NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat zou net niet mogen. Desiro's hebben normaal sluiten deuren als er gedurende een x aantal seconden niemand langskomt. Kortweg alle deuren sluiten automatisch. Er zit om die reden dan ook aan elke deur een bewegingssensor die er voor moet zorgen dat als er iemand langskomt de deur open blijft.
Pas u dus gewoon een beetje aan om in de toekomst enkel nog treinen te zien waarvan de deuren niet bestendig open blijven als de trein stilstaat aan perron. In vele andere landen is dat al de meest normale zaak, eindelijk hier dus ook.
Pas u dus gewoon een beetje aan om in de toekomst enkel nog treinen te zien waarvan de deuren niet bestendig open blijven als de trein stilstaat aan perron. In vele andere landen is dat al de meest normale zaak, eindelijk hier dus ook.
- Dieselfreak
Dus het probleem van kou wordt - hopelijk - opgelost door buitendeuren die automatisch sluiten wanneer er langer dan 15 seconden niemand passeert?
Ik vrees dat dit - zeker in het begin - voor veel problemen gaat zorgen. Mensen die denken dat ze te laat zijn, niet meer kunnen opstappen.Steven schreef:Pas u dus gewoon een beetje aan om in de toekomst enkel nog treinen te zien waarvan de deuren niet bestendig open blijven als de trein stilstaat aan perron. In vele andere landen is dat al de meest normale zaak, eindelijk hier dus ook.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
maakt die tijd maar drie keer korter, ik dacht dat ze maar een 4 a 6 seconden open bleven eens er niemand meer doorgaat.Dieselfreak schreef:Dus het probleem van kou wordt - hopelijk - opgelost door buitendeuren die automatisch sluiten wanneer er langer dan 15 seconden niemand passeert?
Ik heb nog op de Desiro gezeten in de winter en je merkt er echt niks of amper iets van van die koude als de deur open is.
Zou inderdaad geen probleem mogen vormen, naast het automatisch sluiten van de deuren zijn de luchtroosters ook anders geplaatst tov de treinen die we tot nu toe kennen in België met airco.
Dat went vanzelf: mensen zijn geneigd om te kijken naar wat anderen doen, en als iemand anders nog wel kan instappen kan de persoon die denkt dat hij z'n trein gemist heeft dat ook. Als ik me niet vergis zit er een ring met ledjes rond de knop op de deur om aan te geven dat de deur geopend kan worden. Die ledjes zouden moeten doven wanneer de deur vergrendeld is/wordt.Dieselfreak schreef:Ik vrees dat dit - zeker in het begin - voor veel problemen gaat zorgen. Mensen die denken dat ze te laat zijn, niet meer kunnen opstappen.
Dat werkt prima, zowel de LED-ring als het automatisch sluiten. Stukken beter als deuren met *alleen maar een* sluitknop, waar ik de enige ben die ze gebruikt in de winter. Krijg je gegarandeerd boze blikken. Bij de S-Bahn in Berlijn heb je ook nog materieel waar er een sluitknop is, waar dan een sticker bij hangt met het verzoek die knop ook te gebruiken in de winter, daar is het vaak nog een stukje frisser. De enige mensen die ik ken die het systeem zoals op de Desiro niet fijn vinden, draaien na 1 seizoen bij en zien het ook als een verbetering.
Edit: Stukken beter als deuren met sluitknop → Stukken beter als deuren met *alleen maar een* sluitknop
Edit: Stukken beter als deuren met sluitknop → Stukken beter als deuren met *alleen maar een* sluitknop
Laatst gewijzigd door kika op 05 okt 2013, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Er bestaat nog altijd een sluitknop hoor op de desiro, hij is geel van kleur, zoek hem maar eens op.
Blijkbaar rijden er al enkele desiro's rond waar op de binnenschermen bij de grote stations realtime informatie wordt gegeven voor aansluitingen. 'k Heb ze zelf wel nog niet gezien.
Dat zou willen zeggen dat de software voor die schermen een update heeft gekregen. Handig zeker voor de dove mensen op de trein die toch nooit een aankondiging horen. Afwachten of deze software algemeen zal worden. (kan om een test gaan ook namelijk)
Volgens BFoto zijn er deze maand al 12 Desiro's afgenomen, 6 van de reeks 080XX en 6 van de reeks 085XX.
Vandaag alwéér een nieuwe spot: de 08549 en 08551 hebben vanmorgen diensten IR-n 3310 & 3331 gereden, en zullen vanmiddag dus op diensten 3314 & 3335 rijden. 08549 ging vorige week in dienst; 08551 lijkt vandaag in dienst te zijn gegaan.
(Phew, 7 persoonlijke nieuwe spots in een week tijd, waarvan 5 in de laatste 3 dagen...!!
)
(Phew, 7 persoonlijke nieuwe spots in een week tijd, waarvan 5 in de laatste 3 dagen...!!

HalloTrein30 schreef:Vandaag alwéér een nieuwe spot: de 08549 en 08551 hebben vanmorgen diensten IR-n 3310 & 3331 gereden, en zullen vanmiddag dus op diensten 3314 & 3335 rijden. 08549 ging vorige week in dienst; 08551 lijkt vandaag in dienst te zijn gegaan.
Is het niet de 3335 die na zijn aankomst in Br-Zuid de dienst van de P8605 naar Jemelle doet?
Gr
M
Goh, ik weet het niet. Tussen de 3331 en 3314 moet deze combinatie ook nog iets doen, maar tot nog toe heb ik nog niet ontdekt welke dienst ze dan rijden. :/Marcad schreef:HalloTrein30 schreef:Vandaag alwéér een nieuwe spot: de 08549 en 08551 hebben vanmorgen diensten IR-n 3310 & 3331 gereden, en zullen vanmiddag dus op diensten 3314 & 3335 rijden. 08549 ging vorige week in dienst; 08551 lijkt vandaag in dienst te zijn gegaan.
Is het niet de 3335 die na zijn aankomst in Br-Zuid de dienst van de P8605 naar Jemelle doet?
Gr
M