werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
heeft er iemand nieuws van IC9255 vandaag? Hij wordt niet
gevolgd op “vertrek per station“
gevolgd op “vertrek per station“
Laatst gewijzigd door ostbahnhof op 06 apr 2023, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
9240 heeft niet gereden bijgevolg is 9255 ook afgeschaft.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
P7227 werd vandaag in Kontich op L27 gestuurd.
IC2029 zoeft thv Katelijne op L25 voorbij.
De vraag:
Weet iemand waarom P7227 opzij werd gezet?
(k weet dat er niets rijdt door BRU Centraal)
En:
in Mechelen mag 7227 vanaf 11 nog vóór 2029 die op 12 staat L25N op

leuk: 7227 op tegenspoor naar airport, 2029 niet meer gezien
IC2029 zoeft thv Katelijne op L25 voorbij.
De vraag:
Weet iemand waarom P7227 opzij werd gezet?
(k weet dat er niets rijdt door BRU Centraal)
En:
in Mechelen mag 7227 vanaf 11 nog vóór 2029 die op 12 staat L25N op
leuk: 7227 op tegenspoor naar airport, 2029 niet meer gezien
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Doo de rookmelding in de NZV te brussel zullen heel wat treinen afgeschaft of beperkt zijn in een bepaald station.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Iemand nieuws?ostbahnhof schreef: ↑11 apr 2023, 07:47 P7227 werd vandaag in Kontich op L27 gestuurd.
IC2029 zoeft thv Katelijne op L25 voorbij.
De vraag:
Weet iemand waarom P7227 opzij werd gezet?
En:
in Mechelen mag 7227 vanaf 11 nog vóór 2029 die op 12 staat L25N op
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Over de S53:
Zonder aankondiging nu verlengd t/m 28 april.ovspotter_be schreef: ↑31 mar 2023, 17:14En het is opnieuw verlengd tot en met 14 april.trainfan03 schreef: ↑30 mar 2023, 19:51Ik zie net dat het terug ongedaan is gemaakt en weer op 31 maart staat
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
En nogmaals verlengd, deze keer tot en met 12 mei.
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Er stond over de situatie maandag nog een artikel op VRT NWS: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/24 ... or-gebrek/ .
Beetje ongelukkig daarin is deze quote van de woordvoerder van NMBS:
Misschien dat er beter iets duidelijker werd omschreven dat het dus nog helemaal niet duidelijk was of die treinen effectief terug zouden gaan rijden vanaf 2 mei."We betreuren de situatie voor de reizigers, maar normaal gezien zou de trein vanaf volgende week opnieuw uitrijden. Meer info daarover volgt eind deze week."
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Ik vraag me af of het uit domheid, koppigheid of schaamte is dat ze nog altijd niet gewoon eerlijk zijn.
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Gisteren was er een interessante vraag in De Campuscup i.v.m complotdenken...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- trainfan03
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Jammer dat het weer verlengd is. Als er iets gebeurde tussen Gent en Brussel/De Pinte/Brugge of tussen Lokeren en Antwerpen kon je tenminste altijd nog op de S53 rekenen om op tijd tussen Lokeren en Gent te pendelen...
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Is dit op mij bedoeld?
Als ze daarboven niet beseffen hoeveel mensen ze eigenlijk nodig hebben en dat je spoorpersoneel niet zomaar uit een magische hoed tovert dan is het misschien beter dat we de NMBS opdoeken.
Ik pleit gewoon voor een eerlijke communicatie; niets meer, niets minder.
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Het is niet op jou alleen bedoeld. Als dat je een troost kan wezen. Maar je moet je eens voorstellen wat voor een job het is als je eigenlijk niet kunt bieden wat je zou willen. En dan heb ik het niet op die daarboven, maar op de verantwoordelijken voor de inzet van materieel en personeel. Overigens: tot nog toe zijn er alleen van die ingrepen geweest op verbindingen waarvan ik me bij de invoering afvroeg of die nu echt wel nodig waren. En eerlijk: ik denk dat ik in de volgende jaren nog vaker die bedenking zal moeten maken, als ik zie wat de NMBS nog allemaal in petto heeft met die bijkomende verbindingen en ritten.Klassiekje schreef: ↑27 apr 2023, 17:45
Is dit op mij bedoeld?
Als ze daarboven niet beseffen hoeveel mensen ze eigenlijk nodig hebben en dat je spoorpersoneel niet zomaar uit een magische hoed tovert dan is het misschien beter dat we de NMBS opdoeken.
Ik pleit gewoon voor een eerlijke communicatie; niets meer, niets minder.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
De 21xx reeks Brussel - Luxemburg rijden om via de L144. Daar ik wel iets opmerkelijk vond bij het oprijden van de lijn (richting Namur) is dat er nog een bordje 'HKV M6' doorstreept was. Ik meen mij te herinneren dat deze lijn geschikt werd gemaakt voor M6 of is dit nog de enige lijn waar geen M6en op mogen? Weet iemand hier meer over?
Re: werken: aanpassing aan materieeltype/route door spoorwerken
Ik ben ca. 2 jaar geleden nog met een M6 via lijn 144 omgeleid.
Het lijkt me erop dat iemand is vergeten dat bordje te verwijderen.
Het lijkt me erop dat iemand is vergeten dat bordje te verwijderen.