Pagina 145 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 08 mei 2013, 21:29
door AlexNL
Sinds de aanrijding bij Amsterdam is er een sterke wens om binnen 10 jaar ERTMS op het ganse net uit te rollen. Budgetten hiervoor worden gereserveerd en zijn uitgesloten van bezuinigingen. De railmap ERTMS zou dus behoorlijk kunnen veranderen wanneer de daadwerkelijke uitrol van ERTMS verder wordt geconcretiseerd.

Re: Fyra.

Geplaatst: 08 mei 2013, 21:56
door Shrek
AlexNL schreef:Sinds de aanrijding bij Amsterdam is er een sterke wens om binnen 10 jaar ERTMS op het ganse net uit te rollen. Budgetten hiervoor worden gereserveerd en zijn uitgesloten van bezuinigingen. De railmap ERTMS zou dus behoorlijk kunnen veranderen wanneer de daadwerkelijke uitrol van ERTMS verder wordt geconcretiseerd.
Aha, dat is goed nieuws !

Re: Fyra.

Geplaatst: 08 mei 2013, 22:28
door -Jeroen-
Die "railmap" is alleen dus wel van februari 2013 (dus nu zo'n 3 maand definitief). Als daar een minister als Eurlings of Kroes had gezeten, had je inderdaad gelijk gehad dat dat sneller kon gaan. Gezien de staatssecretaris die er nu zit, hoef je niet te verwachten dat die er alles aan zal doen om dat met hoogste prioriteit naar voren te halen.

Re: Fyra.

Geplaatst: 08 mei 2013, 22:36
door Tijgernoot
Ik kan je verzekeren dat er meer gebeurt dan je met het blote oog kan waarnemen, maar het zijn op dit moment vooral voorbereidingen. Er wordt uiteraard bij de spoorbedrijven ook een flinke periode vooruitgewerkt (op dit moment tot 2027) en daarin is de inbouw en implementatie van het nieuwe beveiligingssysteem in infrastructuur en materieel een steeds terugkerend item.

Re: Fyra.

Geplaatst: 08 mei 2013, 22:38
door AlexNL
Shrek schreef:Aha, dat is goed nieuws !
Wel als het aankomt op interoperabiliteit. De veiligheid zal er maar marginaal door verbeteren (dankzij ATB en ATB-Vv is het kans op botsingen al bijzonder klein), de capaciteitswinst zal afhangen van hoe alles wordt ingeregeld. Met ATB is er nog capaciteitswinst te halen door blokverdichting toe te passen (wat ook gebeurt).

Re: Fyra.

Geplaatst: 09 mei 2013, 19:02
door wimkalmthout
Zojuist om 18u50 gepasseerd in Kalmthout ri Antwerpen.
Testrit zeker ?
De eerste in Belgie ?

Re: Fyra.

Geplaatst: 09 mei 2013, 20:56
door dentheo
Gemist verdorie..
Maar vorige week ook gesignaleerd in Brussel.

Re: Fyra.

Geplaatst: 10 mei 2013, 09:14
door Tijgernoot
Het is vooral interessant of er treinen worden getest die al afgenomen zijn door NS Hispeed of niet. De treinen die nog niet zijn afgenomen waren in ieder geval enkele weken geleden enkele lichtjaren verder in hun softwareversie dan de treinstellen die dat wel zijn.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 mei 2013, 00:40
door Retard
aAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh:

http://www.railpassie.org/actua.html

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 mei 2013, 02:17
door AlexNL
Er is afgelopen avond een V250 van Amsterdam via Roosendaal naar Leuven gereden om vanuit daar proefritten te gaan doen, naar verluidt op HSL 2. Het gaat om de 4802 of de 4812. Vrijdagavond zag ik vanuit mijn Fyra naar Breda een (stilstaande) V250 (nummer onbekend) op de HSL t.h.v. Lage Zwaluwe op het rechterspoor (op dat gedeelte wordt links gereden), met de frontseinen richting zuiden.

De proefritten gaan dus onverminderd door.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 mei 2013, 10:28
door Hobbes
AlexNL schreef:Er is afgelopen avond een V250 van Amsterdam via Roosendaal naar Leuven gereden om vanuit daar proefritten te gaan doen, naar verluidt op HSL 2. Het gaat om de 4802 of de 4812. Vrijdagavond zag ik vanuit mijn Fyra naar Breda een (stilstaande) V250 (nummer onbekend) op de HSL t.h.v. Lage Zwaluwe op het rechterspoor (op dat gedeelte wordt links gereden), met de frontseinen richting zuiden.

De proefritten gaan dus onverminderd door.
HSL 2 zou me verbazen aangezien de V250 niet beschikt over het TBL2 systeem dat gebruikt wordt op die lijn.
Men is blijkbaar wel proefritten aan het doen op L25N, dus die zal vanuit Leuven en de luchthaven naar L25N rijden.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 mei 2013, 10:50
door Steven
En tussen Mechelen, Luchthaven en Leuven kan hij dan ook ineens op ETCS level 1 rijden.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 mei 2013, 10:59
door dentheo
Kan hij doorrijdend van level 1 op 2 of zit er nog een stukje memor tussen ?

Shrek, ik zit te wachten op pendeltest Breda Noorderkempen , kan men in één dag 50 keer de overgang Belgie Nederland en vice versa testen....
Eventueel met twee Fyra's , kan men gelijk de "performance" van GSM-R overgang testen.

Kunnen jullie de dialoog tussen trein en vaste wal volgen op scherm in Brussel ?

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 mei 2013, 11:10
door Steven
heel de L25N, 36C, 36, 36N staat op level 1 er komt daar geen level 2 van ETCS voor op dit moment.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 mei 2013, 11:15
door dentheo
sorry domdomdom...ook doorheen kelder in Zaventem ?