Re: Fyra.
Geplaatst: 16 mei 2013, 12:42
tekst verwijderd...
Je bedoelt die trein van Siemens die in december 2011 in commerciële dienst had moeten gaan rijden waarvan Deutsche Bahn niet verwacht dat ze gaan rijden tot minstens 2016?neigezug schreef:Het zijn niet alleen de treinstellen die een probleem vormen.De commerciële politiek à la SNCF met de reserveringsplicht deugt nog minder.de hulp van Deutsche Bahn (zoals Arriva dit noemt) is wel echt nodig om van dit euvel vanaf te geraken.Laat 100 jaar na WO1 de Duitsers maar gerust binnenkomen met de ICE.
Alfa Romeo, Fiat, Vespa, allemaal roestbakken. Probeer daar maar eens een winter mee te overleven.masertje schreef:hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!!![]()
de fiat 500 is sowieso een icon en italiaanse producten hebben toch meer flair dan duitse, alleen de klank al
Ik ben zelf een groot fan van de vespa´s, heb er al verschillende gehad en vaak neem ik mijn vespa mee en ga dan in belgie touren of andere plekken in nederland, zeker nu het mooie weer er weer aankomt vind ik dat een fantastische bezigheid. Trouwens als er anderen zijn die ook geinteresseerd zijn in die mooie vespa´s, ik heb de de vespa hier gekocht. Misschien nog een tip voor andere Vespa en/of andere scooter/auto liefhebbers want je kan de fiat 500 er ook op vinden!
Dan zie ik veel liever dat men voor de Taurussen met Railjets gaat (of eigenlijk nog beter: men deze trekduwtreinstammen meteen had besteld). 230 km/h in de reizigersdienst is snel genoeg voor de relatief korte HSL die er is.deadlock schreef:Je bedoelt die trein van Siemens die in december 2011 in commerciële dienst had moeten gaan rijden waarvan Deutsche Bahn niet verwacht dat ze gaan rijden tot minstens 2016?neigezug schreef:Het zijn niet alleen de treinstellen die een probleem vormen.De commerciële politiek à la SNCF met de reserveringsplicht deugt nog minder.de hulp van Deutsche Bahn (zoals Arriva dit noemt) is wel echt nodig om van dit euvel vanaf te geraken.Laat 100 jaar na WO1 de Duitsers maar gerust binnenkomen met de ICE.
Goed plan.
Tegenwoordig is dat toch wel wat verbeterd. Het is niet meer zoals pakweg vijfendertig jaar geleden.deadlock schreef:Alfa Romeo, Fiat, Vespa, allemaal roestbakken. Probeer daar maar eens een winter mee te overleven.masertje schreef:hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!!![]()
de fiat 500 is sowieso een icon en italiaanse producten hebben toch meer flair dan duitse, alleen de klank al
Ik ben zelf een groot fan van de vespa´s, heb er al verschillende gehad en vaak neem ik mijn vespa mee en ga dan in belgie touren of andere plekken in nederland, zeker nu het mooie weer er weer aankomt vind ik dat een fantastische bezigheid. Trouwens als er anderen zijn die ook geinteresseerd zijn in die mooie vespa´s, ik heb de de vespa hier gekocht. Misschien nog een tip voor andere Vespa en/of andere scooter/auto liefhebbers want je kan de fiat 500 er ook op vinden!
Dan zie ik veel liever dat men voor de Taurussen met Railjets gaat (of eigenlijk nog beter: men deze trekduwtreinstammen meteen had besteld). 230 km/h in de reizigersdienst is snel genoeg voor de relatief korte HSL die er is.[/quote]-Jeroen- schreef:Goed plan.
Ik heb gisteren Bombardier in Zürich bezocht. Die nieuwe Zwitserse dubbeldekkers hebben daar inmiddels ook al twee jaar vertraging. Voor een deel is dat ook een gevolg van spoorwegrenaissance in Europa. Bombardier heeft bijvoorbeeld een orderboek dat voor 4 jaar vol zit. Dat wil onder andere wel zeggen dat er niet zomaar ergens vrije capaciteit is, en als een project een beetje vertraging oploopt het dan meteen ook op andere projecten zijn weerslag heeft...deadlock schreef: Ben ik met je eens maar ik wilde alleen illustreren dat het niet alleen een probleem is van Italiaanse fabrikanten. De Talent-2 heeft ook ik weet niet hoe lang geduurd voordat het ding toelating kreeg.
Geen idee wie "we" zijn, maar ik neem aan dat je vooral voor jezelf spreekt.Peter Eijkman schreef:In Nederland hanteren we de volgende definitie: Wij kennen knooppunten en halten langs de vrije baan (beiden zijn stations). Een knooppunt is een station van waaruit men meer dan twee richtingen op kan naar een volgend station, en een halte maar een of twee. Probleempje: Amsterdam Centraal is volgens deze definitie een halte: men kan slechts naar Amsterdam Sloterdijk in Westelijke richting en Muiderpoort naar het Oosten... Die gekke 'Ollanders ook...!dentheo schreef:Is het verschil tussen station en stopplaats nog altijd dat een station minstens één wissel heeft ?
Toch even het woord 'volstaat' in een beter perspectief plaatsen.bobby schreef: voor een trein Breda - Noorderkempen - (eventueel Antwerpen Luchtbal) - Antwerpen Centraal volstaat het om ECTS+(stm)ATB in de AM96 in te bouwen.
AM96-400 werkt op 3000V en 25kV;
1500 V wordt ook verdragen (reed in 1997 tot in Maastricht)
voor een uurse dienst heb je (zonder rekening te houden met reserve materieel) slechts 2 motorstellen nodig
waarop wacht NMBS om er 10 te upgraden?
met 10 stuks heb je zeker voldoende
om tijdens de piekuren met 2 gerkoppelde stellen te rijden;
om tijdens de piekuren een half-uurse dienst in te leggen
om reserve materieel te hebben.
Naar 't schijnt zou er deze week een persconferentie zijn... wait and see...odul schreef:Hoe zit het nu met die FYRA???
De 3 maanden respijt zijn allang om!!
En het blijft plots muisstil aan de kant van de NMBS.
Misschien moet ik één van mijn vorige berichten eens terug bovenhalen...
Iets van... hou me tegen of ik doe ze een ongeluk...alias Descheemaeker.
Om daarna de kop in het zand te steken.
Veel geblaat en weinig wol.
Het is toch zooooo voorspelbaar.
nahoj schreef:Toch even het woord 'volstaat' in een beter perspectief plaatsen.bobby schreef: voor een trein Breda - Noorderkempen - (eventueel Antwerpen Luchtbal) - Antwerpen Centraal volstaat het om ECTS+(stm)ATB in de AM96 in te bouwen.
AM96-400 werkt op 3000V en 25kV;
1500 V wordt ook verdragen (reed in 1997 tot in Maastricht)
voor een uurse dienst heb je (zonder rekening te houden met reserve materieel) slechts 2 motorstellen nodig
waarop wacht NMBS om er 10 te upgraden?
met 10 stuks heb je zeker voldoende
om tijdens de piekuren met 2 gerkoppelde stellen te rijden;
om tijdens de piekuren een half-uurse dienst in te leggen
om reserve materieel te hebben.
Het bestaande materieel uitrusten met ETCS is niet gebeurd van vandaag op morgen - de wijziging is behoorlijk ingrijpend. En de homologatie in Nederland, Frankrijk èn België zou gemakkelijk 2 jaar in beslag nemen.
Rijden met materieel met vmax=160km/h op een hogesnelheidslijn is overigens gèèn goede lange-termijn oplossing.
Zoals anderen schreven, zal MR96 uitgerust worden met ETCS, net zoals een hoop andere materieelreeksen. Ik ken de planning niet uit het hoofd, maar het volledige project (studie, prototype, homologaties en serie-ombouw van ieder van die reeksen) zal tussen 2013 en 2025 plaats vinden.
Mijns inziens moet de huidige lancune ingevuld worden met een eenvoudige korte-termijn oplossing (en die bestaat helaas nìet voor de HSL met snelheid boven 160km/h => Traxx en/of HLE11 op klassiek spoor, zoals voorheen), en moet er ondertussen gewerkt worden aan een goed gefundeerde lange-termijn oplossing (zoals dat 10 jaar geleden eigenlijk al had gemoeten).
Al de rest is gepruts in de marge, waarbij er van de ene naar de andere non-oplossing zal gezwalpt worden, op zijn Echternachs.