan 160 km/u staan.
hij heeft een foto gemaakt van die loc voor die zijn rood jasje had, kijk naar de nummer op de neus en met wat goede wil zie je de cijfers op de zijkant leesbaar staan op 140.
OK thanks, ik had niet gezien dat het over dezelfde loc ging.
Maar ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat naderhand, toen ze al rood waren, ze 160 km/u mochten gaan rijden.

Re: BENELUX

Geplaatst: 06 mei 2010, 23:26
door Kristofke
Ik ben vanavond pas, bijna een maand na de aanpassing begin april tot de constatering gekomen dat de laatste benelux 's avonds om 22u18 niet meer rijdt!?! (ik heb drie weken geen avondshiften gewerkt)

Dat is een streep door mijn vervoersaanbod 's avonds om van Brussel naar Antwerpen te rijden.

Wanneer ik deze trein nam stapte er nog altijd redelijk wat volk op in Brussel.

Waar is men eigenlijk mee bezig? Om de mensen de trein helemaal onaantrekkelijk te laten vinden? Vanuit Parijs kan je na zes uur al niet meer rechtstreeks naar Amsterdam met een Thalys. Dan kon je vroeger nog een Thalys naar Brussel zuid nemen later op de avond en de Benelux nemen naar Nederland.

Intussen geraak je dus al niet meer in Nederland na 21u18, de laatste Benelux.

Kortom, uiterst belachelijk.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2010, 02:20
door rvdborgt
Kristofke schreef:Ik ben vanavond pas, bijna een maand na de aanpassing begin april tot de constatering gekomen dat de laatste benelux 's avonds om 22u18 niet meer rijdt!
Dat klopt. En de NMBS heeft helemaal niets gedaan om de reizigers daarop te wijzen, alsof verordening 1371/2007 niet voor hun geldt.
Overigens rijdt deze trein nu weer leeg van Brussel naar Antwerpen.

Groetjes,
Rian

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2010, 09:35
door Kristofke
ik heb het op de website van NS HiSpeed gelezen, op de website van de NMBS heb ik nog steeds niets kunnen vinden

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2010, 17:24
door AlexNL
De Benelux blijft in ieder geval nog t/m november 2011 rijden.
Vanwege alle perikelen rond de Nederlandse HSL en bemoeienis in Vlaanderen, zal de Benelux nog een tijdje blijft bestaan in de huidige vorm via Den Haag HS en Roosendaal. In elk geval tot en met november 2011. Bron: Wandelgangen rond het Binnenhof.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2010, 19:20
door Marianne
Oke dan, dat is toch wel een behoorlijke verlenging van de dienst. Dacht, dat die oorspronkelijk in december 2010 al zou verdwijnen.

Ja, bepaalde plaatselijke partijen (SP geloof ik o.a) pleit in Den Haag nu toch tot behoud van een snelle verbinding en in Den haag ook een minister (Bischop, die uit Roosendaal komt). Heeft een paar keer een stukje bij ons in de krant over gestaan. Het gaat dan toch om het doortrekken van die IC van Chareloi. Maar of dat nu zo'n goed idee is? Een trein doortrekken die nergens op aansluit lijkt me ook niet bepaald praktisch. Maar of dit de enige reden is? Heeft misschien ook iets te maken met die shuttle- verbinding.

Het valt mij trouwens op, dat de Benelux vanuit Brussel vaker op tijd is in Roosendaal, dan de Benelux die van Amsterdam Centraal komt (in ieder geval die van half 1 of half 2).

Groeten,
Marianne