Het gaat wel degelijk om 2 Desiro's (6 rijtuigen) en dat is inderdaad sinds vorige week de nieuwe voorziene samenstelling.ErbeDerp schreef:Ik neem sinds vorig jaar elke dag om 7u40 de lijn Dendermonde-Leuven (in Londerzeel) en raar genoeg kregen we al 3 dagen op rij een Desiro van ongeveer 8 wagons (heb nog niet te goei kunnen tellen) Ik weet niet of dit definitief zou zijn maar het is wel heel wat handiger dan die reeks 21 van amper 6 wagons waar je telkens naar een plaats moest zoeken...
Wist niet dat 3 rijtuigen de maximum was, bedankt voor de toelichting.Het gaat wel degelijk om 2 Desiro's (6 rijtuigen) en dat is inderdaad sinds vorige week de nieuwe voorziene samenstelling.
Als je bedoelt "zonder afwerking aan de bovenkant" dan is dat correct. Bij veel modern stoptreinmaterieel is veel apparatuur op het dak geplaatst, zodat de trein zo gelijksvloers en open mogelijk kan zijn: dit komt toegankelijkheid en sociale veiligheid ten goede (zegt men). De apparatuur die op het dak staat is voorzien van behuizingen die bestend is tegen de elementen, het kan geen kwaad om ze hier te hebben staan.ErbeDerp schreef:Wat ik niet echt begrijp is dat elke Desiro die ik zie aankomen/vertrekken/passeren etc... wel degelijk zonder dak rijden... Het is begrijpelijk dat dat gedaan wordt om makkelijker en sneller te controleren, of te sleutelen, maar ik vraag me af of de apparatuur dan wel 100% waterdicht is/ bestand tegen vrieskou, want ook in de winter latren ze de bovankant bloot ;s
Vroeger hing het aan de onderkant bloot. Dan lijkt dit me wel beter.ErbeDerp schreef:Wist niet dat 3 rijtuigen de maximum was, bedankt voor de toelichting.Het gaat wel degelijk om 2 Desiro's (6 rijtuigen) en dat is inderdaad sinds vorige week de nieuwe voorziene samenstelling.
Wat ik niet echt begrijp is dat elke Desiro die ik zie aankomen/vertrekken/passeren etc... wel degelijk zonder dak rijden... Het is begrijpelijk dat dat gedaan wordt om makkelijker en sneller te controleren, of te sleutelen, maar ik vraag me af of de apparatuur dan wel 100% waterdicht is/ bestand tegen vrieskou, want ook in de winter latren ze de bovankant bloot ;s
Misschien P8397?Lukas schreef:Hoi,
Vanavond zag ik omstreeks 17u46 2 Desiro's op lijn 53 in Wilsele en ze reden richting Mechelen.Weet er soms iemand welk treinnummer dit is?
Alvast bedankt
Lukas
Ik zat op die trein, P8397. De enige reguliere trein die de ETCS op L53 gebruikt momenteel (samen met de tegentrein 's morgens natuurlijk).Lukas schreef:Hoi,
Vanavond zag ik omstreeks 17u46 2 Desiro's op lijn 53 in Wilsele en ze reden richting Mechelen.Weet er soms iemand welk treinnummer dit is?
Alvast bedankt
Lukas
motoren? die zitten gewoon in de draaistellen hoor.Retard schreef:De motoren hangen ook boven omdat ze dan minder bevriezen in de winter.