Pagina 15 van 87
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 25 dec 2013, 00:30
door Trein30
Als je het zo bekijkt...
...
Tja, het scenario dat ik verwacht, is dat ze binnen dit en afzienbare tijd (tenminste, als de renovatie niet zou doorgaan) wel eens zouden kunnen beginnen met de meest versleten eenheden te kannibaliseren, zodat de rest in tip-top conditie gehouden wordt. Op die manier zal het park dan geleidelijk aan inkrimpen - met dat de Klassiekjes (en tegen dan de Sprinters waarschijnlijk ook) gemoderniseerd zijn, denk ik dat ze wel eens bij (of zelfs voor) de levering van de dubbeldeksstellen rond 2018-2020 er wel eens uit zouden kunnen gaan.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 27 dec 2013, 00:30
door Bart
Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 27 dec 2013, 09:14
door Trein30
Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Toch best wel verrassend. Het afgelopen jaar heb ik niets anders gehoord dan tegenstrijdige berichten over de MS 75s.
Wel een bedenking: 2 + 12 + 14 = 28 gerenoveerde stellen. Wat dan met de 16 resterende exemplaren...?
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 27 dec 2013, 09:30
door Treinen9880
Trein30 schreef:Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Toch best wel verrassend. Het afgelopen jaar heb ik niets anders gehoord dan tegenstrijdige berichten over de MS 75s.
Wel een bedenking: 2 + 12 + 14 = 28 gerenoveerde stellen. Wat dan met de 16 resterende exemplaren...?
Die zullen misschien de slag om de nieuwe dubbeldekkers verliezen.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 27 dec 2013, 18:39
door nahoj
Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Die info over 843 is alweer even achterhaald. Ik zou er niet op rekenen voor midden 2014.
En 12 of 14 per jaar is zelfs nooit de planning geweest. 7 zou al mooi zijn. Er is veel meer werk aan een Vierledige dan aan een Break (en dan bedoel ik niet enkel de 4de kast).
Na 843 komt normaalgezien 801.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 27 dec 2013, 22:00
door Dieselfreak
Wat voor interieur krijgen die gerenoveerde Varkensneuzen? Hetzelfde wit-grijze als de M6, Desiro, gemoderniseerde Break en witte M5?
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 dec 2013, 01:00
door Shrek
nahoj schreef:Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Die info over 843 is alweer even achterhaald. Ik zou er niet op rekenen voor midden 2014.
En 12 of 14 per jaar is zelfs nooit de planning geweest. 7 zou al mooi zijn. Er is veel meer werk aan een Vierledige dan aan een Break (en dan bedoel ik niet enkel de 4de kast).
Na 843 komt normaalgezien 801.
7 per jaar? dus tegen dat de laatste buiten gaat zijn ze al 46 jaar oud...
en vooral: dan komt er net een hoop nieuw materiaal ingestroomd dat de ms75 compleet overbodig maakt. de gemoderniseerde stellen zullen dan maar enkele jaren of zelfs maanden rondrijden. misschien gaat er zelfs één recht van de CW naar de sloper?
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 dec 2013, 11:45
door LML
Dieselfreak schreef:Wat voor interieur krijgen die gerenoveerde Varkensneuzen? Hetzelfde wit-grijze als de M6, Desiro, gemoderniseerde Break en witte M5?
Er staan naar het schijnt bij onze noorderburen zeer recente treinstellen weg te roesten die maar enkele weken gereden hebben. Kan men dit interieur hiervoor niet gebruiken?

Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 dec 2013, 12:34
door Trein30
Dieselfreak schreef:Wat voor interieur krijgen die gerenoveerde Varkensneuzen? Hetzelfde wit-grijze als de M6, Desiro, gemoderniseerde Break en witte M5?
In een filmpje over de opendeurdagen in Mechelen (2011?) was een glimps te zien van de proefopstelling van de gemoderniseerde 843:
http://youtu.be/SMz_xNcbzh8?t=19m14s
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 dec 2013, 12:39
door Dieselfreak
Het lijkt erop dat ze inderdaad zullen moeten geloven aan de grijze eentonigheid.

Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 dec 2013, 14:41
door Trein30
... Toch nog altijd beter dan oranje en graffiti in tweede, en donkergrijs en graffiti in eerste klas, zoals ze tegenwoordig zijn...

Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 dec 2013, 18:07
door Dieselfreak
Ik vind die eerste klasse anders best oké hoor, maar graffiti is natuurlijk altijd ongewenst.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 dec 2013, 18:51
door nahoj
Shrek schreef:nahoj schreef:Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Die info over 843 is alweer even achterhaald. Ik zou er niet op rekenen voor midden 2014.
En 12 of 14 per jaar is zelfs nooit de planning geweest. 7 zou al mooi zijn. Er is veel meer werk aan een Vierledige dan aan een Break (en dan bedoel ik niet enkel de 4de kast).
Na 843 komt normaalgezien 801.
7 per jaar? dus tegen dat de laatste buiten gaat zijn ze al 46 jaar oud...
en vooral: dan komt er net een hoop nieuw materiaal ingestroomd dat de ms75 compleet overbodig maakt. de gemoderniseerde stellen zullen dan maar enkele jaren of zelfs maanden rondrijden. misschien gaat er zelfs één recht van de CW naar de sloper?
Je kan inderdaad en terecht discussiëren over zin van dit project.
Afwachten wat de toekomst brengt...
Wat betreft bestelling nieuw materieel: in theorie is met het voortbestaan van de vierledige rekening gehouden.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 28 dec 2013, 19:38
door Shrek
nahoj schreef:
Je kan inderdaad en terecht discussiëren over zin van dit project.
Afwachten wat de toekomst brengt...
Wat betreft bestelling nieuw materieel: in theorie is met het voortbestaan van de vierledige rekening gehouden.
Mij doet het toch heel hard denken aan het creëren van zoveel mogelijk arbeidsplaatsen
(van technisch geschoold personeel dan nog, dat op vele andere plekken binnen de spoorwegen heel hard nodig is)
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 13 jan 2014, 08:44
door pietmol
is eigenlijk al geweten hoever men zou gaan met de modernisatie van AM75?
interieur stijl AM96 (1ste klasse 2+1 zetelopstelling; 2de klasse 2+2 zetelopstelling; airco;...)?