Fyra

pietmol

Re: Fyra.

Bericht door pietmol »

Steven schreef: Die overige 90% kan het weinig schelen zolang je hen er niet persoonlijk mee lastig valt (op welke manier dan ook).

die 90% kennen de spoorwegen enkel uit het nieuws vanwege een zoveelste staking of vanwege weerom verlieslatend of vanwege de schandalig hoge vergoedingen voor de CEO's of vanwege een CEO die weer eens een super arrogant interview geeft in de 7 de dag.


voor hen hoeft NMBS niet te blijven. NMBS weg=minder belastingen betalen (althans dat denken ze...)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

Nu zeg je het zelf, ze denken inderdaad als de NMBS zou vervangen worden dat op slag alles beter is maar er is niemand die daar zijn hand voor in het vuur durft te steken.
pietmol

Re: Fyra.

Bericht door pietmol »

Steven schreef:Nu zeg je het zelf, ze denken inderdaad als de NMBS zou vervangen worden dat op slag alles beter is maar er is niemand die daar zijn hand voor in het vuur durft te steken.

neen steven, ik zeg dat zij (die 90%) vinden dat er te veel belastinggeld gaat naar een bedrijf waar ze niets mee hebben en dat blijkbaar alleen maar negatief in het nieuws komt

en dat er voor hen geen behoefte is om zo'n belastinggeld verslindend bedrijf te behouden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23069
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

pietmol schreef:
Steven schreef:Nu zeg je het zelf, ze denken inderdaad als de NMBS zou vervangen worden dat op slag alles beter is maar er is niemand die daar zijn hand voor in het vuur durft te steken.

neen steven, ik zeg dat zij (die 90%) vinden dat er te veel belastinggeld gaat naar een bedrijf waar ze niets mee hebben en dat blijkbaar alleen maar negatief in het nieuws komt

en dat er voor hen geen behoefte is om zo'n belastinggeld verslindend bedrijf te behouden.
Ja en de meeste willen een ander bedrijf om die reden maar zonder dat iemand garantie kan geven dat het beter zal gaan. In een landje als het onze waar een bedrijf waar de overheid de hand in heeft wel altijd ergens verspilling zal zijn vrees ik. Want wie wil dat de spoorwegen verdwijnen dropt ons landje zeker weten in een serieuze crisis. De overheid moet verdorie als grootste aandeelhouder is wat meer daadkracht tonen en zich gedragen als een goede huisvader maar ik vrees dat dat niet voor onmiddellijk is.
AlexNL
Berichten: 2305
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

carlos schreef:zelfs als die 4 km met ects uitgerust zijn is atb nog steeds wenselijk al was het maar om bij calamiteiten op de HSL via Roosendaal om te kunnen rijden.
De paar kilometer tussen de grens en het station van Roosendaal worden niet gedeeld met veel andere treinen, zoals het geval is bij Breda. Doorrijden naar Breda lijkt me uitgesloten, Antwerpen - Breda via Roosendaal duurt langer dan via de HSL, wat weer gevolgen heeft voor o.a. personeels- en materieelplanning.

Wanneer de HSL eruit ligt kunnen reizigers naar Roosendaal worden gebracht, vanaf daar rijden er weer treinen naar Breda, de randstad en Zeeland. Wellicht suboptimaal voor reizigers, maar zo vaak ligt de HSL er nu ook weer niet uit.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

AlexNL schreef: De paar kilometer tussen de grens en het station van Roosendaal worden niet gedeeld met veel andere treinen, zoals het geval is bij Breda. Doorrijden naar Breda lijkt me uitgesloten, Antwerpen - Breda via Roosendaal duurt langer dan via de HSL, wat weer gevolgen heeft voor o.a. personeels- en materieelplanning.
Op één van de beruchte Fyra dagen, maar toen te wijten aan wissels op de HSL, zijn de Fyra's wel die weg gereden.
Twee Thalyssen en twee Fyra's door ons dorp op een dik halfuur, we wisten niet wat we in het struikgewas zagen rijden ... :) :)

De omleidingsroute vanaf Rotterdam naar Antwerpen via de oude lijn is volgens mij nog iets langer.
Theo
Groeten vanop de Heide
franksken

Re: Fyra.

Bericht door franksken »

En ondertussen is de Fyra alweer aan het testen geslagen(tijdens de nachtuurtjes)!!!
Spijts alle discussies. :roll:
Laatst gewijzigd door franksken op 07 mei 2013, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Ook in Belgie ?
Laatst hoorde ik van een boycot door NMBS om de grens te overschrijden... en daar waren juist de storingen, dan wordt het testen beetje moeilijk natuurlijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
franksken

Re: Fyra.

Bericht door franksken »

dentheo schreef:Ook in Belgie ?
Laatst hoorde ik van een boycot door NMBS om de grens te overschrijden... en daar waren juist de storingen, dan wordt het testen beetje moeilijk natuurlijk.
Neenee,vorige week zien staan in Brussel-Noord.
dentheo
Berichten: 8274
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

haha goed teken
Theo
Groeten vanop de Heide
franksken

Re: Fyra.

Bericht door franksken »

dentheo schreef:haha goed teken
't is te hopen dat het nu beter gaat!
-Jeroen-

Re: Fyra.

Bericht door -Jeroen- »

Fabian318 schreef:Is ETCS Level 1 (wellicht Limited Supervision) niet voldoende, dan hoef er geen Radio Block Centre te komen? Net als in Belgie, waar op de eerste meters van de HSL Zuid en de gehele lijn 25N ook van Level 1 gebruik wordt gemaakt.
Probleem is dat ze in Nederland zo stom zijn geweest om op de HSL niet de mogelijkheid te hebben leven 1 en level 2 gecombineerd aan te hebben staan, en bij het omschakelen, dat het complete baanvak Hazeldonk-Grens - Rotterdam-Lombardijen resp. Rotterdam - Hoofddorp ook nog eens leeg moet zijn (of alle verkeer stilgezet moet worden) om om te schakelen van level 2 naar level 1 (en omgekeerd).

Aangezien de Inspectie Leefomgeving en Transport (opvolger van de Inspectie Verkeer & Waterstaat), nogal door is geschoten in het veiligheidsdenken is onder Level 1 de v/max van alle treinen gemaximeerd op 160 km/h. Waarom dat is weet niemand, maar ze hebben het dus wel gedaan en daarmee is Level 1 dus geen optie. Een Thalys (en voor het geval ze de V250 ooit nog aan de praat krijgen of een opvolger bestellen), mogen in dat geval dus niet sneller dan 160 km/h rijden op het Nederlandse deel van de HSL Zuid.
Steven schreef:Maar wie zegt dat NMBS vragende partij is? Wie zegt dat de NMBS een oplossing moet brengen? Ook NS is er nog en kan evengoed instaan voor het hele gebeuren.
Ter info men weet nu al dat de huidige stuurtafel van de ms96 niet voldoet om etcs in te bouwen wegens net niet groot genoeg. Men moet de afmetingen dus een beetje veranderen en bijgevolg ook de opstelling van alle toestellen aanwezig op de stuurtafel. Idem bij de breaks trouwens. Bij de eerste vernieuwde breaks had men er nog geen rekening mee gehouden, ondertussen dus wel. Je hebt dus breaks met verschillen in de stuurtafel om de etcs display er in te krijgen.
Wellicht een mooie deal. NS heeft nog bijna 50 treinstellen type DM'90 over (dieselstellen). Behoudens enkele spoorlijnen (Zwolle - Kampen, Zwolle - Enschede en Hengelo - Bad Bentheim (volledig onder de draad)), worden ze op dit moment niet meer ingezet, dus zijn er sowieso minimaal 30 treinstellen "over" Als ze niet buiten profiel zijn, kunnen ze die wellicht aanbieden als wisselgeld zolang de NMBS krap zit in haar dieselmaterieel ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13081
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

-Jeroen- schreef:Probleem is dat ze in Nederland zo stom zijn geweest om op de HSL niet de mogelijkheid te hebben leven 1 en level 2 gecombineerd aan te hebben staan, en bij het omschakelen, dat het complete baanvak Hazeldonk-Grens - Rotterdam-Lombardijen resp. Rotterdam - Hoofddorp ook nog eens leeg moet zijn (of alle verkeer stilgezet moet worden) om om te schakelen van level 2 naar level 1 (en omgekeerd).

Aangezien de Inspectie Leefomgeving en Transport (opvolger van de Inspectie Verkeer & Waterstaat), nogal door is geschoten in het veiligheidsdenken is onder Level 1 de v/max van alle treinen gemaximeerd op 160 km/h. Waarom dat is weet niemand, maar ze hebben het dus wel gedaan en daarmee is Level 1 dus geen optie. Een Thalys (en voor het geval ze de V250 ooit nog aan de praat krijgen of een opvolger bestellen), mogen in dat geval dus niet sneller dan 160 km/h rijden op het Nederlandse deel van de HSL Zuid.
Niets belet je toch om een transitie level1/level2 te leggen in die verbindingsboog in Breda? Zo ingewikkeld is dat allemaal ook weer niet hoor. Ze moeten er bij Prorail gewoon eens aan beginnen, als ze vastzitten mogen ze steeds aan Infrabel raad komen vragen :mrgreen:
AlexNL
Berichten: 2305
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Nederland heeft inmiddels wat ervaring met dual signalling: het traject Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht is uitgerust met ERTMS Level 2 en ATB-EG (leverancier Bombardier), ook de nieuwe Hanzelijn (Lelystad - Zwolle) is uitgerust met ERTMS L2 + ATB (Alstom). Het zou ProRail moeten lukken om die 4 km tussen de HSL en station Breda uit te rusten met ERTMS L2 en ATB. ;)

De ATB-eilanden op Rotterdam Lombardijen - Rotterdam Noord en Hoofddorp - Amsterdam - Watergraafsmeer zullen waarschijnlijk een hoge prioriteit krijgen, zodat internationale treinen in de toekomst geen ATB meer hoeven te hebben (en dit kan worden verwijderd bij bestaande treinen).

De belangrijkste vraag is: wanneer beginnen ze eraan? Persoonlijk heb ik het nog liever gisteren dan vandaag, en zie ik liever geen STM's verschijnen waar dat niet nodig is.
-Jeroen-

Re: Fyra.

Bericht door -Jeroen- »

Via de website van Prorail wordt je inhoudelijk niets wijzer. Vanuit de Kamerstukken komt naar voren dat het nog jaren geduld hebben is.
Het Europese recht kent een aantal verplichtingen voor Nederland inzake ERTMS invoering:
• Besluit 2012/88 van de Europese Commissie verplicht tot aanleg van ERTMS op de
vracht corridors 1 (Rotterdam naar Duitsland via Betuweroute) en 2 (Rotterdam naar
Antwerpen);
• De verplichtingen per 2015 worden gerealiseerd voor Kijfhoek en Zevenaar. Voor 2020
geldt verplichte uitrusting van de lijnen Amsterdam – Meteren (aansluiting op de
Betuweroute) en Ro"erdam – Belgische grens.
Railmap ERTMS (versie februari 2013)
Plaats reactie