Pagina 142 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 10 sep 2013, 17:32
door Stijn91
Steven schreef:De 085xx zijn de tweespanningsversies. Beide worden gelijktijdig gemaakt. 90 stellen reeks 085xx de rest is monospanning en begint bij 08001
Het zijn toch 95 stellen reeks 085xx en dan 210 van de reeks 080xx.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 10 sep 2013, 17:41
door Steven
Een schrijffout. Inderdaad 95 motorstellen reeks 085xx
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 sep 2013, 17:47
door Trein30
... Wéér een nieuw stel in dienst: ik heb juist de 08088 gespot op dienst IR-b 2839.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 sep 2013, 10:33
door msts.be
AlexNL schreef:bobke90 schreef:Wat mij doet denken, dat nmbs zo goedkoop mogelijk wou kopen, wat nu lijdt tot problemen, terwijl öbb waarschijnlijk meer kwaliteitsvolle (=>duurder) desiro's bestelt heeft (betrouwbaarder, zoals in duitsland).
Of de kostprijs voor de ÖBB-Desiro's ligt hoger (vanwege de 15 kV-installatie wellicht?) waardoor de totaalprijs ook hoger wordt.
Nee, sterker nog, de ÖBB heeft door haar slechte financiële situatie méér korting kunnen bedingen dan de NMBS aan compensatie heeft gekregen bij problemen na de indienststelling (50 miljoen EUR korting op 100 stellen !)
http://www.eurailpress.de/news/wirtscha ... artet.html
Het design.. tja, ik begin toch te denken dat de ÖBB een patent heeft op alle benamingen eindigend op "-jet".
http://personenverkehr.oebb.at/de/Press ... /index.jsp
Men had beter eerst de ÖBB-schuldenberg gesaneerd voor weer aan een duur designavontuur te beginnen. Spirit Design werkt niet gratis

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 sep 2013, 16:18
door AlexNL
msts.be schreef:Men had beter eerst de ÖBB-schuldenberg gesaneerd voor weer aan een duur designavontuur te beginnen. Spirit Design werkt niet gratis

Lees dit artikel even:
Die angeblichen Schulden der ÖBB – und wie sie entstanden
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 sep 2013, 19:29
door Stijn91
Vandaag en waarschijnlijk ook gisteren rijden/reden Desiro's 08026 en 08055 tussen Aalst en Geraardsbergen, Desiro 08026 is blijkbaar bij de graffitiverwijderaar geweest, Desiro 08055 zal daar ook een bezoekje mogen brengen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 sep 2013, 21:08
door Lukas
Hoi,
Afgelopen vrijdag heb ik gemerkt dat de Desiro's bijna alle IR en L treinen tussen Leuven en Brussel verzekeren.
Lukas
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 sep 2013, 11:05
door Dieselfreak
Gisteren zat ik op de L-trein van Brugge naar Gent, deze werd met een Desiro gedaan. Ik had verwacht in een - waarschijnlijk wit - klassiekje terecht te komen. Waar het vroeger meestal de vraag was of je in een wit of een rood klassiekje ging terechtkomen als je een L nam, zal het in de toekomst veelal de vraag zijn of je in een Desiro dan wel in een gemoderniseerd klassiekje zult zitten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 sep 2013, 11:09
door Shrek
Dieselfreak schreef:Gisteren zat ik op de L-trein van Brugge naar Gent, deze werd met een Desiro gedaan. Ik had verwacht in een - waarschijnlijk wit - klassiekje terecht te komen. Waar het vroeger meestal de vraag was of je in een wit of een rood klassiekje ging terechtkomen als je een L nam, zal het in de toekomst veelal de vraag zijn of je in een Desiro dan wel in een gemoderniseerd klassiekje zult zitten.
Ik denk dat er in de toekomst geen vraag meer zal zijn

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 sep 2013, 11:10
door Retard
Dieselfreak schreef:Gisteren zat ik op de L-trein van Brugge naar Gent, deze werd met een Desiro gedaan. Ik had verwacht in een - waarschijnlijk wit - klassiekje terecht te komen.
In het weekend wordt de L-trein van Brugge naar Gent-Sint-Pieters nooit met een klassiek stel gereden, maar wel met een Deense neus of een desiro. Dit omdat deze doorrijdt als IR h naar de luchthaven
Waar het vroeger meestal de vraag was of je in een wit of een rood klassiekje ging terechtkomen als je een L nam, zal het in de toekomst veelal de vraag zijn of je in een Desiro dan wel in een gemoderniseerd klassiekje zult zitten.
Dat zal waarschijnlijk strikt afgebakend worden, want ze kunnen moeilijk in dezelfde omloop zitten. De Bordeauxrode Klassiekskes konden (of nog altijd kunnen) in dezelfde omloop zitten als de gemoderniseerde, dit omdat ze aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Een gemoderniseerd klassiekske kan je onmogelijk aan een desiro koppelen

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 sep 2013, 11:11
door Dieselfreak
Shrek schreef:Ik denk dat er in de toekomst geen vraag meer zal zijn

Bedoel je dat (bijna) alle stoptreinen met Desiro's zullen gedaan worden?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 sep 2013, 11:43
door Shrek
Dieselfreak schreef:Shrek schreef:Ik denk dat er in de toekomst geen vraag meer zal zijn

Bedoel je dat (bijna) alle stoptreinen met Desiro's zullen gedaan worden?
Inderdaad. 305 treinstellen krijg je niet enkel rond Brussel kwijt.
En zeker op lijn 50A (160 km/h) kan een Desiro het verschil maken tussen in de weg rijden van de IC-A /IC-E (afhankelijk van de richting) of niet. Dat weten ze bij de verdelers ook wel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 sep 2013, 12:49
door Steven
Inderdaad het gros van de stoptreinen in België zal door desiro's gedaan worden. Er zijn er dan ook maar 95 besteld om in en rond Brussel te rijden dus wil dat zeggen dat men die overige van de in totaal 305 stellen her en der in het land kan inzetten. De reeks 85xx zal voornamelijk in de provincie Luxemburg, Namen en Antwerpen te zien zijn wegens de aanwezigheid van lijnen met 25kV
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 sep 2013, 12:58
door 260689
Steven schreef:Inderdaad het gros van de stoptreinen in België zal door desiro's gedaan worden. Er zijn er dan ook maar 95 besteld om in en rond Brussel te rijden dus wil dat zeggen dat men die overige van de in totaal 305 stellen her en der in het land kan inzetten. De reeks 85xx zal voornamelijk in de provincie Luxemburg, Namen en Antwerpen te zien zijn wegens de aanwezigheid van lijnen met 25kV
Kortrijk zal in de latere toekomst ook 85xxx reeks krijgen voor diensten naar Lille.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 sep 2013, 13:10
door Steven
Om welke diensten te doen? de IC Antwerpen - Lille toch niet? die is momenteel toch zeker oke met de MS96 reeks 400