Re: Goederentrein met chemische lading ontploft in Schellebe
Geplaatst: 20 mei 2013, 16:20
Maar er zijn een aantal kanalen die dit streamen, kijk eens op http://railroadradio.net/Jeroen schreef:Amerikaanse VHF reikt niet tot hier, hé
Maar er zijn een aantal kanalen die dit streamen, kijk eens op http://railroadradio.net/Jeroen schreef:Amerikaanse VHF reikt niet tot hier, hé
Ik denk dat er een 50tal liggen. Vooral op de hoofdlijnen richting binnenland.dentheo schreef:Over hoeveel van die dingen spreken we dan in Belgie een dozijn, honderdtal ?
Ik denk dat dit nogal veel is.Dit heeft enkel nut op grote assen;Shrek schreef:Ik denk dat er een 50tal liggen. Vooral op de hoofdlijnen richting binnenland.dentheo schreef:Over hoeveel van die dingen spreken we dan in Belgie een dozijn, honderdtal ?
Hoezo?nighttrain schreef:Ik denk dat dit nogal veel is.Dit heeft enkel nut op grote assen;
Een warme asbus komt niet zomaar ineens,het is een proces van tijd. En op assen met veel goederenvervoer. daar de asbussen lijden onder de lasten op de wagons. Dus als bv een rollager stuk gaat kan je na enkele tijd opwarming krijgen.Jeroen schreef:Hoezo?nighttrain schreef:Ik denk dat dit nogal veel is.Dit heeft enkel nut op grote assen;
Het zijn er zelfs meer dan 50. Ze liggen op alle sporen in de richting van de grote stations. Je geraakt met een warme asbus niet binnen (op normaalspoor) in stations als Brugge, Sint-Niklaas, Aarschot,... Verder zijn de HSL's ook goed voorzien van DWBC's (zoals we ze hier noemen) en liggen ze ook bij het binnenrijden van Beligë. Ook de grote havens rij je niet buiten zonder detectie.nighttrain schreef:Ik denk dat dit nogal veel is.Dit heeft enkel nut op grote assen;Shrek schreef:Ik denk dat er een 50tal liggen. Vooral op de hoofdlijnen richting binnenland.dentheo schreef:Over hoeveel van die dingen spreken we dan in Belgie een dozijn, honderdtal ?
Zelf vind ik dat op voorhand niet zo logisch dat een tijdelijke snelheidsbeperking wordt opgepikt, maar laten we hopen dat dat wel gebeurd.. ETCS zelf is namelijk software. Software wordt geschreven door iemand van ICT en niet door iemand die gaat over de veiligheidheid en de planning. Die zijn hooguit opdrachtgever. Daarnaast zit er in vrijwel alles software bugs (fouten).twist297 schreef:Het is natuurlijk logisch dat als er een tijdelijke snelheidsbeperking is, dat deze ook in ETCS wordt toegepast. Wat jij suggereert is iets dat niet kan, totaal tegen de veiligheid. Hiervoor zijn er 2 pakketten, namelijk P65(Temporary Speed Restriction) en P66(Temporary Speed Restriction Revocation).-Jeroen- schreef:Is het natuurlijk nog wel de vraag hoe ETCS omgaat met bijvoorbeeld een tijdelijke snelheidsverlaging vanwege werkzaamheden of de slechte kwaliteit van de infrastructuur. Als ETCS dan alleen controleert op de baanvaksnelheid, heb je er nog niets aan bij een tijdelijke snelheidsbeperking.
Voor het grensoverschrijdend personen- en goederenverkeer is ETCS een meerwaarde wegens 1 systeem aan boord, maar dan is het natuurlijk wel handig als er wel 1 subversie gebruikt wordt.
Deze ga ik even beantwoorden in de ETCS-topic-Jeroen- schreef: Zelf vind ik dat op voorhand niet zo logisch dat een tijdelijke snelheidsbeperking wordt opgepikt, maar laten we hopen dat dat wel gebeurd.. ETCS zelf is namelijk software. Software wordt geschreven door iemand van ICT en niet door iemand die gaat over de veiligheidheid en de planning. Die zijn hooguit opdrachtgever. Daarnaast zit er in vrijwel alles software bugs (fouten).
Met die verschillende versies:
1. Hoe kan je uitleggen, dat een Traxx met ETCS (rode variant van geleased door NS Hispeed) wel in Nederland op de HSL Zuid mag, maar diezelfde loc met ETCS niet in België op de HSL mag komen?
2. Hoe kan je uitleggen, dat een Traxx met ETCS (groene variant geleased door de NMBS) niet in Nederland op de HSL Zuid mocht komen ?
3. Hoe kan je uitleggen, waarom de V250 wel met ETCS op de HSL Zuid/Lijn 4 mocht komen, maar niet op lijn 26N ?
Er zijn dus blijkbaar verschillende subversies in omloop, die niet overeen komen. Daarom vind ik het dus niet heel gek om te concluderen dat het wel "handig" is als men in ieder geval zorgt voor dezelfde versie op de infrastructuur en het materieel.
Exploitatiegewijs kan dat natuurlijk zonder veel kosten (de trein staat nu bijna een uur te niksen in Aalst), maar je beperkt de exploitatie-uren wel (niets na 19 u en in het weekend), en van een verbinding met de NZV is er nog geen sprake...jens123 schreef:Bij ons op de depot gaat er de ronde dat men binnenkort de verbinding Aalst-Braine L'Alleud zou willen verlengen tot Schellebelle, waar er zou gekeerd worden.
Dit zijn echter geruchten, nog niks officieel.
De geruchten die ik hoorde hadden het over een totaal aparte pendel Aalst-Schellebelle-Dendermonde. We zullen wel zien zekerjens123 schreef:Bij ons op de depot gaat er de ronde dat men binnenkort de verbinding Aalst-Braine L'Alleud zou willen verlengen tot Schellebelle, waar er zou gekeerd worden.
Dit zijn echter geruchten, nog niks officieel.