Pagina 16 van 28
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 12 nov 2013, 19:51
door msts.be
groentje schreef:omwille van de I10-en (misschien een vergissing bij het invoeren, maar toch...)
Als men nu eens alle I6 en I10 had gepimpt naar 200 dan had men dit probleem niet meer.. bij de ÖBB waren de meeste Eurofima's ook 160, maar vanaf het Upgrading programma zijn die dan ook opgevoerd naar 200.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 12 nov 2013, 20:33
door nahoj
Wallorail heeft nog een detail vergeten fotograferen (tenzij het nog niet aangebracht was), die de herkenbaarheid moet vergroten, vooral als je te dicht bij de lengte-as van het rijtuig(enstel) staat.
Let eens op de hoeken van de kasten, onderaan, wanneer je er één ziet.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 12 nov 2013, 20:43
door Steve
Toch verwed ik m'n kop erop dat het niet al te lang zal duren voor we de eerste foto zullen zien van een gewone M6 in een 200-stam...
Overigens: wat houden de aanpassingen van de betrokken rijtuigen precies in? Zou het veel kwaad kunnen als een niet-aangepast rijtuig een paar (relatief korte) ritjes op de HSL met 200 km/h meegestuurd wordt?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 12 nov 2013, 22:04
door The_Knitter
Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 12 nov 2013, 22:07
door rvdborgt
The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
506 en 529 kruisen elkaar in Brussel. Daar heb je dus al twee stammen voor nodig...
Groetjes,
Rian
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 12 nov 2013, 22:14
door 260689
The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 12 nov 2013, 22:20
door The_Knitter
rvdborgt schreef:The_Knitter schreef:Ik begreep dat deze 6 M6rijtuig-rammen voor 200km/h in vaste omlopen gaan rijden. Als één rijtuig uit een ram onderhoud nodig heeft, gaat de hele ram richting de werkplaats, en worden geen rijtuigen uitgewisseld.
Dat zou moeten voorkomen dat er verkeerde rijtuigen in een ram gaan komen. Benieuwd of ze dat ook volhouden.
Vooreerst zou één ram gaan rijden in IC 506 - IC 529, en in de loop van 2014 met meer M6-rammen in meer vaste omlopen (één spitsrit heen, en één spitsrit terug)
506 en 529 kruisen elkaar in Brussel. Daar heb je dus al twee stammen voor nodig...
Groetjes,
Rian
Hm, dan klopt mijn informatie niet. Ik heb het letterlijk overgenomen wat mij werd gemeld van een bron die meestal wel te vertrouwen is. Zal eens nader informeren.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 12 nov 2013, 22:57
door overweg13
260689 schreef:
Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.
4 A-rijtuigen per rijtuigenstel? Dat lijkt me wel bijzonder veel!
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 13 nov 2013, 14:30
door 260689
overweg13 schreef:260689 schreef:
Er gaan 2 ramen in omloop zijn. dit zijn dus al totaal van 7+7 = 14 B rijtuigen, 4+4= 8 A rijtuigen en 1+1=. 2 B rijtuigen. Dan heb je van uw totaal 60 HV's al 22 gebruikte rijtuigen en dan heb je nog 38 rijtuigen over. Maak daar 2 reserve ramen mee met dezelfde samenstelling heb je in totaal 16 rijtuigen op overschot voor onderhoud en piekuurtreinen te versterken (ze hebben grote reserves opgebouwd). Dus we zien wel wat er gebeurt en komt.
4 A-rijtuigen per rijtuigenstel? Dat lijkt me wel bijzonder veel!
2 per rijtuigenstel.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 13 nov 2013, 16:26
door Steven
Dan is het niet 4+4 maar 2+2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 13 nov 2013, 18:59
door trainspotterstef
Foto's op Wallorail van die M6 200 is van mij
Was in een rapte dat ik ze gemaakt heb
Was in Lichtervelde afgelopen zondag toen ik van Diksmuide terug kwam die met de M6 ging naar De Panne
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 13 nov 2013, 19:37
door 260689
Steven schreef:Dan is het niet 4+4 maar 2+2
Idd, typefout van mij. Mijn excuses.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 17 nov 2013, 23:36
door benoit
Momenteel zit er een 1e klasse rijtuig met 200-sticker in een stam van 5M6+27
Op weekdagen: P7015 die overgaat in IR3605 van Poperinge naar Antwerpen Centraal en in P8083 van Kortrijk naar Poperinge
Tijdens de weekends: IC2307 en IC2317 van Poperinge naar Lokeren / IC2333 en IC2339 van Lokeren naar Poperinge
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 19 nov 2013, 16:07
door HijDieHetWeet
De eerste volledige littera zal, als alles goed gaat, op 21/11 proefritten doen op HSL2. Commercieel begin december.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Geplaatst: 19 nov 2013, 17:17
door Steve
HijDieHetWeet schreef:De eerste volledige littera zal, als alles goed gaat, op 21/11 proefritten doen op HSL2. Commercieel begin december.
Begin december als in "bij de nieuwe dienstregeling", of ook al eerder?