Pagina 146 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 22 okt 2013, 21:12
door Steven
Waarschijnlijk even naar Vorst rijtuigen en terug zoals de andere samenstellingen op deze verbinding ook doen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 23 okt 2013, 00:29
door Rob
Maandag 21/10 was desiro-hoogdag: ik reisde ermee van Heverlee naar Ottignies, van Dinant naar Bertrix, van Bertrix naar Florenville en van Ottignies naar Heverlee. Ook had ik het geluk om een gerenoveerde break te hebben van Ottignies naar Dinant, en een M6 van Marbehan naar Ottignies. Een feest voor mijn meereizende fiets.

Ik ben dus een desiro-fan. Alleen jammer dat de toiletten zo onbetrouwbaar zijn. Het gevecht van de TBG met het alarmsignaal op de desiro van Dinant naar Bertrix was komisch om te zien. Blijkbaar spoelde het toilet niet meer door, maar gingen toch meerdere (mannelijke) passagiers hun patatjes afgieten. Nochtans lichtte het wc-pictogram rood op en kon de deur niet meer op slot. De TBG heeft dan maar de deur vergrendeld met zijn sleutel omdat hij er, nochtans met de papieren gebruiksaanwijzing in de hand, niet in slaagde het alarmsignaal te doen zwijgen en het toilet te laten doorspoelen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 23 okt 2013, 22:49
door Lukas
Hoi,

Vandaag zag ik voor het eerst Desiro 08083 in Leuven.Spijtig genoeg was dit stel al bekladderd met graffiti Ook maakte ik een retourtje Leuven - Brussel met de volgende stellen: 08073 en 08078.

Lukas

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 25 okt 2013, 20:22
door Stijn91
Al 17 nieuwe stellen afgenomen deze maand.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 okt 2013, 18:45
door Accelerat
Ik reis geregeld Antwerpen-Brussel(-Charleroi) en ben die Desiro's echt kotsbeu. Wat is er in vredesnaam gebeurt met de M6-treinen? Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity. :x

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 okt 2013, 19:32
door Trein30
Accelerat schreef:Ik reis geregeld Antwerpen-Brussel(-Charleroi) en ben die Desiro's echt kotsbeu. Wat is er in vredesnaam gebeurt met de M6-treinen? Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity. :x
Tiens... nochtans zie ik méér dan genoeg M6ssen hier voorbij bollen op weekdagen.

Tegenwoordig is de regeling meestal:

Tijdens de week:
L/IR-b: Desiro, behalve 's avonds wanneer de IR-b door IR-d wordt vervangen, die dan weer door MS-80 gereden worden
IR-d: MS-80 (dacht ik toch)
IR-i: MS-96 of HLE-18/27 + M6
IR-n: het merendeel HLE-21 + M5, voor de rest MS-86 of Desiro
IC-B: HLE-28 + ICR
IC-I: de meest bonte mix: MS-75 of Desiro of HLE-18/27 + M6
IC-N: HLE-18/27 + M6, behalve wanneer het MS-66/70TH/73/73CR of MS-75 is.

Tijdens het weekend echter, zijn er tegenwoordig geen M6ssen meer tussen Antwerpen en Brussel, dan is het allemaal Desiro op de IC-I, en MS-86 of MS-96 op de IR-n...

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 okt 2013, 19:53
door Stijn91
Trein30 schreef:
Accelerat schreef:Ik reis geregeld Antwerpen-Brussel(-Charleroi) en ben die Desiro's echt kotsbeu. Wat is er in vredesnaam gebeurt met de M6-treinen? Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity. :x
Tiens... nochtans zie ik méér dan genoeg M6ssen hier voorbij bollen op weekdagen.

Tegenwoordig is de regeling meestal:

Tijdens de week:
L/IR-b: Desiro, behalve 's avonds wanneer de IR-b door IR-d wordt vervangen, die dan weer door MS-80 gereden worden
IR-d: MS-80 (dacht ik toch)
IR-i: MS-96 of HLE-18/27 + M6
IR-n: het merendeel HLE-21 + M5, voor de rest MS-86 of Desiro
IC-B: HLE-28 + ICR
IC-I: de meest bonte mix: MS-75 of Desiro of HLE-18/27 + M6
IC-N: HLE-18/27 + M6, behalve wanneer het MS-66/70TH/73/73CR of MS-75 is.

Tijdens het weekend echter, zijn er tegenwoordig geen M6ssen meer tussen Antwerpen en Brussel, dan is het allemaal Desiro op de IC-I, en MS-86 of MS-96 op de IR-n...
Ze moeten de Desiro's van de IC-verbindingen halen, er is voldoende materiaal mogelijk voor de IC maar geen Desiro.

Is het mogelijk dat LLN-Binche met Desiro zal zijn ipv. 18+M6+18?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 okt 2013, 20:00
door Eimai
Accelerat schreef:Ik reis geregeld Antwerpen-Brussel(-Charleroi) en ben die Desiro's echt kotsbeu. Wat is er in vredesnaam gebeurt met de M6-treinen? Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity. :x
Volgens mij eerder een gevolg van het verdwijnen van een groot deel van de klassiekjes. Er zijn niet onmiddellijk M6'en beschikbaar om dat over te nemen, en tot de nieuwe dienstregeling kon het sowieso niet voor sommige treinen omdat ze dan op hun beurt weer aan de beurtregelingen van het personeel moeten zitten (niet elke treinbestuurder kan ermee rijden). Dus laten we nog even afwachten wat de nieuwe dienstregeling in december met zich gaat brengen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 okt 2013, 20:15
door loic1811
Ik begrijp accelerat zijn frustratie . Tot juni 2013 was de 2015 ook altijd met M6en nu 3 desiro's . Dus in plaats van die trein te nemen ga ik maar over de luchthaven naar Antwerpen-Centraal . Ik ben wel iets langer onderweg maar ik heb wel vééél meer comfort :)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 28 okt 2013, 08:59
door carlos
Accelerat schreef: Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity. :x

volledig mee eens.

ik begrijp trouwens niet wie er bij NMBS op het idee gekomen is om 305 motorstellen van dit type te bestellen.

men had veel beter slechts 150 motorstellen van dit type besteld, en 150 andere motorstellen (dubbeldek, of enkeldek met I11 interieur)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 28 okt 2013, 17:01
door Shrek
carlos schreef:
Accelerat schreef: Desiro's zijn prima stoptreinen, maar verschrikkelijk als InterCity. :x

volledig mee eens.

ik begrijp trouwens niet wie er bij NMBS op het idee gekomen is om 305 motorstellen van dit type te bestellen.

men had veel beter slechts 150 motorstellen van dit type besteld, en 150 andere motorstellen (dubbeldek, of enkeldek met I11 interieur)
Waarom zo weinig? Nu zullen het er gewoon 300 van elk worden.
Alleen zit je dan tijdelijk met een wanverhouding.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 28 okt 2013, 17:18
door groentje
Er zijn nog veel stoptreindiensten die door Desiro kunnen worden uitgevoerd in de plaats van MS96, Break of (gemoderniseerde) klassiekjes. Daarvoor zijn ze gemaakt, maar inderdaad, haal die van IC-verbindingen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 29 okt 2013, 12:38
door ronny
groentje schreef:Er zijn nog veel stoptreindiensten die door Desiro kunnen worden uitgevoerd in de plaats van MS96, Break of (gemoderniseerde) klassiekjes. Daarvoor zijn ze gemaakt, maar inderdaad, haal die van IC-verbindingen.
Antwerpen-Brussel is toch maar 1/2 uurtje, en desiro's waren toch bestemd voor reizigers die maar 1/2 uur in de trein moesten zitten tot Brussel. :mrgreen:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 29 okt 2013, 12:51
door overweg13
Daar gaat het niet om. Als je een IC neemt, verwacht je een volwaardige trein, gen metro. Je betaalt bijvoorbeeld al snel enkele euro's meer als je in eerste klas reist; dan mag je ook iets extra krijgen. Dat is bij de desiro niet het geval.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 29 okt 2013, 19:58
door ronny
overweg13 schreef:Daar gaat het niet om. Als je een IC neemt, verwacht je een volwaardige trein, gen metro. Je betaalt bijvoorbeeld al snel enkele euro's meer als je in eerste klas reist; dan mag je ook iets extra krijgen. Dat is bij de desiro niet het geval.
Als je alleen een L-trein (desiro) kunt nemen in je stopplaats heb je die mogelijkheid ook niet als eerste klas reiziger. Waarom moet een reiziger die in een druk station de trein neemt voor 30 minuten meer comfort krijgen dan een reiziger die in een klein station de trein neemt voor 30 minuten?