Pagina 143 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 sep 2013, 13:15
door 260689
Steven schreef:Om welke diensten te doen? de IC Antwerpen - Lille toch niet? die is momenteel toch zeker oke met de MS96 reeks 400
Bij de grote verandering die nu met een jaar is uitgesteld zou Antwerpen naar Poperinge rijden met DMTs. Dus zullen er zoals tot bij jaar geleden navettes rijden Kortrijk - Lille. Het gaat ook de ronde bij ons in Kortrijk dat er desiro's komen voor eventueel de Lille te doen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 sep 2013, 13:18
door Steven
Wat er de ronde doet maakt weinig uit, bij ons te Brussel zijn er ook altijd geruchten en zelden is er iets van waar, als er 5% werkelijkheid bij is ben ik al tevreden.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 sep 2013, 13:23
door 260689
Al lijkt mij dit wel een logische als ze desiro's zouden gebruiken voor de navettes. Ze zijn er tenslotte voor gemaakt. Maar idd is het afwachten wat komt of niet. Komt van de instructeurs van Kortrijk. Maar we zullen zien.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 sep 2013, 14:04
door Steve
Over diezelfde verbinding wordt ook wel eens gezegd dat ze in Kortrijk geplitst zou worden, een deel naar Lille en een deel naar Poperinge. Zou qua verdeling van de reizigersstromen wellicht ook niet zo slecht uitkomen, veeleer dan de hele stam steeds tot Poperinge te laten doorrijden.

Wait and see dus...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 sep 2013, 17:26
door Dieselfreak
Ik zou toch niet graag hebben dat ze Deense Neuzen gaan vervangen door Desiro's, dat zou een achteruitgang zijn. De Desiro is best goed voor een stoptrein, maar voor een IC of IR is MS96 toch beter.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 sep 2013, 18:14
door Stijn91
Dieselfreak schreef:Ik zou toch niet graag hebben dat ze Deense Neuzen gaan vervangen door Desiro's, dat zou een achteruitgang zijn. De Desiro is best goed voor een stoptrein, maar voor een IC of IR is MS96 toch beter.
Daarmee dat men sommige diensten Charleroi - Antwerpen/Essen met Desiro's doet.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 sep 2013, 19:29
door nahoj
260689 schreef:
Steven schreef:Inderdaad het gros van de stoptreinen in België zal door desiro's gedaan worden. Er zijn er dan ook maar 95 besteld om in en rond Brussel te rijden dus wil dat zeggen dat men die overige van de in totaal 305 stellen her en der in het land kan inzetten. De reeks 85xx zal voornamelijk in de provincie Luxemburg, Namen en Antwerpen te zien zijn wegens de aanwezigheid van lijnen met 25kV
Kortrijk zal in de latere toekomst ook 85xxx reeks krijgen voor diensten naar Lille.
Dat zal dan een veel latere toekomst zijn, want er is momenteel helemaal geen KVB-uitrusting en homologatie in Frankrijk voorzien.

Er is genoeg materieel met KVB en toelating in Frankijk (MR96 en in de toekomst HLE18), om er met grote waarschijnlijkheid van uit te gaan dat er op korte en middellange termijn geen wijzigingen komen in de materieelinzet naar Frankrijk (op het toevoegen van HLE18 na, dus). Een nieuwe homologatie van materieel in Frankrijk is namelijk niet goedkoop.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 17 sep 2013, 15:49
door HLE 2302
Zijn de meerspannige desiro's wel al gehomologeerd voor Frankrijk ? :)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 17 sep 2013, 15:52
door Steven
Neen dat werd al geschreven. Ze hebben zelfs geen kvb.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 sep 2013, 18:36
door Trein30
Vandaag heb ik de 08047 en 08083 méérmaals gespot op een reis van Antwerpen naar Brussel - ze waren gekoppeld, dus neem ik aan dat ze op acceptatietest waren.

Eerst spotte ik ze toen ik op de IC-N 4534 zat te wachten, om 1249 kwamen ze immers door het station van Berchem.
Toen ik dan eindelijk op de IC-N zat, zag ik ze om 1300 in het station van Kontich staan, op platform 5.
En toen ik dan eindelijk in Brussel was aangekomen, zag ik ze om 1328 door Brussel Noord komen...

Ook lijken de 08064 en 08090 in dienst te zijn, ik zag ze immers gekoppeld met andere units en met passagiers aan boord.

Véél Desiro's gespot trouwens, ik zal zo direct mijn lijst eens uitschrijven (vier bladzijden...!! o_o)

Nota: trouwens, voor het eerst heb ik een "vierstel" gezien: de IR 3537 bestond immers uit de 08042 + 08049 + 08055 + 08065...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 19 sep 2013, 00:37
door Stijn91
Volgens BFoto zijn er deze maand al 12 Desiro's in dienst gekomen, 10 daarvan van de reeks 080xx en 2 van de reeks 085xx.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 19 sep 2013, 15:51
door Trein30
Stijn91 schreef:Volgens BFoto zijn er deze maand al 12 Desiro's in dienst gekomen, 10 daarvan van de reeks 080xx en 2 van de reeks 085xx.
Doe daar nog maar eens eentje bij: ik heb net de 08086 zien voorbijkomen op de IR-b 2837.

Dat schiet dus al aardig op, volgens mijn notities zijn van de éérste 95 in de 080xx reeks er nu 83 in dienst, en van de éérste 42 in de 085xx reeks zo'n 38 - en daarbij komen dan nog de twee exemplaren in de 080xx reeks die ik gisteren zag testrijden. Ze schieten dus al aardig op in het opleveren van die Desiro's...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 24 sep 2013, 11:39
door Trein30
Vandaag twéémaal nieuw: de stellen 08543 en 08546 reden gekoppeld de diensten IR-n 3310/3331

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 24 sep 2013, 14:14
door bobby
is er ergens terug te vinden hoeveel desiro's er al geleverd zijn?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 24 sep 2013, 15:17
door Trein30
bobby schreef:is er ergens terug te vinden hoeveel desiro's er al geleverd zijn?
De voornaamste bron momenteel zijn de spotters. Als je alle recente spots samenstelt in een lijst, heb je het volgende resultaat:

08xxx-units (3kV DC)
- Geleverd: 102 units (08001-08095; 08097; 08099-08100; 08102; 08104-08105; 08107) (nog 108 units te leveren)
- In dienst: 82 units (08001-08046; 08048-08053; 08055; 08057-08067; 08070-08078; 08086-08088; 08090-08095)

085xx-units (3kV DC/25kV AC)
- Geleverd: 52 units (08501-08552) (nog 43 units te leveren)
- In dienst: 40 units (08501-08521; 08523-08525; 08528-08532; 08534-08543; 08546)

Totaal
- Geleverd: 154 units (nog 151 units te leveren)
- In dienst: 122 units