GEN komt later klaar ;-)
Re: GEN komt later klaar ;-)
De kleuren in bovenstaand filmpje zijn in mijn ogen de NMBS-kleuren. Het zou toch fijn zijn dan de kleuren van het GEN-materieel verschillend is als dat van de NMBS. Alleen hopen dat de GEN-Desiro in en rond Brussel blijft en de NMBS-Desiro voor andere L-treinen wordt gebruikt...
Bij de NMBS weet je nooit. Die durven evengoed een IC-dienst met Desiro's gaan rijden...
Bij de NMBS weet je nooit. Die durven evengoed een IC-dienst met Desiro's gaan rijden...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: GEN komt later klaar ;-)
mm dat is nog niet zo straf hoor, met sprinters zijn zowat heel hun loopbaan (op een paar kleine details na) toch altijd stoptreinen blijven verzekeren (op een ICT naar De Panne na dus).
Re: GEN komt later klaar ;-)
De Desiro's worden volgens Siemens eigenlijk toch ook wel gepositioneerd voor middellange afstanden:LML schreef:Bij de NMBS weet je nooit. Die durven evengoed een IC-dienst met Desiro's gaan rijden...
http://transportation.siemens.com/ts/en/pub/products/tr/services/reg_trains/desiro/mainline.htm schreef:The specialist for longer distances: Desiro ML
Want to help passengers avoid traffic jams? Arrive at their destinations refreshed and relaxed? Even on longer journeys, time flies by with Desiro ML. Everyone glides along smoothly without turbulence thanks to the air-sprung bogies and comfortable seats adapted for long distances.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Het is dan ook desiro ML met de ML van Mainline of kortweg hoofdlijn. Veel hangt dus af hoe de klant zijn afwerking vraagt volgens mij. De indeling zal veel bepalen. Wetende dat de SBB ook desiro's heeft rijden (in dubbeldek) en zover ik weet doen ze er daar ook IR achtige treinen mee.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Echt perfect voor een IC zal hij wel niet zijn, er zijn namelijk geen tussendeuren (om te beginnen).
Re: GEN komt later klaar ;-)
Ze zullen voor de IC's wel geen voorkeur geven aan een desiro tov een M6 hoorDietrich schreef:Echt perfect voor een IC zal hij wel niet zijn, er zijn namelijk geen tussendeuren (om te beginnen).

Re: GEN komt later klaar ;-)
Interessant! Misschien nog wat grijze accenten (zoals http://www.bttb.be/beelden/forum/gen-trein(2).jpg) en hij kan er helemaal voor doorgaan. Vind de kast heel mooi eigenlijk, heel dynamisch, staat heel goed in het geel.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Siemens heeft de SBB dubbeldekkers inderdaad ook in de Desiro familie ondergebracht, maar het zijn toch erg verschillende treinen. Het zijn overigens best mooie treinen, met een goed interieur. De SBB had oorpronkelijk het idee ze ook op bepaalde IRs in te zetten (oa voor Biel - Bern zouden die goed kunnen dienen), maar ze rijden tegenwoordig toch allemaal op de S-Bahn rond Zürich. De S-Bahn "sneltreinen" (die diensten die niet overal stoppen) kan je echter ook wel als een soort van IR beschouwen.Steven schreef:Het is dan ook desiro ML met de ML van Mainline of kortweg hoofdlijn. Veel hangt dus af hoe de klant zijn afwerking vraagt volgens mij. De indeling zal veel bepalen. Wetende dat de SBB ook desiro's heeft rijden (in dubbeldek) en zover ik weet doen ze er daar ook IR achtige treinen mee.
Voor de IR dienst koopt de SBB nieuwe dubbeldekkers. Er is net een offerteaanvraag de deur uit voor een kleine 150 nieuwe dubbeldekstreinen, in IC en IR varianten.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Ziet er niet slecht uit! Vergeet wel niet dat de NMBS-Desiro's niet hetzelfde zullen zijn als de Duitse exemplaren die rondrijden: de Belgische zullen nl. een stukje langer zijn 

Re: GEN komt later klaar ;-)
Nee, maar elk rijtuig zal een goeie 3 meter langer zijn dan bij de Duitse variant.