Re: Fyra.
Geplaatst: 13 mei 2013, 11:17
Ook daar ja. Dat is het eerste station met klassieke signalisatie in Vlaanderen dat ETCS heeft.
Ik denk het niet, het RBC hoeft normaal ook helemaal niet gemonitord te worden. Maar dan nog is eigenlijk enkel het treingedeelte van belang. De vaste apparatuur werkt gewoon. Ook de capaciteit van de GSM-R is normaal gezien geen probleem, tenzij ze daar met 20 treinen tegelijk de grens gaan oversteken.dentheo schreef:Kan hij doorrijdend van level 1 op 2 of zit er nog een stukje memor tussen ?
Shrek, ik zit te wachten op pendeltest Breda Noorderkempen , kan men in één dag 50 keer de overgang Belgie Nederland en vice versa testen....
Eventueel met twee Fyra's , kan men gelijk de "performance" van GSM-R overgang testen.
Kunnen jullie de dialoog tussen trein en vaste wal volgen op scherm in Brussel ?
"normaal" en "gewoon"werkt natuurlijk alles en moet je nergens naartoe kijken.Shrek schreef: Ik denk het niet, het RBC hoeft normaal ook helemaal niet gemonitord te worden. Maar dan nog is eigenlijk enkel het treingedeelte van belang. De vaste apparatuur werkt gewoon. Ook de capaciteit van de GSM-R is normaal gezien geen probleem, tenzij ze daar met 20 treinen tegelijk de grens gaan oversteken.
Ik denk dat je daarvoor bij het RBC zelf moet zijn. Het is inderdaad nuttig om te debuggen bij problemen. Maar in dit geval lijkt het mij toch nog veel nuttiger gewoon te kijken wat er in de trein zelf gebeurt.dentheo schreef:"normaal" en "gewoon"werkt natuurlijk alles en moet je nergens naartoe kijken.Shrek schreef: Ik denk het niet, het RBC hoeft normaal ook helemaal niet gemonitord te worden. Maar dan nog is eigenlijk enkel het treingedeelte van belang. De vaste apparatuur werkt gewoon. Ook de capaciteit van de GSM-R is normaal gezien geen probleem, tenzij ze daar met 20 treinen tegelijk de grens gaan oversteken.
Bij proeven lijkt mij dat toch ietsje anders.."komt de aanvraag binnen ? ja Nee Waarom niet ?" /"reageren we snel op aanvraag, ja , nee, waarom soms wel, soms niet ?" zonder monitoring kom je daar niet uit en het is een prachtige leerschool.
van wie is die RBC ? Is die van jullie of hebben beide landen er één ?Shrek schreef: Ik denk dat je daarvoor bij het RBC zelf moet zijn. Het is inderdaad nuttig om te debuggen bij problemen. Maar in dit geval lijkt het mij toch nog veel nuttiger gewoon te kijken wat er in de trein zelf gebeurt.
en "normaal" en "gewoon" zijn helemaal niet zo normaal en gewoon bij de Fyra hoor
Eén in Berchem en één in Nederland ja.dentheo schreef:van wie is die RBC ? Is die van jullie of hebben beide landen er één ?Shrek schreef: Ik denk dat je daarvoor bij het RBC zelf moet zijn. Het is inderdaad nuttig om te debuggen bij problemen. Maar in dit geval lijkt het mij toch nog veel nuttiger gewoon te kijken wat er in de trein zelf gebeurt.
en "normaal" en "gewoon" zijn helemaal niet zo normaal en gewoon bij de Fyra hoor
Waren dat niet Herent, Kortenberg, Diegem, en co?Steven schreef:Ook daar ja. Dat is het eerste station met klassieke signalisatie in Vlaanderen dat ETCS heeft.
In Nederland hanteren we de volgende definitie: Wij kennen knooppunten en halten langs de vrije baan (beiden zijn stations). Een knooppunt is een station van waaruit men meer dan twee richtingen op kan naar een volgend station, en een halte maar een of twee. Probleempje: Amsterdam Centraal is volgens deze definitie een halte: men kan slechts naar Amsterdam Sloterdijk in Westelijke richting en Muiderpoort naar het Oosten... Die gekke 'Ollanders ook...!dentheo schreef:Is het verschil tussen station en stopplaats nog altijd dat een station minstens één wissel heeft ?
Tanguy Veys schreef:onderzoek en rapporten nog niet klaar. externe toetsing via audit. kan belangrijk zijn in juridische strijd.
edit:#NMBS durft ondanks krachtige taal en gestelde termijn nog steeds niet stekker uit #Fyra te trekken en voor volwaardig alternatief te zorgen
/editMinister Jean-Pascal Labille: NMBS zal op basis van rapport adviesbureau omtrent Fyra ten vroegste eind mei 2013 beslissing nemen
Volgens minister werd inzake schadeclaims wegens laattijdige levering het voorziene plafond reeds bereikt
msts.be schreef:100% gelijk. Ik was er nog onlangs over aan het nadenken: alhoewel er wel kwalitatieve Duitse kledingsmerken (Hugo Boss) zijn, zal zowel een man als vrouw nog altijd liever Armani/Versace of een pak van een top Italiaans merk willen dragen dan van een Duits merk. Idem voor koffie: een koffie gemaakt door een échte Italiaanse barista zal altijd beter smaken dan een Duitse koffie. Veel mensen zullen ook de Italiaanse keuken verkiezen boven de Duitse specialiteitensammarco1 schreef:Echt jammer dat die trein nu zo een afgang maakt... Nu om te zeggen dat italie alleen maar brol maakt vind ik er wel wat over. Ik ben akkoord als men zegt dat Italiaanse dingen iets minder kwalitatief zijn dan duitse rommel. Maar vergeet niet dat ook Italie in sommige industriele dingen marktleider is. De nieuwe Fiat 500 is wel een succes verhaal bvb. Ferrari maakt motoren om u tegen te zegen, Buggatti om maar even een topmerk te noemen. Daar staan we toch allemaal met bewondering naar te kijken niet ? Neem de Stoomlok 12006 uitgerust met kleppen ipv stoomschuif. Was een italiaanse vinding. De Directe injectie voor dieselwagens. Zo dommerikken zijn het ook niet hé.
De finesse ontbreekt ze. De totale eind afwerking. Mischien dat Belgische of nederlandse Technici deze extra finesse nog aan die trein kunnen aanbrengen, word het mischien toch nog een goed product.En uiteindelijk hebben de Italiaanse treinen ook veel zaken bijgebracht: zonder Fiat was er geen Pendolino (ETR450), zonder Pendolino geen opvolgers (geen Cisalpino, geen Virgin Pendolino, geen Cisalpino Due). Uiteindelijk hebben die eerste Pendolino's het toch goed gedaan, en dat voor een techniek die toen nog in de kinderschoenen stond.
Sterker nog: ik durf zelfs stellen dat eigenlijk de Fiat/Alstom-techniek de enige kantelbak is die deftig werkt. De electro-mechanische versie van ADTranz/Bombardier heeft áltijd met pannes gesukkeld: op de Duitse reeksen 611/612 is die meestal afgezonderd, omdat die toch niet deftig werkt en de uiteindelijke tijdswinst niet zoveel opbrengt.
Naast de Fiat 500 nog andere iconen: veel mensen koesteren nog altijd liever een Vespa (klein beginnen hé), Aprilia of een Ducati dan een BMW Motorrad
Een Italiaanse motor straalt tenminste iets uit, terwijl die Beemer-moto u gewoon van A naar B brengt.
Dus, conclusie: Italiaanse producten moeten zeker niet onderdoen voor Europese concurrenten, integendeel zelfs. Maar het is nu net ongelukkig dat er 1 bedrijf (AnsaldoBreda) in het nieuws komt waardoor het lijkt dat alle Italiaanse producten (en in het bijzonder treinen) rommel zijn.