Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 10 okt 2011, 17:17
de 1820 vandaag gezien op de IC A
Boxerke schreef:Ik versta daar onder, dat men bij het slepen van de 1824, de remmen is vergeten lossen van de 1824 (ik vermoed de handrem?) waardoor de wielen over het spoor sleepten, waardoor je de wielen afvlakt. (men zegt ook wel eens vierkante wielen.)Stijn91 schreef:Vlakke wielen, vergeten te remmen?sammarco1 schreef:De HLE 1824 is goedgekeurd, maar die staat al "en panne" met vlakke wielen... Weggesleept en vergeten de remmen te lossen van de 1824, kan gebeuren....
Ik vermoed wel dat de kenners hier op het forum het beter zullen kunnen uitleggen
Aangezien men spreekt van "weggesleept" vermoed ik niet dat dit met I11 of M6 gebeurt is. Als men spreekt van weggesleept versta ik, de loc slepen naar zijn rangeerplaats of de plaats waar hij in gebruik gaat. Dus ik vermoed tijdens transport en dat zal dan wel als goederentrein zijn... of misschien gesleept door een 77 ?2012 schreef: In welke samenstelling zou die dan gesleept zijn ? Als je die sleept in bepaalde samenstellingen ga je zien in de gebruikte loc dat de lamp rem blijft branden, dus vaste rem in de trein en das stoppen en opsporen he. IN goederen treinen heb je die optie natuurlijk niet. Maar met I11 en M6 heb je dat wel.
Ze verslepen soms best wel loks gewoon aan staart van een gewone trein hoor.Boxerke schreef:Aangezien men spreekt van "weggesleept" vermoed ik niet dat dit met I11 of M6 gebeurt is. Als men spreekt van weggesleept versta ik, de loc slepen naar zijn rangeerplaats of de plaats waar hij in gebruik gaat. Dus ik vermoed tijdens transport en dat zal dan wel als goederentrein zijn... of misschien gesleept door een 77 ?2012 schreef: In welke samenstelling zou die dan gesleept zijn ? Als je die sleept in bepaalde samenstellingen ga je zien in de gebruikte loc dat de lamp rem blijft branden, dus vaste rem in de trein en das stoppen en opsporen he. IN goederen treinen heb je die optie natuurlijk niet. Maar met I11 en M6 heb je dat wel.
Al vermoed ik dat dit "incident" dan niet zou gebeurd zijn. Nogmaals ik gok er hier op los hoor ik ben absoluut geen kenner, alleen maar een trein enthousiastSteven schreef:Ze verslepen soms best wel loks gewoon aan staart van een gewone trein hoor.Boxerke schreef:Aangezien men spreekt van "weggesleept" vermoed ik niet dat dit met I11 of M6 gebeurt is. Als men spreekt van weggesleept versta ik, de loc slepen naar zijn rangeerplaats of de plaats waar hij in gebruik gaat. Dus ik vermoed tijdens transport en dat zal dan wel als goederentrein zijn... of misschien gesleept door een 77 ?2012 schreef: In welke samenstelling zou die dan gesleept zijn ? Als je die sleept in bepaalde samenstellingen ga je zien in de gebruikte loc dat de lamp rem blijft branden, dus vaste rem in de trein en das stoppen en opsporen he. IN goederen treinen heb je die optie natuurlijk niet. Maar met I11 en M6 heb je dat wel.
Tuurlijk daar zijn enkele ritten per dag met een M6TrainzDr3ver schreef:Een 18 op Luik-Quiévrain, zal toch met een M6 gereden zijn
Deze reeks IC's is al ongeveer 2 weken met een 18.trainfreak schreef:IC 2238 was ook met een 18 vandaag, vermoedelijk zat dit dan de 1801 geweest zijn (het is de terugrit van de 2213)
dergelijk incident kan in alle gevallen gebeuren, vrijwaring van incidenten bestaat gewoonweg niet.Boxerke schreef:Al vermoed ik dat dit "incident" dan niet zou gebeurd zijn. Nogmaals ik gok er hier op los hoor ik ben absoluut geen kenner, alleen maar een trein enthousiastSteven schreef:Ze verslepen soms best wel loks gewoon aan staart van een gewone trein hoor.